Maar gebeurde dit ook? Want ik hoorde vaak verhalen dat het bedrijf jou als trainee voorhield dat je salaris iedere periode een x percentage zou stijgen, maar dat er altijd wel iets aan je prestaties was aan te merken waardoor je dit percentage eigenlijk nooit kreeg.
Ik ben ook ooit begonnen bij dit bedrijf, maar ik heb een bijzonder nare ervaring gehad. Is nogal een herkenbaar verhaal dus ik ga het hier niet weer neerplempen maar misschien vind je het nog als je helemaal terugzoekt in mijn posts.
Als jij een beetje weet bij wat voor een soort bedrijf je wilt werken, en welke functie je zou willen vervullen, zou ik geen traineeship gaan volgen. Maar ga op een andere manier kijken hoe je kan leren wat je wilt leren, investeer een klein beetje en ga gewoon aan de slag in een junior functie. Is misschien wat lastiger maar wel een snellere weg naar waar jij wilt komen. Houd namelijk altijd in je achterhoofd dat jij het product bent van c.a.l.kut en ze aan jou geld verdienen. Ze hebben jouw persoonlijke ervaring en jouw ambities niet als prioriteit. Maar wil je gewoon een ingang in de IT, en vind je het prima om bijvoorbeeld applicatiebeheerder bij Shell of ABN AMRO te worden, dan prima.
Zoals ik zei is mijn ervaring dus bijzonder naar geweest dus ik ben ook heel negatief en cynisch over dit bedrijf. Van mijn startgroep zijn de ervaringen heel wisselend geweest. Het hoeft niet altijd super negatief te zijn hoor. Maar denk heel goed na wat je wilt en of dit bij je past. En neem alles wat de docenten en recruiters tegen je zeggen met een heeeele grote korrel zout. Al hun woorden kunnen zomaar verdraaid worden als het hen goed uitkomt.
Edit: Ik ben dus uiteindelijk gestopt met dat traineeship en ben op eigen houtje, zonder opleiding, een carriere in de IT begonnen. Je mag me een pb sturen als je daar meer over wilt weten! @macchiato