2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: PhD topic
Misschien heeft de werkgever in het verleden al mensen zien vertrekken met als reden ‘de afstand’?
Hier is dat zeker het geval. Afgelopen jaar zijn er 2 collega’s vertrokken met de afstand als hoofdreden.
En eerlijk: dat zag ik vooraf aankomen. Ik begreep ook niet dat ze voor gekozen hadden, maar we hebben heel weinig keuze want amper sollicitanten. Als je dan kan kiezen tussen ‘goed, maar woont ver’ of ‘minder goed, maar woont dichtbij’ gaan ze toch voor de eerste mogelijkheid.
Zijn er hier pas afgestudeerde GZ-psychologen? Ik ben bijna klaar en vind het heel lastig hoe ik de salarisonderhandelingen in moet gaan bij het arbeidsvoorwaardengesprek. Iemand tips?
Heeft iemand verstand van arbeidsrecht die ik een DM mag sturen? Ik heb een vraag over o.a. ketenbepaling.
Ik ben bij een nieuwe organisatie begonnen, waarbij ik eens per week mag thuiswerken. Zijn er anderen die dat ook doen en welke dag doen jullie? Ik zit te twijfelen tussen woensdag en vrijdag.
Als er bijvoorbeeld op vrijdag geborreld wordt met het bedrijf, zou ik voor de woensdag gaan
Hoe is je reis de rest van de dagen? Ik heb een schijthekel aan filerijden, dus ik zou sowieso op maandag of donderdag thuisblijven als dat had gekund.
Ik heb zelf 1 vaste kantoordag en dan komen we ook met het team bij elkaar, goed om ook met zulke dingen rekening te houden. Er is ook 1 dag dat het voor mij helemaal niet handig is om naar kantoor te gaan (a 1.5 uur enkele reis) omdat ik de hele dag in online vergaderingen zit dus dan toch het belhok niet uit kom. Als ik maar 1 thuiswerkdag mocht kiezen dan zou ik voor die dag gaan. Toevallig een donderdag en zou dat ook het meest chill vinden; woensdag en vrijdag zijn rustiger op de weg/in het OV én op kantoor.
Je mag mij DM sturen als het nog nodig is.
De kantoor dag is hier op donderdag. De rest van het team komt standaard die dag en hoeft ook maar een keer per week naar kantoor te komen.
Aangezien ik nieuw ben, willen ze dat ik 4x per week kom, dat betekent wel dat ik de meeste dagen alleen/of met een directe collega werk.
Het gaat wel om een grote organisatie, dus ik ben nooit helemaal alleen gelukkig.
Ik reis met de trein, dus gelukkig geen file rijden. Wel 1 uur enkele reis
Zelf ben ik woensdags vrij. Goede break van de week.
Maar zou dat eerder als kantoordag kiezen, ook als break. Vrijdag ben je dan al thuis en eerder weekend.
Tenzij borrels etc op vrijdag worden georganiseerd.
Kan je niet kijken aankomende tijd, als je toch 4 dagen moet, hoeveel en wie welke dagen er zijn. En dan beslissen. Kan ook zo zijn dat veel op jouw kantoordag juist vrij/thuis zijn.
Iemand een leuk idee voor een personeelsuitje? Moet iets organiseren voor een groep van ongeveer 25 mensen van verschillende leeftijden.
Ik heb een keer gekart als personeelsuitje, was heel leuk! En volgens mij was er ook een keertje wakeboarden of waterskiën ofzo, was ik zelf niet bij maar volgens mij vond iedereen dat ook leuk
Bowlen, kaatsen, golfclinic (was erg geslaagd bij iedereen) frisbee-golf
Klimmen, beachvolleybal, kanoën, Solex rijden.
Je hebt van die plekken kan je verschillende spelletjes doen. Zou mix van actief en minder actief doen. Zodat voor ieder wat mogelijk is en z e kunnen kiezen. Vaak als je bedrijfsuitjes + locatie googled komen er veel suggesties.
@Dazed wakeboarden en waterskiën lijkt me dus echt niks haha. Karten wel oké.
Lasergamen, kanoën?
Bij ons gaan ze jeux de boulles bij mooie boulles.
Wij gaan ook Bob Ross doen, haha, echt de hype van het moment maar het lijkt me hilarisch (@grace). Daarvoor gaan wij wel iets actiefs doen nog. En dan erna eten.
Verder hebben wij al eens zo’n spel door te stad hedaan, expeditie robinson op het strand, salsa dansen, museumbezoek (gecombineerd met een andere activiteit).
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Heb weer genoeg ideeën om uit te putten!
Duurt nog paar maanden bij mij, maar wat ik van collega’s hoor: gewoon ruim inzetten we hebben een schaarste beroep. Het ligt wellicht ook aan je huidige salaris. Bij mijn vorige werkgever werd je als startende gz bvb altijd in schaal 65 trede 5 ingeschaald.