Werk (algemeen topic)

Hoe langer ik er over nadenk, hoe stommer ik het aanbod eigenlijk vind. Het slaat inderdaad nergens op dat ik vrijwel hetzelfde blijf verdienen terwijl ik een andere functie met meer verantwoordelijkheid krijg.

Ik heb mijn manager geappt of hij me vandaag nog even kan bellen om eea. te bespreken (mail leest hij alleen in de avond en nu zit het nog vers in mijn geheugen). Hoop dat hij nog wat kan betekenen hierin. Ben in elk geval blij dat ik nog nergens mee akkoord ben gegaan behalve de functie zelf.

12 likes

Misschien helpt het om wat punten op papier te zetten? Ook al kun je er dan pas morgen over bellen heb je gewoon de punten die je wilt noemen. Ik zou uiteenzetten wat je nu ook zegt; ik ga iets heel anders doen, met andere/grotere verantwoordelijkheid en verdien dan hetzelfde en daar kan ik niet mee akkoord gaan.

1 like

Ja, heb inderdaad ook wat opgeschreven!

3 likes

Mijn cultuur cao was idd overheid. Ik kan bij overheids-cao’s idd vaak wel onderhandelen over tredes, maar niet over schaal.
Bij mijn man in de zorg stond letterlijk dat je bij een hogere schaal maar 1 trede hoger mag en daar wilden ze niet vanaf wijken. Maar misschien was het argument dan “niet genoeg ervaring”.

@SpeedOfSound Goed dat je het er niet bij laat zitten! Misschien proberen ze er eerst goedkoop vanaf te komen :unamused: Als ze jouw kennis en kwaliteiten willen moeten ze daar gewoon voor betalen!

3 likes

Manager belde al terug en reageerde wel goed. Hij zei het zelf ook raar te vinden als ik hetzelfde zou blijven verdienen dus gaat erover in gesprek met HR. Heb nog gezegd dat met het huidige salaris ik net zo goed secretaresse kan blijven en hij hapte daar meteen op, dus hij weet ook goed hoe ik erover denk.

Ik vrees wel dat ik er maar weinig tredes bij kan snoepen, want hij had het ook over doorgroeien en blablabla maar ik doe dit werk al een jaar onderbetaald dus ik vind dat ik eigenlijk gewoon meer verdien.

20 likes

Sommige stagiaires zijn zoo laks. Ik heb er 2 bijna een maand terug geappt dat hun contactpersoon gewijzigd is ivm mijn verlof en ze hebben nog steeds geen contact met diegene opgenomen. Ik weet precies hoe dat gaat. Als ze dan een examen afhebben dan zijn ze boos dat ze niet binnen 2 dagen respons krijgen. Terwijl ik dus heeel duidelijk heb gezegd dat ze die dag persoon moeten appen rondom planning etc en met diegene afspraken moeten maken.
Andere stagiaire appte me zaterdag dat ik dingen was vergeten in te vullen dus of ik dat nog wilde doen. Dus ik terug geappt dat ik dat dinsdagmiddag kan doen en dat ze dan wel de documenten opnieuw moet sturen. Krijg ik die documenten vandaag om 2 uur smiddags??? Nouja ben toch ziek dus so be it, maar pfft echt doe even iets beter je best ofzo.

1 like

Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord!

1 like

Verplicht eerder aanwezig op je werk? Baas moet betalen | RTL Nieuws geen idee of dit al besproken is, maar misschien handige achter de hand info voor mensen die ook eerder op werk moeten komen

5 likes

Oh jeetje, succes ermee :frowning:. Soms kan 1 zo’n nieuwe baby de hele groep ontregelen. Ik neem aan dat je niet alleen staat en dat je collega de zorg voor de baby ook kan overnemen? En blijf contact houden met ouders over hoe het gaat.

1 like

Blegh op dagen zoals vandaag kan ik me zo moeilijk motiveren. Werk wel thuis maar zoveel mensen zijn vrij. Was lekker voortvarend al voor 8 uur begonnen maar ben nu alweer op de bank gestrand.

1 like

Ja same hier. Ik ben de enige vandaag. Wel thuis gelukkig maar lig nog in bed😅

4 likes

Haha succes!! Hopelijk gaat de dag een beetje snel voorbij. Ik ga maar even koffie zetten, misschien helpt dat

1 like

Jij ook succes!!

2 likes

Bij de buren zijn ze stenen aan het slijpen, bij de andere buren zit iemand te tokkelen. Mijn partner heeft wel een vrije dag.
Ik heb een ellenlange to do-list die echt vandaag af moet :sob:.

Ik heb nu 3 weken van de opleiding van mn nieuwe werk gehad en ook al gebeld en begin het wel leuk te vinden. Heb nog wel savonds koppijn maar hoop dat je lijf er aan went ofzo?

Ben echt superblij dat ik de stap heb genomen. Nog 3x naar mn oude werk en dan heb ik eindelijk normale weken.

3 likes

Ik ga een opleiding doen voor mijn werk, waardoor ik meer verantwoordelijkheid krijg.
Mijn vriend geeft aan dat ik aan moet dringen op meer loon. Maar dat durf ik niet goed, want ik denk “ja ze betalen ook voor die opleiding”
Wat zouden jullie doen? Gesprek aanvragen? Eerst die opleiding doen daarna in gesprek? Het zo laten?

1 like

Als je meer verantwoordelijkheid krijgt hoort daar ook wel meer geld bij vind ik. Nog niet tijdens de opleiding maar daarna zeker wel.

2 likes

Maar tijdens de opleiding krijg je ook al meer verantwoordelijkheid. Waarom zou je dan pas meer loon mogen vragen na de opleiding?

2 likes

Als t tijdens de opleiding al zo is dan zou dat inderdaad dan al. Ik zag t meer als opleiding en daarna pas meer verantwoordelijkheid op de werkvloer.

1 like

Aah zo duidelijk! Ik zit daar ook over in dubio bij mijzelf vandaar de vraag.

3 likes