Werk (algemeen topic)

Heb dat ook, slaap op zondagavond ook minder goed in. Gelukkig is er maar 1 zo’n ‘eerste dag’!

1 like

Heb ik ook! Eigenlijk zelfs na het weekend. En vandaag dan extra erg omdat ik ook naar kantoor ging. Werk op maandag echt veel liever thuis tegenwoordig.

2 likes

Als jullie het personeelsfeestje zouden mogen organiseren, wat zouden jullie dan doen? Ik ben gevraagd input te leveren, maar wil wel even met iets cools komen. We zijn met 50-100 mensen. Idee is vanaf een uur of 12 tot 22. Dus een middagprogramma, dan eten en dan een avondprogramma, waarbij je kunt aangeven of je alleen de middag+eten komt, eten+avond, of middag+eten+avond. Voorgaande edities zijn best simpel geweest, spellen op het strand, dan eten en dan borrelen. Of op een bootje varen, dan eten, en dan in een zaaltje een feestje. Dus dat kan wel wat cooler!

1 like

Heb je een budget per persoon?
Misschien maakt dat het zoeken wat makkelijker met wat kan en niet.
Ik moest ook ooit wat organiseren en deed lunch, diverse ‘grappige’ spellen en avondeten. Dat was via een organisatie. En alleen haalbaar in het budget dat ik had ivm 2x eten.

2 likes

Deze week werd even gedropt door mijn manager dat ze mij “waarschijnlijk” niet ziet als een leidinggevende.
Kreeg wel het “compliment” dat ik goede ideeen had en een goed netwerk had.

Dus ik heb dat goede netwerk nu al ingezet en wat lijntjes uitgezet voor een potentieel nieuwe baan.

32 likes

Groot gelijk!!

2 likes

Mijn leidinggevende komt binnen en zegt dat hij net een aanvraag voor een event heeft gekregen met de grote zoekmachine (die dat doodles maakt bij grote gebeurtenissen). Ze willen full experience en fine private dining doen begin juni. Baas geeft een naam door en ik zeg dat die gewoon middag shift hebben, ja dan zeg je dat we de hele boel afhuren, gaat hier om menu’s van 240 euro.

Love it :smiley:

2 likes

Heb je ook gevraagd waarom bepaalde zaken haar niet lukken? Stelt ze die vragen omdat ze het echt niet snapt of uit onzekerheid ter controle?

Laat haar (dagelijks) een lijst/e-mail opstellen en dat er dan een vast moment wordt ingepland waarop ze hulp / antwoord krijgt.

Toen ik ergens begon had ik standaard de afspraak gemaakt dat ik om de dag een kwartiertje met iemand kon zitten om mijn vragen/onduidelijkheden te bespreken. Maat dit kwam uit mijzelf.

Moedig haar desnoods aan bij met de andere juniors te rade te gaan hoe iets moet. Ervan uitgaande dat zij deels hetzelfde werk doen…

Heeft ze ontwikkelings- en of begeleidingsgesprekken? Dan zou ik dat aankaarten laat haar desnoods een plan van aanpak opstellen zodat zij zelf meer het initiatief neemt om aan bepaalde doelen/problemen whatever te werken.

Week 4

Doel - Hoe - …

Leren hoe ik X… door blabla met als resultaat dat ik binnen een week blablaa

3 likes

Helemaal bleu uit school snap ik soms wel.
Op een gegeven moment werd ik gek van de vragen van 2 a 3 juniors tegelijk. Ik was alleen maar daarmee bezig.
Gaf dan een behapklare taak met uitleg evt. voorbeeld erbij en dan na x tijd controleren of gaat. En zo opbouwen. Op een gegeven moment moeilijkere taken gegeven en gezegd, bewaar alle vragen voor 1 moment. En dan voor de lunch half uurtje zitten voor alle vragen.
En zo in de middag weer.
Wel opletten dat ze niet vast zitten en bijvoorbeeld 2 uur lopen te niksen(werkten met strakke budgetten), dan liever 5 minuten een vraag beantwoorden zodat ze door kunnen.
En inderdaad elkaar laten helpen.

3 likes

Wat is junior? Net van school? En hoe lang is ze al bij jullie?

Ik hamer altijd op dingen opschrijven die ik uitleg, kan je het daarna eerst zelf nalezen en vaste momenten plannen voor vragen. Moet ze wel al het een en ander zelf kunnen anders is werkt dat niet natuurlijk.

4 likes

Tip geven om de vragen op te sparen? Ik loop zelf ook vaak vast, maar probeer nu door te gaan met dingen die ik wel snap en dan de vragen in 1x te stellen.

Sorry @Mexi

1 like

Zijn er hier mensen met verstand van loonstrookjes? Ik ben bang dat mijn werkgever echt veel te veel salaris heeft gestort EN NEE DIT IS GEEN VAKANTIEGELD en ik weet niet wat ik moet doen?
Moet ik niks zeggen in de hoop dat mijn werkgever er niet achter komt of toch er eerlijk over zijn?

Eerlijk over zijn. Je bent verplicht eventuele fouten te melden en als ze er op een later moment achter komen dan kunnen ze alles terugvorderen. Hele kleine kans dat je het geld zelf mag houden.

4 likes

Maar hoe groot is de kans dat ze daar achter komen? Haha

2 likes

Wil je die kans riskeren? Het lijkt mij persoonlijk vrij kut om hier door mijn werkgever op aangesproken te worden. Als ik opeens 5000 euro krijg in plaats van 1000 euro bij wijze van dan is het niet heel aannemelijk te maken dat ik dat echt niet door had.

En je werkgever voert zowel steekproefgewijs als continue controles uit op de financiele administratie, dus ook de loonstroken. Bij mijn partner ging iets mis met zijn pensioenafdracht o.i.d. en hij had dat niet door (paar euro verschil) maar kreeg daar na bijna 3 jaar nog een bericht over.

3 likes

Je moet dit risico echt niet willen nemen! Kan echt voor megaveel gezeik zorgen.

2 likes

Wil je nou horen dat je het maar moet houden? :stuck_out_tongue:

Natuurlijk komen ze daar achter, sowieso aan het einde van het jaar, maar wellicht ook eerder.

Ik maakte een grap :wink:
Maar het is opgelost. Moest wel 700 terugstorten dat is dan wel weer jammer

1 like

Zuur, maar eerlijkheid duurt het langst! En de grootste kans was toch wel geweest dat ze er nu of tegen het einde van het jaar (wanneer meestal de controles plaatsvinden) achter zouden zijn gekomen, dan mogen ze het ook nog terugvorderen.

Ik werk op het moment maar niet volledig want ik zit op het randje van overspannen/burn-out. Loop nu ook (via werk) bij iemand die professionele hulp hiervoor geeft aan mij. Echter is een van de hoofdredenen voor mijn situatie mijn leidinggevende en zijn workaholic instelling met als kers op de taart narcistische trekken.

Nu wil hij een jaargesprek inplannen voor over 2 weken maar ik merk dat alles in mij hier tegenin gaat. Ik wil dit nu helemaal niet, liever na de zomervakantie. Kan ik dit zo maar weigeren of zeggen dat ik het pas over een paar maanden wil? En eerlijk gezegd wil ik zelfs dat iemand van HR erbij zit, want die man verdraaid alle woorden die je zegt.