Werk (algemeen topic)

Je mag mij DM sturen als het nog nodig is.

1 like

De kantoor dag is hier op donderdag. De rest van het team komt standaard die dag en hoeft ook maar een keer per week naar kantoor te komen.

Aangezien ik nieuw ben, willen ze dat ik 4x per week kom, dat betekent wel dat ik de meeste dagen alleen/of met een directe collega werk.

Het gaat wel om een grote organisatie, dus ik ben nooit helemaal alleen gelukkig.

Ik reis met de trein, dus gelukkig geen file rijden. Wel 1 uur enkele reis :sob:

1 like

Zelf ben ik woensdags vrij. Goede break van de week.
Maar zou dat eerder als kantoordag kiezen, ook als break. Vrijdag ben je dan al thuis en eerder weekend.

Tenzij borrels etc op vrijdag worden georganiseerd.
Kan je niet kijken aankomende tijd, als je toch 4 dagen moet, hoeveel en wie welke dagen er zijn. En dan beslissen. Kan ook zo zijn dat veel op jouw kantoordag juist vrij/thuis zijn.

1 like

Iemand een leuk idee voor een personeelsuitje? Moet iets organiseren voor een groep van ongeveer 25 mensen van verschillende leeftijden.

Ik heb een keer gekart als personeelsuitje, was heel leuk! En volgens mij was er ook een keertje wakeboarden of waterskiën ofzo, was ik zelf niet bij maar volgens mij vond iedereen dat ook leuk

2 likes

Bowlen, kaatsen, golfclinic (was erg geslaagd bij iedereen) frisbee-golf
Klimmen, beachvolleybal, kanoën, Solex rijden.

3 likes

Je hebt van die plekken kan je verschillende spelletjes doen. Zou mix van actief en minder actief doen. Zodat voor ieder wat mogelijk is en z e kunnen kiezen. Vaak als je bedrijfsuitjes + locatie googled komen er veel suggesties.

@Dazed wakeboarden en waterskiën lijkt me dus echt niks haha. Karten wel oké.

2 likes

Lasergamen, kanoën?

3 likes

Bij ons gaan ze jeux de boulles bij mooie boulles.

4 likes

Wij gaan ook Bob Ross doen, haha, echt de hype van het moment maar het lijkt me hilarisch (@grace). Daarvoor gaan wij wel iets actiefs doen nog. En dan erna eten.

Verder hebben wij al eens zo’n spel door te stad hedaan, expeditie robinson op het strand, salsa dansen, museumbezoek (gecombineerd met een andere activiteit).

2 likes

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Heb weer genoeg ideeën om uit te putten!

1 like

Duurt nog paar maanden bij mij, maar wat ik van collega’s hoor: gewoon ruim inzetten :slight_smile: we hebben een schaarste beroep. Het ligt wellicht ook aan je huidige salaris. Bij mijn vorige werkgever werd je als startende gz bvb altijd in schaal 65 trede 5 ingeschaald.

2 likes

Het lijkt mij vanwege de schaarste dat je genoeg te Onderhandelen hebt.
65 sowieso en dan minimaal 2 treden boven waar je nu zit zou ik proberen.

2 likes

Mijn motivatie/concentratie is echt al maanden beneden peil. Ik werk nog steeds voor het grootste deel uit huis (hoofdkantoor van mijn werkgever zit op 2,5 uur afstand, daar ben ik 1x in de 3 weken), af en toe werk ik wel een dagje bij een opdrachtgever. Ik heb nu 2 opdrachtgevers, bij één heb ik het totaal niet naar mijn zin en daar probeer ik al maanden weg te komen. Als het goed is/ik hoop dat ik daar over een maandje weg kan en er iets leukers voor in de plaats komt. Maaaar ik begin ook te denken dat ik misschien verder moet gaan kijken… dat kan nooit kwaad natuurlijk.

Ik haal nu echt geen energie meer uit mijn werk, het interesseert me ook vrij weinig. Echt stom, hoop dat ik dat terug kan vinden. Heb trouwens ook te weinig te doen en dat helpt ook niet.

1 like

Ja ze hebben nu dus een voorstel gedaan voor schaal 65 trede 3 (nieuwe werkgever die mijn huidige salaris niet weet) en dat komt dus precies overeen met mijn huidige salaris in schaal 60. Dus wil eigenlijk wel echt gaan voor die 65 trede 5. Maar altijd lastig om marktonderzoek te doen naar dit soort dingen haha

1 like

Ik heb echt een hele leuke vacature gevonden, maar hij sluit morgen en moet dadelijk 5 uur lang in overleggen zitten dus ben benieuwd of het daarna nog lukt om een motivatiebrief te tikken :grimacing:

4 likes

Mijn vakantie is bijna voorbij, maar ik ben echt niet gemaakt om te werken. Totaal geen zin om weer te beginnen. Lijkt me heerlijk om rijk te zijn en met vervroegd pensioen te gaan :joy:

8 likes

Heeft iemand misschien een tip voor een mooie betaalbare vergaderruimte in het centrum van Kopenhagen?

Ik blijf nog steeds zo veel moeite hebben net notuleren. Het is gewoon eng want als het op een bepaald moment te inhoudelijk wordt (denk aan grote businesscases die worden besproken) krijgt mijn brein een soort error en lijkt het uit te vallen. Ik hoor dan niks meer van wat ze zeggen en alles is dan eigenlijk alleen maar ruis. Het is zo gek, echt kortsluiting. Pas als we bij een volgend punt aankomen kan ik mezelf “herpakken” naar damn! Ik notuleer samen met een collega dus het is wel te doen maar ik vind het zo vervelend!

Sorry moest het even kwijt haha

4 likes

Lastig! Ik heb soms ook moeite met notuleren omdat ik nogal geneigd ben af en toe uit te zonen, en ik vind het dan het makkelijkst om alles gewoon even woordelijk mee te typen in plaats van direct samen te vatten. Dan hoef ik nergens inhoudelijk over na te denken en dan weet ik in ieder geval dat ik niks mis. Is na de tijd ietsjes meer werk omdat je dan natuurlijk dat stuk moet gaan samenvatten en de onbelangrijke dingen eruit moet filteren, maar zo werkt het voor mij wel het beste!

1 like