Werk (algemeen topic)

Jazeker! Mijn directe collega is arts-onderzoeker, dat wordt natuurlijk als ANIOS niet altijd gewaardeerd. Ken wel een AIOS interne die 6 maanden vrij heeft genomen voor een reis door Zuid Amerika. Er is echt wel wat mogelijk.

2 likes

Jammer dat je niet helemaal kreeg wat je wilde, maar wel gewoon een prima onderhandelingsresultaat!

Bij mij gaat het nog niet soepel, tot nu toe wil HR geen duimbreed toegeven. (Waar staat dit in het onderhandelingendraaiboek??) Maar m’n eerste boosheid is gezakt en ik ga eens rustig nadenken over welke stappen nu te nemen. Ik merk dat het me ook niet eens om het geld gaat maar vooral om het feit dat ik me niet serieus genomen voel. Een senior collega is op de hoogte en steunt me gelukkig volledig, dat vind ik heel fijn.

Wil nog even reageren. De druppel was voor mij dat een collega nog een dag op bijscholing moet omdat diegene niet goed omgaat met het systeem. En ik weet gewoon dat hij 5 euro per uur meer krijgt. Helaas wel andere uitzendbureau maar toch. Het is gewoon zo gebleken dat wat zij als relevante werkervaring beschouwen dus totaal niet relevant is gebleken. Heb ze gemaild. Ik verwacht niet dat t iets verandert maar wil t wel gezegd hebben.

En verder nog beter mn best doen zodat ik hopelijk eerder overgenomen wordt, al ben ik bang dat het dan met hetzelfde salaris is.

En ergens denk ik in deze tijd qua banen moet er toch te onderhandelen zijn. Of misschien toch weer kijken naar mn eigen werkveld. Vind nu het salaris niet matchen met de werkdruk en mijn prestaties.

2 likes

Ze zijn je dus aan het micromanagen, echt super irritant! Ik heb dit ook meegemaakt, vooral met (veel) oudere collega’s die in de hiërarchie een vergelijkbare positie en functie hebben als ik. Ik zie die mensen dan gewoon denken: “maar mijn (nog thuis wonende, niet afgestudeerde) kind is ouder dan zij, hoe kan ze dan mijn oh zo zware, moeilijke en verantwoordelijke baan aan?”.

Wat ik wil zeggen is dat dit soort gedrag vaak veel meer te maken heeft met hen dan met jou. Er wordt vaak heel veel geprojecteerd op de werkvloer.

Zit er wel 1 collega bij waarmee je een goede verstandhouding hebt, of zijn ze echt allemaal zo?

6 likes

Misschien heb je nog wat aan dit artikel :smile:.

8 likes

Ik denk dan dat het al in die 2.000 zit.

5 likes

Nee dan krijg je 2000 euro en zit je vakantiegeld daarin. Als het exclusief zou zijn zou je 2240 krijgen

Er is vast iemand die wil meedenken/kijken, tips heeft voor het onderhandelen etc. Ik ben intern aan het gesprek over een hele andere functie, wat vinden jullie een reële salarisstap?
Is in de commerciële sector, ik ga van een (op papier) assistentenfunctie naar een adviseursfunctie.

Hangt af van het werkveld, maar bij de overheid zou dat denk ik schaal 11 zijn (3300-5100). Ik zou het ook niet als salarisstap zien, maar echt als een nieuwe functie met een bijpassend loon. Wat je nu verdient is dan niet echt van toepassing.

2 likes

Dat is best een stap! Bij mijn vorige werkgever (vastgoed) kregen alle junior adviseurs 2500 als start. Ik begreep van een assistente dat zij daar ruim onder zat als starter (denk 2000 bruto?). De commerciële functies werkten met bonussen en ik kreeg regelmatig een verhoging dus groeide ook nog eens snel. Helpt dit?

Edit: deze bedragen zijn 0-2 jaar werkervaring, daarna steeg je dus snel.

1 like

Heb je geen cao waar salarisschalen ed in staan? Want de commerciële sector is zo breed dat je op basis van alleen die informatie niet echt wat zinnigs kan zeggen.

1 like

Brrr ik ga donderdag vertellen dat ik zwanger ben en zie er zo tegenop. En aan de andere kant weiger ik er tegenop te zien want het is super bijzonders. Maar de situatie maakt het gewoon ingewikkeld en kan me ergens best voorstellen dat ze denken kak, wat een kut timing (werk er pas net, vooralsnog een tijdelijk contract met intentie voor vast, nieuwe functie en de enige in die functie). Hoop wel echt dat ze daarnaast inzien dat er wat dit betreft geen timing is en dat ze een beetje leuk reageren

6 likes

@Koda: om dit verhaal nog even af te maken, ook in het midden uitgekomen! Heel wat bloed, zweet en tranen verder (oke, bloed niet) maar het heeft uiteindelijk toch z’n vruchten afgeworpen. Moraal van het verhaal: voor jezelf opkomen werkt!! :muscle:

4 likes

Ik denk dat een zwangerschapsverlof nooit echt lekker uitkomt voor een werkgever/dat vaak de perceptie is van de werknemer maar dit komt nou eenmaal voor. Het is goed planbaar en je komt weer terug. Als je nu langdurig uitvalt door ziekte kan ook niemand er echt iets aan veranderen maar is er ook nog de onzekerheid over het verloop.

Herken het wel hoor, werkte zelf nauwelijks een half jaar hier toen ik zwanger werd. Ook een verantwoordelijke functie waar geen logische/niet zomaar een vervanger voor is en mijn verlof valt in de (voor mijn team) allerdrukste periode van het jaar. Maar iedereen was hartstikke blij voor me en we hebben nog ruim de tijd om vooruit te werken/vervanging in te gaan huren en in te werken/te kiezen wat dan maar even blijft liggen. Hoop voor jou op eenzelfde reactie!

4 likes

Ik haat m’n werk :smiling_face_with_tear:
Ik heb een nieuwe baan maar vind het tegenvallen
Werk er pas 1 maand maar weet niet wat ik moet doen, word het beter? Stel ik me aan? Moet ik iets nieuws zoeken? Gewoon afwachten? Ik heb echt nooit zin?
Terwijl het rationeel gezien allemaal wel meevalt

3 likes

Wat is er precies stom aan? Zijn dat dingen die nog kunnen veranderen of waar je zelf invloed op kan uitoefenen…?

1 like

Mensen die zeuren, ik ben nog steeds soms zenuwachtig
Zeurende mensen kan je niet veranderen maar zenuwen misschien wel maar het is gewoon anders dan ik verwachtte deze baan en weet gewoon niet of het wat voor mij is en beter word

1 like

Ik weet niet of dit het goede topic is maar kon niet echt een geschikte vinden. Ik heb een nieuwe baan en ga mijn leaseauto inleveren want ik ga met de trein reizen. Ik wil graag weten wat ik bij hetzelfde salaris meer zou overhouden per maand zonder die auto maar ik kom er niet uit. Of moet ik dat niet zo zien? Ik snap er niks van haha.

Je bijtelling krijg je dan meer op je netto-salaris. Staat dat niet ergens gespecificeerd op je loonstrook?

2 likes

Hangt er ook vanaf of je er privé mee rijdt. Zoals @apeiros zegt staat dit waarschijnlijk op je loonstrook.

Er staat bij het kopje ‘auto van de zaak’ een catalogus waarde. Daar zie je over welk bedrag je fiscale bijtelling betaalt. Deze fiscale bijtelling staat ook onder het kopje ‘bruto’ op je salarisstrook. Deze mag je dus aftrekken van het totale loon waar je belasting over moet betalen (je loon + bijtelling nu, dat wordt straks alleen je loon).

Als je de auto privé rijdt staat er ook een bijdrage voor privé gebruik bij het kopje ‘netto’. Deze gaat van je netto salaris af en hoef je dus straks ook niet meer te betalen.