Het heeft best een tijd stil gelegen omdat eerst ik op vakantie ging en daarna aansluitend mijn leidinggevende een paar weken weg was, maar de vacature is zowel intern als extern uitgezet. En gezien de deadlines om te reageren heb ik bij het hogere management mijn interesse in de functie kenbaar gemaakt. Is ook een beetje (erg) gek hoe het loopt omdat ik geen brief hoefde te schrijven en volgens mij ook niet op gesprek hoef te komen, want MT gaat de interne sollicitaties tijdens een reguliere vergadering bespreken.
Het besluit wordt pas over 2 weken genomen maar informeel gaf mijn leidinggevende aan dat hij het misschien toch net te vroeg vindt voor het stapje omhoog, eerder volgend jaar. Toen ik daarop door wou vragen qua motivatie wilde hij daar nu niet op ingaan omdat het besluit nog niet is genomen. En tegelijkertijd kreeg ik in het gesprek ook een extra taak aangeboden die heel goed zou zijn voor mijn ontwikkeling dus ze zien wel potentie. Maar ik ben blij dat ik nog twee weken heb om na te denken over een reactie op de formele afwijzing die ongetwijfeld gaat volgen want mijn primaire reactie is een beetje gekrenktheid en gedachten of ik dan niet extern moet gaan kijken want met die wortel voor over een jaar kan ik ook niks (moet in teamformatie passen dus dan moet er maar net iemand weggaan, en ook dan geen garanties). Natúúrlijk weet je dat je afgewezen kunt worden als je je vinger opsteekt maar het steekt toch. En ook omdat je gewoon verder blijft samenwerken voel ik me een beetje ongemakkelijk. Dus nu heb ik twee weken om te bedenken hoe hier op een volwassen manier mee om te gaan.