Nee ik vrees dat inhoudelijk er iets mee doen niet echt een optie is helaas. Het nadeel is ook dat deze klant verreweg de grootste is dus als hij weg zou vallen heeft mijn baas wel een groot probleem. En switchen met een andere collega lukt helaas ook niet echt omdat er dan voor mij te weinig werk overblijft.
Ik heb me wel voorgenomen om gewoon inclusiever op zoek te gaan en kandidaten voor te dragen die niet in hun perfecte plaatje passen en ben heel benieuwd hoe daar dan op gereageerd wordt😬
Ik heb een stom probleem.
Ik heb vorige week een nieuwe trui gekocht maar bij een cliënt laten liggen. Ik was daar net weer maar zij heeft hem gewassen en nu is hij 400 maten te klein.
Ik wil eigenlijk wel een nieuwe trui maar ik heb hem contant betaald en geen bon.
Ik durf dit alleen echt niet aan de kaarten. Iemand tips?
Bespreken met je werkgever?
Ik weet tbh niet of dat nu verstandig is eigenlijk? Want straks zijn zij inderdaad overtuigd van een kandidaat die buiten hun plaatje staat, en als diegene dan effectief start dan wordt die geconfronteerd met een schadelijke bedrijfscultuur. Als ze discrimineren bij de aanwerving dan belooft dat al niet veel goeds.
Bedankt voor de tips! Ga idd rustig rondkijken, kan ik ook beetje vergelijken en wie weet verander er toch nog iets aan de huidige omstandigheden.
Ik probeer inderdaad zelf wat dingen uit en doe het gewoon op mijn manier. Ik zie wel hoe dat gaat en hoever ik kom, wel fijn dat die mogelijkheid er is. Mis alleen de interesse vanuit de organisatie.
Dit dus. Ik heb me echt totaal vergist in de personen. Ze hebben zich echt anders voorgedaan voor mijn gevoel. Lijkt ook alsof iedereen geen zin heeft in hetgeen wat we doen en gewoon maar doen omdat het ‘werk’ is. Geen plezier en geen ambities, doel is nergens te bekennen. En ik heb dus veel ambities en passie voor de sector waarin we opereren. Dus het voelt ook soort van als een teleurstelling dat ik dit ervaar.
Ik wil de sector niet verlaten want is echt iets waar ik lang op gewacht heb en zo mijn best voor heb gedaan om hier te komen, het voelt daarom allemaal zo dubbel.
Hey, ik werk in de ggz en er is echt een schreeuwende behoefte aan ervaringsdeskundige. Is jouw ervaring binnen de ES? Je hoeft als ervaringsdeskundige niet specifiek bij die doelgroep te blijven.
Als hbo ervaringsdeskundige ga je naar verwachting betaald worden in schaal 55 als je ambulant werkt.
Ik vind ervaringsdeskundigen idd zo’n mega waardevolle toevoeging aan het vakgebied!! Als je wil mag je mij ook een bericht sturen, wij hebben bij onze organisatie meerdere ervaringsdeskundigen dus kan wel wat vertellen over hoe hun week/taken eruit zien @Amphitrite
Ik vind mijn werk super leuk en zit nu 3 jaar op deze plek. Ik heb al een tijdje ontwikkelingsgesprekken met mijn leidinggevende omdat ik graag intern promotie wil maken, en laatst gaf m’n leidinggevende aan dat ie zag dat ik enorme stappen aan het maken ben en dat ‘ie het binnenkort wel ziet gebeuren dat ik door zou kunnen groeien. Maar altijd onder voorbehoud dat het binnen de teamformatie moet passen. Nu heb ik gehoord dat er een senior collega weggaat, dus ik heb wel een beetje het gevoel dat dit mijn kans is. Zeker ook omdat mijn leidinggevende óók weggaat en ik anders met een nieuwe leidinggevende vanaf nul moet beginnen met gesprekken voeren over promotie. Dus ik ga wel solliciteren op de senior plek die vrijkomt, en ga morgen m’n leidinggevende polsen hoe hij daar in zou staan. Maar ik vind het ook super spannend omdat het wel een knauw zou zijn voor m’n ego als ik intern zou solliciteren op die senior plek in m’n team en het dan niet zou worden. Iemand tips om het gesprek aan te gaan?
Ugh ik loop stage bij een ondertitelingsbedrijf en de meeste dingen die ik ondertitel zijn echt leuk maar soms zit er iets tussen met een boodschap waar ik het heel erg mee oneens ben En het is allemaal confidential natuurlijk dus ik kan niet eens even lekker spuien erover
Edit: niks echt heftigs trouwens, ik zit geen FvD video’s te ondertitelen ofzo, maar toch
Ik werk nu bijna twee jaar op deze plek en kwam vanuit een traineeship waar weinig mogelijkheden waren om te onderhandelen. Inmiddels fijn aan het werk en zijn ze heel tevreden over me (twee keer functioneringsgesprek gehad). Nu kreeg ik ook bericht dat ik mee mag doen aan soort management trajecten voor potentiële managers. Kortom allemaal goede signalen om salarisverhoging te vragen. Maar ik vraag me nu vooral af wat een reële vraag is. Ik werk bij de overheid dus we zitten met vaste tredes en schalen dus ben nu beetje aan het uitzoeken wat oke is en wat ik zou willen.
Iemand nog tips voor zoiets of ervaringen vanuit mensen die bij de overheid werken?
Yesssss ik mag per 1 augustus eindelijk stoppen bij de opdrachtgever waar ik eigenlijk al sinds januari uit mijn neus zit te eten. En ik hoef nog maar 3 weken te werken want ik heb nog vakantie. Zo blijjjjjjj. Hoop dat ik dan mn werkplezier weer een beetje terug krijg.
Je zou even kunnen kijken op werkenvoornederland en dan functies die vergelijkbaar zijn met die van jou of waar je heen wil groeien. En kijk ook wie nog meer mee doen aan dat traject, welke functie ze hebben en welk salarisprofiel daarbij past. Mijn ervaring bij de overheid is wel dat je aan een functieprofiel vast zit en daarmee ook aan een schaal. Maar over een trede kan je soms wel onderhandelen. Zou dit zeker doen als er een mismatch is tussen wat je nu verdient en zou moeten verdienen als gevolg van dat je laag bent ingestroomd.
Bij ons wordt er wel best strikt mee om gegaan: je krijgt 1 of 2 tredes erbij per jaar bij goed functioneren en een schaal omhoog ga je in principe enkel door te solliciteren op een andere functie.
Ohja goed om te noemen, mijn directeur heeft wel al gezegd van goh normaal inderdaad doorsolliciteren maar weet ook dat er altijd iets mogelijk is dus kijken graag naar de mogelijkheden. Maar ik hoor vooral ook moeilijke verhalen dus eerst zien dan geloven.
Eerlijk, voor 2 tredes per jaar wordt het echt binnenkort wel tijd voor andere baan haha
Ooh dat klinkt alsof er meer mogelijk is! En ja met die 1 a 2 tredes per jaar gaat het echt langzaam, ik heb daarom zo hoog mogelijk ook ingezet zodat ik bij m’n overstap nog even een goede stap maakte ter compensatie.
Onder welke CAO val je en in welke schaal + trede zit je nu? En met 2 jaar ervaring na een traineeship dus? Ik kan wel even kijken waar ik met ca die ervaring op uit kwam en doorgroei, dan heb je misschien referentie.
Vraagje, ik werk nu bijna 3 maanden via een uitzendbureau, heb nu de opleiding bij t bedrijf voltooid. Nu bleek dat mijn collegas in mn opleidingsgroepje allemaal veel meer verdienen. En hoewel t deels qua ervaring te verklaren is, begonnen we qua kennis over dit bedrijf allemaal op nul. Nu hadden we laatst evaluatie en daarbij bleek dat op een van de punten waar er gekeken wordt of t goed gaat ik veel beter scoorde dan de rest. Dus t voelt gewoon echt stom om dan het minste betaald te krijgen. Heeft t uberhaupt zin om dit bij het uitzendbureau aan te kaarten?
Ik zit nu in een soort sabbatical, ik werk wel in een praktisch beroep als uitprobeersel en adempauze van het leidinggevende werk dat ik hiervoor deed. Ondertussen aan het oriënteren op wat nu? Ik heb een masterdiploma in een klein werkveld waar ik niet per se in wil werken maar ben ook klaar met onder mijn kunnen werken/ betaald krijgen. Dus ik denk aan een traineeship bij bijvoorbeeld Ca l c o. Heeft iemand hier daar ervaring mee en mag ik je dan wat vragen stellen?
Ik doe daar nu een traineeship en ken veel mensen die de traineeship al door zijn dus stuur maar een berichtje als je vragen hebt
Mijn vriend is nu ook bezig met z’n traineeship daar, je mag altijd dm’en!
Met wat voor een doel zou je zo’n traineeship daar willen doen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel bekenden die zich een nummertje voelden die zo snel mogelijk geld op moesten leveren en het leren was daaraan ondergeschikt.
Volgens mij zijn er wel betere manieren om de IT in te rollen.
Wat goed! Heb je tips? Ik heb morgen zo’n gesprek maar ik kom niet verder dan ‘ik heb zoveel jaar ervaring met X en daarnaast ook ervaring met Y dus zou graag op deze trede ingeschaald willen worden’ (schaal staat vast). Maar ben altijd slecht in mezelf promoten dus ben bang dat dit een beetje te summier is?