Werk (algemeen topic)

Hoeft niet perse thermos te zijn. Als het maar geïsoleerd is. Ik heb flessen van chilly, waterdrop, mepal, hydroflask, starbucks, contigo en yeti. Allemaal prima haha.

2 likes

Nee komt goed. Heb nog zoiets van ikea, werkt prima

Ps. Wat doe je met zoveel flessen haha

Hahaha, had op een gegeven moment een beetje verzameldrang en wilde weten of de een beter was dan de ander. Er is verschil, maar minimaal. Daarna kwam ik erachter dat ijsklontjes erbij doen ook heel chill was, en wilde ik flessen met een grotere opening.

Maar ik zat tot 2 jaar terug elke dag minimaal 5 uur in de auto. 1 fles voor water, 2 flessen voor thee, 1 fles voor koffie. En soms had ik geen zin om die avond nog af te wassen dus kon ik gewoon schone pakken voor de volgende dag.

Nu neem ik nog steeds een fles thee of koffie mee voor onderweg en een fles water voor op mijn werk aangezien daar alleen lauw kraanwater is.

En welke is je favoriet? Ik had een dopper en nu een van mepal, maar vind die niet zo fijn

1 like

Hydroflask met wide mouth versie, 750ml vind ik het fijnst voor water. Er kan veel in en ijsblokjes passen makkelijk. Er is ook een lichtgewicht versie, maar ben nog aan het nadenken of ik 50euro aan de zoveelste fles wil uitgeven. Maar het zou wel schelen qua gewicht.

Thee en koffie vind ik niet fijn in een waterfles, want thee koelt dan amper af en qua schoonmaken is het lastiger ivm de kleine opening. Hier heb ik bekers met een kleine opening voor ipv dat de hele deksel eraf moet. Starbucks en waterdrop zijn allebei prima. Kunnen ook gewoon je tas in zonder te lekken. Die van contigo vond ik ook fijn, maar had na 2 jaar het idee dat ze de warmte minder goed vasthielden dan voorheen. De koffie beker van Chilly lekt wel, dus die zou ik niet aanraden.

8 likes

Hoi allemaal! Ik heb een vraag. Voor mijn werk mag ik een workshop (mag ook een lezing of andere werkvorm zijn) voor organiseren. Het moet met HR te maken hebben. Het team bestaat uit ongeveer 110 personen. Wat bijzonder aan dit team is, is dat ongeveer 25% net ingestroomd is. Dit zijn allemaal jonge mensen die net van school komen. Dit percentage zal nog verder oplopen. De ‘zittende’ groep zit er al jaren en is verder gemixt qua leeftijd etc. Ik wil eigenlijk dit punt meenemen in het kiezen van een workshop. Het mag ook overlap hebben naar het aspect cultuur.

Beetje vaag misschien, maar hebben jullie ideeen? Of heb je zelf een keer een workshop oid gedaan waarbij je ervaren hebt dat jij en je team nader tot elkaar zijn gekomen en ervan geprofiteerd hebben binnen je team. Ik ben benieuwd!

Begrijp ik dat je iets wil organiseren met betrekking tot de generatie verschillen? Wij hebben hier eens een training over gehad dus ik kan wel even terug zoeken als je wil!

Ja! Alle input is welkom!

1 like

Inhakend op de vraag hierboven: wat zijn in het algemeen workshops of trainingen die je hebt gevolgd via of vanuit je werk die je zijn bijgebleven? Kan van alles zijn, dus los van doel(groep) of onderwerp.

Deze maakte bij ons op de werkvloer wel wat los en heeft best wel wat voor het wederzijds begrip gedaan. De workshop privilege walk. Vooral goed voor mensen die nog vrij nieuw zijn m.b.t. diversiteit en inclusie.

6 likes

Ik heb ooit een omgaan met agressie workshop gevolgd met acteur erbij, die vond ik heel nuttig (maar m’n ervaren collega’s vonden die minder).
Ook zo’n nlp profiel workshop gevolgd, dat was echt niet m’n ding.
Een training vrijwilligers begeleiden maar vond de kennis te veel op de basis blijven.

We hebben nu met werk een workshop unconcious biase geboekt, daar ben ik heel benieuwd naar.

3 likes

Hebben jullie weleens op werk gehad dat je zo overtuigd van jouw idee was, dat je het moest voorstellen?
Ik zit nu een beetje in zo’n situatie en ik weet niet of ik in mijn vrije tijd het moet uitwerken en presenteren of het maar moet laten varen.
Hebben jullie tips?

Ik wil morgen om meer salaris vragen. Ik werk als freelancer voor een niet leefbaar tarief maar het is in een enorme organisatie waar niet tegen op te boksen is. Ik ga het toch doen en als het niet kan ga ik iets anders zoeken. Ik vind het doodeng maar ik kan het niet meer verantwoorden naar mezelf toe.

27 likes

Ik weet niet hoe dit is afgelopen maar vlg mij is de hoofdregel wel altijd tegen het einde vd maand, tenzij hier iets anders over is afgesproken: Opzegtermijn werknemer: Heldere uitleg met voorbeeld!

Opzegging geschiedt tegen het einde van de maand

Bij het opzeggen van uw arbeidsovereenkomst dient u er rekening mee te houden dat opzegging tegen het einde van de maand geschiedt, tenzij bij schriftelijke overeenkomst of door het gebruik een andere dag is aangewezen.

Heel lief dat je het vraagt! Ik heb even gewacht met reageren, aangezien ik afgelopen week pas mijn eerste werkdag gehad heb (ik werk in het onderwijs dus eerst zomervakantie ed.)

Ik sta soms versteld van hoe snel een leven/situatie kan veranderen! Mijn leven is in positieve zin erg anders geworden, zeker sinds mijn post in dit topic. Het voelt erg goed om eindelijk voor mezelf te kiezen: mijn ontwikkeling, niet mijn man enkel te pleasen of continu doen wat ik denk dat goed voor de kinderen is (begrijp me niet verkeerd, zij blijven uiteraard altijd op nummer 1 staan, maar ik heb geleerd om mezelf soms ook op de eerste plek te zetten júist om die ‘goede’ moeder te kunnen zijn).

Ik werk parttime, dus ik kan nog steeds lekker vaak de kinderen van school halen, met ze naar de speeltuin etc. en tegelijkertijd heb ik ook een sociaal leven gekregen (super leuke collega’s, contact met ouders, leerlingen etc.). Ik haal voldoening uit mijn dagen en ik ben ‘s avonds voor het eerst in lange tijd gewoon echt moe haha! Ik heb hele fijne uren, verdien een leuke boterham wat dus zorgt voor meer onafhankelijkheid (nou ja, ik kan net een garage huren, maar je snapt me, ik hoef mijn hand niet meer bij mijn man op te houden).

Wat betreft mijn relatie: ik heb heel lang nagedacht, soms heb ik nog steeds dagen dat ik denk fuck it, wat doe ik hier? Zeker de reacties op mijn posts destijds hier hebben mij echt wel aan het denken gezet. Maar ik hou echt van hem. Samen kunnen we hier steeds beter over praten, ziet hij steeds meer in dat hij mij onbewust toch wel heel erg klein hield en hoewel het soms nog wel een discussiepunt kan zijn, begrijpen we elkaar wel beter en hebben we het fijn met elkaar. Het is als gezin ook echt even wennen geweest, maar vooral voor mijzelf een hele goede beslissing.

Voor nu dus hopelijk ‘en ze leefde nog lang en gelukkig’ :relaxed:

34 likes

Ik zou het zeker uitwerken! Ook als er uiteindelijk niets mee gebeurd leer je daar toch weer wat van. Heb je al direct contact met degene aan wie je dit zou willen presenteren? Dan zou je ook nog voordat je ermee aan de slag gaat even kunnen polsen of het wat is

@Luzarl Spannend! Ik hoop voor je dat het lukt, bij ons zijn de tarieven van de freelancers de afgelopen tijd ook wel gestegen door alle stijgende prijzen. Ik vind het wel fair.

2 likes

Ik werk thuis als er gezegd wordt dat er gestaakt gaat worden in mijn omgeving. Tot nu toe wel het geluk gehad dat er niet gestaakt werd op dagen dat ik iets belangrijks had op werk. Maar ik ga ook niet tot de dag zelf wachten om te kijken welke treinen toevallig wel rijden, ook met het oog op dat ik dan niet 100% zeker weet hoe en of ik nog thuiskom. Ik geef ook bij collega’s duidelijk aan dat ik thuiswerk, maar bij ons wordt sowieso wel regelmatig thuisgewerkt dus het is niet echt een probleem. Vervelend dat het voor jou net slecht uitkomt! En ik vind het een beetje flauw dat collega’s daar geïrriteerd over doen. Het is niet alsof jij er persoonlijk iets aan kan veranderen

2 likes

En je werk wil geen Greenwheels oid betalen?

1 like

Misschien dit gewoon uitspreken naar collega’s? Dus aangeven dat je merkt dat het als vervelend wordt ervaren en dat je daar best over mee wilt denken maar dat er gewoon maar twee opties zijn: van te voren iets regelen met de kans dat het dan mee blijkt te vallen of het afwachten met de kans dat je er niet (op tijd) bent. En dan ‘samen’ een keuze maken en dan is dat gewoon wat het is.

Nu blijf jij er over nadenken terwijl het iets is waar je niets aan kan doen en wat bij je collega’s ligt. Denk door dat bespreekbaar te maken is het uit jouw systeem en leg je het lekker bij hun haha. Super flauw namelijk van ze! Het is al onhandig genoeg.

3 likes

Kan je met de flixbus? Ik ben daar ook naar aan het kijken en zag het vaker langskomen de laatste dagen hier op het forum

2 likes