Werk (algemeen topic)

Hm, het ‘Onderwijs’-topic is gesloten en het ‘Werken in het onderwijs’-topic lijkt niet meer te bestaan?

Nogmaals dank voor de reacties op mijn vraag. :relaxed:

Het topic is denk ik Members only, zou dat de reden zijn dat je ze nog niet ziet?

1 like

@Drawster hoe gaat het eigenlijk met je nieuwe baan? Ik wist ff niet waar dit goed past dus dacht doe het hier.

3 likes

Ah dat kan zijn, thx!

Nee hoor ik neem aan dat zij het corrigeren met een loonstrook met min bedragen, waardoor ie per saldo deze maand gewoon niks heeft verdiend. Als het een heel klein bedrijf is die zn eigen loonadministratie doet dan zou je een en ander nog kunnen laten bevestigen per mail ofzo voor de zekerheid.

3 likes

Ik zit een beetje met een dingetje op werk en weet niet zo goed hoe ik het het beste kan aanvliegen… is er hier toevallig iemand die verstand heeft van onderwijs CAO’s en/of lid is van de AOB (hoger onderwijs) waar ik een vraag aan zou mogen stellen? Dank vast!

Ik heb een nieuwe baan (parttime, erbij) en dat is heel leuk, maar ze is zo laat met het rooster en ik heb die flexibiliteit helaas niet. Ik heb het nu alleen voor de eerste twee weken van september maar de laatste twee weken komen volgende week pas. Ik vind dat echt heel laat en heb ook gewoon andere verplichtingen die ik nu telkens op on hold moet zetten… is dit normaal zo laat?

Volgens mij zijn daar wel wettelijke afspraken over. Meen dat ik die eens voor een WFT moest leren :smiling_face_with_tear:. Als het oproepbasis is, is de termijn minimaal 4 dagen van te voren.

Als je vaste uren per maand/week hebt afgesproken maar in wisselende diensten weet ik ‘t niet!

2 likes

4 dagen, pff. Ik kijk het maar even aan dan, heb gelukkig een lange proeftijd voor als het toch niet gaat.

1 like

Ik ga zo in gesprek met mijn manager om ervoor te zorgen dat ze me meer compenseren voor reiskosten. Hebben jullie nog tips of mooie constructies die ik kan aandragen? :yum:

Ik zal straks 120 kilometer per dag gaan rijden en ik krijg de helft vergoed tot nu toe.

Ik ben bereid om met de trein te reizen, dus eigenlijk wil ik dat zij mijn OV gaan betalen.

1 like

Ooit heb ik een trajectkaart 2e klas gehad met 100% OV vergoeding voor andere woon-werk reizen, en een kilometer tarief voor de auto. Heb ook een 1e klas business card gehad met onbeperkt reizen (dat was echt heel chill) en kilometer tarief auto. Nu heb ik een 1e klas kaart met reizen op rekening, mag geloof ik niet met de auto maar is ook niet nodig.

Standaard is bij het bedrijf waar ik nu werk 2e klas maar ik wil in de trein kunnen werken (dus rustig kunnen zitten) en heb daarom 1e klas gevraagd en gekregen.

5 likes

Oh super chill voor elkaar!

Nou bij komt het erop neer dat ze niets meer kunnen doen dan 19 cent per km. En tot max. 60 kilometer vergoeden. Beetje balen.

Vervelend dat ze niet al je kosten vergoeden! De regering is van plan om vanaf volgend jaar het maximale onbelaste kilometerbedrag voor de reiskostenvergoeding (nu 19ct) te verhogen. Misschien kun je dat nog aangrijpen om een hoger bedrag per kilometer te vragen volgend jaar, als je werkgever die verhoging niet zelf al overneemt?

1 like

Ik moet feedback aan mijn manager geven en ik ben hartstikke tevreden maar ik moet per se iets opschrijven dat ze beter zou kunnen doen maar ik weet echt niks. Ik werk niet met haar samen (ze werkt vanuit huis en ze werkt voor een ander team) maar als ik vragen heb is ze altijd beschikbaar.

Weet iemand toevallig iets algemeens? Ik heb al zitten googlen en alle feedback voorbeelden zijn niet echt van toepassing :sweat_smile:

1 like

Miaschien dat ze zichzelf niet moet vergeten of dat ze goed haar grenzen aan moet geven.

Ik vind dat ook altijd zo lastig als het gewoon een goede manager is.

2 likes

Ja ik had al gezegd dat ik niks kon bedenken, het moesten eerst 2 voorbeelden zijn en nu nog maar 1 maar zelfs dat kan ik niet verzinnen.

En ik werk dus niet met haar samen dus zou niet weten of ze zichzelf vergeet of niet :joy: maar ik zou maar iets in die richting opschrijven ja, beetje neutraal en algemeen haha.

Hahah oh nog 2 ook. :sweat_smile:

Maar dit zijn inderdaad zulke algemene dingen en ook een soort van verkapte positieve dingen ofzo haha.

3 likes

Misschien is het boek ‘Opeens weet je het… je wordt leraar’ van Marjolein Mantelaers een aanrader voor je. Qua onderwerp in ieder geval precies wat je zoekt als ik het zo kan inschatten. Leest makkelijk weg, je kan makkelijke delen skippen als je er nog niet aan toe bent, en het geeft je een goed idee van het vak. Ik zeg lenen bij de bieb of aanschaffen!

2 likes

Ik heb het idee dat mijn bruto/netto-loon niet echt kloppend is, als ik zo’n tool op internet invul dan zou ik veel meer netto moeten krijgen. Hebben anderen dat gevoel ook? Heb het gevoel dat ik meer bijdraag aan pensioen (ggz cao).

2 likes

Dat ik meer bijdraag dan zou moeten inderdaad ja! Misschien een keer door salarisadministratie laten bekijken. Klopt, zo’n tool is anders & geeft een ruwe indivatie maar soms als ik anderen hoor tav hun bruto/netto salaris dan denk ik altijd: huh. Bij mij scheelt het echt iets van 1750 pm.