Ik heb voor het eerst om een loonsverhoging gevraagd en wat voelde dat goed zeg!
Maar ik kwam er dus achter dat er intern vriendjespolitiek aan de gang is en dat mijn salaris dus totaal niet overeenkomt met de CAO die mijn werkgever gebruikt (we zijn niet aangesloten maar wordt wel ‘gehanteerd’).
Waar ik alleen tegenaanloop is functieomschrijvingen in de CAO en de vertaling naar de functies in het bedrijf.
In mijn ogen, gezien de taken/verantwoordelijkheden en opleidingsniveau vergeleken met wat er in de CAO staat, zou ik t.o.v. nu, honderden euro’s bruto tekort komen. Ben bang dat mijn werkgever hier dus nooit mee akkoord gaat. Als we een stapje terug gaan (schaal waar ik nu in zit) geeft de CAO dus aan dat het ongeveer gelijk moet zijn aan mbo-4/havo en ik heb HBO afgerond.
Nu kreeg ik de opmerking dat dit dus anders geïnterpreteerd kon worden en dat ik daar misschien niet veel naar moet kijken. Dus dat het heel erg functie afhankelijk is, maar ik snap dat niet?
Ik heb nu geen idee hoe ik dit moet begrijpen, CAO is toch juist lekker duidelijk en zwart/wit?
Misschien iemand kennis of tips hierover? Kan via een priveberichtje wel meer info delen eventueel.