Ik wil vragen of mijn contract (over 3 maanden) wordt verlengd, maar weet niet of dat te vroeg is en of t überhaupt normaal is om te vragen. Vast wel, maar ben echt schijt
Gewoon doen. Jij wilt duidelijkheid, misschien kunnen ze dat al geven.
Ja kan het vragen maar het hoeft niet. Het is aan je werkgever om aan te geven dat je contract niet verlengd wordt. Doet hij dit niet en kom jij de dag nadat je contract afgelopen is gewoon op je werk dan is je contract sowieso automatisch verlengd, kunnen ze niks tegen doen. Maar als je zekerheid wilt voor jezelf dan kun je het natuurlijk altijd vragen!
Ik wil graag zsm iets bespreken met mijn teamleider maar ze wil het over het weekend tillen. Ik snap dat het vrijdag is maar ik weet nu al dat ze volgende week gaat balen dat ze dit niet eerder wist
Misschien kun je dat gewoon zo tegen haar zeggen: Het is denk ik fijner voor jou/het team als we het vandaag kunnen bespreken.
Maarja anders is het maar in haar nadeel toch.
Wat chill! Zijn dit dan ook die collega’s die dagen bezig waren geweest met iets wat jij met een paar uur had gefikst?
Ja heb t gemeld maar helaas geen tijd voor het gaat over dat ik wil stoppen met werken. Ik ben freelance dus geen contract oid maar ik wil dat wel spoedig melden natuurlijk
Ah ja nou jij hebt in elk geval geprobeerd om het zsm aan te geven. Als het voor je baas dan een probleem is dan is dat aan haar. Goed dat je voor jezelf kiest trouwens
Ah ja dat is ook nog een optie natuurlijk, thanks!
Je maakt nu heel weinig uren en blijkbaar zitten daar geen consequenties aan. Probeer anders 3 uur echt te werken en stop daarna. Kijk aan het eind van de dag nog even of je telefoontjes gemist hebt of belangrijke mails hebt, en laat het daarbij. De rest van de tijd kun je dan echt iets leuks of ontspannends doen, en waarschijnlijk doe je nog meer dan dat je nu doet.
Het is eigenlijk niet oké natuurlijk omdat je voor meer uren betaald krijgt. Maar nu is het eigenlijk nog meer ‘niet oké’ want je doet nu (bijna) niks. Je gaat daar toch weg en het heeft geen nut om je de komende 5 weken extra rot te voelen.
Zit je voor je werk achter een computer? In een ruimte met anderen? Kunnen die op je scherm kijken?
- digitale cursus(sen) excel/Adobe photos hop, premiere, whatever/iets waar je in je volgende baan wat aan hebt volgen. Ben je wel op je pc bezig met dingen (excel, so. Impressive!), is handig, en je bent daar gemotiveerd(er) voor? Als je meerderen doet kun je afwisselen
- een boek op je computer lezen? Leest niet heel relaxed, maar je staart iig naar je scherm en doet iets leuks
- je leidinggevende toch nog om een extra klusje vragen voor een goed gevoel?
Succes in ieder geval, nog even doorbijten, dan ben je ervan af!
Ja @buffel iets van Illustrator om mooie congresposters mee te kunnen maken is een goede voorbereiding op je volgende baan! Weet je al in welk statistiek programma je gaat werken? Anders kan je ook alvast een klein cursusje R of stata doen bijv.
@tessel @Mandarijntje hebben jullie tips voor een Adobe/indesign/illustrator cursus? Daar was ik toevallig jaar opzoek! Er zijn zoveel aanbieders.
@buffel ik zou ook zeggen probeer elke ochtend van 9-11 in elk geval productief te zijn, op welke manier dan ook. Je kan ook alvast een overdracht schrijven of documenten ordenen voor degenen die de boel overnemen. Al is het alleen maar uit schuldgevoel dat je verder niet veel doet. Het zegt natuurlijk wel genoeg dat dit mogelijk is, dus probeer het jezelf niet teveel aan te rekenen. Vind de toevoeging van een cursus wel heel erg slim! Dat motiveert waarschijnlijk juist meer.
Nee! Ik mis het in mijn skill set en zie dat mijn collega’s er wel veel aan hebben dus het staat op mijn ‘nog ooit doen’ lijstje
Ik heb een vraag over een loonstrookje, als iemand zin heeft om mee te kijken heel graag. Ik heb voor ongeveer 1,5 dag zorgverlof gekregen omdat ik weg moest ivm een calamiteit.
Nu staat er op mn loonstrook bij de uitbetalingen:
122 uur gewerkt
13,5 uur zorgverlof
En bij TvT saldo staat -16. Nu is mijn standaard aantal uren als ik exact 32 uur per week werk 138 uur. Dus 138 standaard-122 gewerkt= 16 uur te weinig gewerkt.
Maar nu heb ik toch eigenlijk alsnog nadeel van dat zorgverlof, die uren zijn niet bovenop mn loon gekomen en alsnog zijn er uren in de min gerekend. Hoop dat het duidelijk is. Klopt het wat ik zeg?
Edit: mn werkgever praat zich graag overal uit als t om geld gaat dus ik wil even zeker weten dat ik goed zit voor ik weer eens iets moet aankaarten
Zijn er forummers die 60-75 minuten reistijd hebben naar werk en ongeveer 2 a 3 keer per week op kantoor werken? Zo ja, is dat te doen met die reistijd vind je? Zou bij mij ook deels om weekend of avond gaan wat natuurlijk wel scheelt omdat je dan niet altijd in de spits zit
ik zit dagelijks een uur in de auto (of halfuur fiets - halfuur trein)en het valt wel te doen, ik heb alleen 's avonds nooit meer veel zin om dingen te doen of te koken dus ik raad dan mealpreppen wel aan (of bij je ouders gaan wonen :p)
Ja ik heb ongeveer 60 minuten reistijd (trein + metro) en ga ook 2-3 keer per week naar kantoor. Vind het prima te doen, heb alleen wel hetzelfde als @Ainu, weinig zin meer om te koken en dingen te doen haha. Ben vaak wel vermoeider na zo’n dag dan lekker thuiswerken, maar daar tegenover staat dan voor mij wel productiever werken op kantoor en meer gezelligheid met collega’s.
@CaptainCheesecake @Ainu ik werk nu zo weinig op kantoor dat ik even was vergeten dat als ik wel ga ik ook gewoon die reistijd heb hahaha, maar dan met ov. Maar ik kook vaak 3-4 porties en vries die dan in, dus koken doe ik sowieso niet iedere dag. Ik ga het gewoon proberen denk ik en dan zie ik wel. Heb het idee dat hetgeen dat mij tegenhoudt vooral is dat je in die functie werkzaamheden hebt waarvoor je soms naar kantoor MOET. En die kun je niet uitstellen. En rijden met sneeuw/ijzel/etc vind ik doodeng maar ja hoe vaak is dat nou
Als je vlot met het Ov kan gaan zou ik dat zeker doen! Dan heb je nog prima ontspanning als het inderdaad bijna een uur OV is zoals je zelf zegt, ik vond een halfuur trein zelf net te kort om echt goed aan een boek te werken of te gamen, ging dan uit gemak toch maar een half-goede serie uitkijken op mijn telefoon.
Wat bedoel je met zaken waarvoor je naar kantoor zou moeten gaan? Vergaderen? Ik denk dat je daar vaak niet teveel schrik voor moet hebben het is vaak eerder tijdverdrijf naar mijn gevoel. Maar ik werk ook niet van thuis uit omdat mijn baan wel veel discussies op de werkvloer vereist.
Over auto rijden in de sneeuw zou ik me niet teveel zorgen maken als je op degelijke wegen moet rijden, ik heb nog maar één keer echt erdoor moeten rijden omdat het niet voorspeld was, in de meeste gevallen wordt er toch goed gestrooid met zout, en de winters zijn tegenwoordig echt heel zacht hier dus het komt sowieso niet echt vaak voor.