Werk (algemeen topic)

Als er in je contract niks staat over een opzegtermijn kun je er volgens mij inderdaad zo onderuit als je zou willen.

1 like

Ik gebruik vaak een notitieboekje om punten op te schrijven die spontaan naar boven komen in gesprekken met anderen. Planners en agenda voornamelijk via Outlook en Microsoft planner, dus online.

1 like

Nee geen idee, goeie wel! Ik heb morgen pas mn gesprek maar denk dat het wel goedkomt dus ben erg enthousiast

2 likes

Ik gebruik naast mijn pc een papieren agenda en een notitieboek. Ik heb veel overleggen/afspraken en dan neem ik mijn notitieboek mee. Daarin kan ik makkelijker dingen terugzoeken en het voelt wat persoonlijker dan in een afspraak zitten met een laptop voor mijn neus. Dat doe ik alleen bij een lange afspraak waarbij ik ook direct info wil verwerken/opzoeken.

Mijn papieren agenda is van Moleskine en heeft links de dagen van de week en rechts lijntjes. Daar schrijf ik dan mijn to do’s op voor die week. Dat vind ik heel fijn werken!

3 likes

Dit zou ik graag willen, maar ik snap niet hoe het werkt? :joy: Op Etsy heb je daar templates voor maar kun je die dan aanpassen? En in welk programma open je die dan? Haha voel me zo dom

Who is Kevin hahaha sorry maar ik moet hier echt hardop om lachen

1 like

Ja, ik zou 'm echt houden dan! Er zijn zoveel notitieboekje apps, je vindt echt wel iets wat goed werkt voor jou. Ik vind het veel voordelen hebben:

-het raakt nooit vol, dus je hebt nooit dat gedoe van dat iets in een ander boekje staat en dat boekje heb je precies vandaag niet bij je en dus weet je niet waar iets over gaat of wat je moet zeggen;
-je kunt verschillende kleuren gebruiken, verschillende pendiktes, je kunt markeren, je kunt iets gemakkelijk wissen als je iets verkeerd schrijft of als je achteraf het toch anders neer had willen zetten. Je kunt je hele geschreven tekst selecteren en verplaatsen als je halverwege de pagina nog een essentiële zin toe wilt voegen;
-je kunt je geschreven tekst met de meeste apps omzetten naar getypte tekst. Ik maak daar zelf niet zo vaak gebruik van, maar de keren dat ik dat heb gedaan was ik aangenaam verrast door hoe goed ie dat deed;
-je kunt op je ipad gewoon je mail openen en je agenda, zodat je niet een papieren agenda en een digitale agenda bij hoeft te houden. Het voordeel van je mail op je ipad, vind ik dat je direct een of andere verstuurde pdf erbij kunt pakken tijdens een afspraak en dat je dan niet OOK nog een laptop op telefoon mee hoeft te nemen waarop je dan weer iets moet zoeken.

Maar het allergrootste voordeel voor mij, is dat je je notitites kunt clusteren. Ik zou anders een privenotitieboekje hebben en een werknotitieboekje, en nu heb ik gewoon alles in één. Mijn privemap is met een wachtwoord beveiligd (en de ipad zelf natuurlijk ook), dus ik hoef niet bang te zijn dat een collega ineens in mijn dagboek zit te lezen oid. En wat ik echt perfect vind, is dat ik nooit meer dat irritante gedoe heb van dat je op maandagochtend een afspraak voorbereidt op pagina 1, vervolgens schrijf je op pagina 2 tm 9 dingen die verder die maandag gebeuren, en dan op dinsdagochtend heb je die afspraak en staat je voorbereiding op pagina 1 en de daadwerkelijke afspraaknotities op pagina 10. Ik moet best vaak dingen terugzoeken, dus ik vind dat echt MEGA irritant. Nu heb ik alles lekker bij elkaar. Vind het echt perfect.

4 likes

Ik gebruik geen templates, dus ik weet het niet zo goed. Maar je hebt op youtube veel filmpjes van mensen die allerlei noteerapps testen en demonstreren, dus misschien kun je je antwoord daar vinden! Ik gebruik zelf de app notability, niet per se een heel bewuste keuze ofzo, gewoon iets gekozen :stuck_out_tongue:

Je kunt dat soort templates vaak downloaden als pdf en dan kun je ze inladen in een notitie app (ik gebruik notability). Dan kun je er gewoon in schrijven.

Thanks, klinkt goed!!

1 like

Hoeveel maken jullie over als er een open tikkie wordt gestuurd voor een cadeau voor een collega (afscheid, geboorte, ziekte, etc)? Dit is dan vanuit het team, afdeling, oid. Vanuit het bedrijf wordt ook iets georganiseerd, er zijn niet zo vaak tikkies dat je structureel veel geld kwijt bent en je kent deze collega goed genoeg.

• Minder dan 2.50
  • 2.50 - 5 euro
  • 5 - 7.50 euro
  • Meer dan 7.5
  • Anders

0 stemmers

Bij collega’s waar ik een betere band mee heb, koop ik meestal zelf ook nog iets, naast een bijdrage. Maar vind die open tikkies altijd zo’n ellende.

Hangt er van af welke collega het is. Als het een collega is waar ik op dagelijkse basis mee samen werk dan is het al gauw 10-15 eur (afhankelijk van reden van tikkie). Als het een collega is die bijv dezelfde rol vervult, waardoor ik diegene “maar” eens per week spreek in een functie-overleg, dan maak ik eerder 5 euro over.

1 like

Iemand ervaring met een digitaal notebook zoals de Remarkable? Superduur maar ergens lijkt het me wel handig ipv allerlei losse notitieblokjes en dat je je aantekeningen naar tekst kunt laten omzetten.

3 likes

Ja goeie!! Ik kan het wel helemaal uit gaan denken maar ik merk vanzelf wel wat het beste gaat werken

3 likes

Heb er nu al zin in

1 like

Een vraagje;
Ik ben aangenomen bij een bedrijf om de drukte mee op te vangen. Maar soms is het te druk om mij taken te leren, en kan ik eerder naar huis of wanneer ik thuis werk krijg ik pas smiddags werk door. Ik stuur dan wel regelmatig reminders dat ik wacht op input.
Ik heb gewoon een contract voor bepaalde uren, maar moet ze wel in een systeem boeken.
Ik neem aan dat ik dat wel gewoon betaald krijg nav het contract en dat ik gewoon beschiikbaar ben? Maar dat ze mij geen werk geven is niet mijn probleem lijkt mij? Ik klaag niet hoor, want het is wel prima verdienen zo met half werk doen…? Maar ik begrijp niet echt wat gebruikelijk is. Ik kan mij enigsinds flexibel opstellen en het werk doen wanneer het binnenkomt, maar ik kan niet 24/7 beschikbaar staan wanneer het hun het beste uitkomt.

Dit lijkt me nou een typische vraag die je even met je leidinggevende moet bespreken. Dan weet je meteen wat er van je verwacht wordt en hoe het zit met de verantwoording van je uren terwijl je niet werkt maar wel beschikbaar bent.

4 likes

Ja klopt ik ben gewoon heel enthousiast en kan in de hema de notitieboeken maar moeilijk negeren

5 likes

Ik snap er echt helemaal niets van. Ik heb voor het eerst reiskostenvergoeding gekregen sinds mijn verhuizing en het is zoveel minder dan verwacht.

Ik moet netto 0,19 per km krijgen met een max van 60 km per dag. X 5 werkdagen.

60 km x 5 werkdagen =300x0,19 cent x 4 weken = 228 euro reiskostenvergoeding toch?

Ik kreeg 110 🥹, daar kan ik nog geen 9 dagen voor heen er weer rijden. :+1:t3:

1 like

Je zou het echt netto krijgen? Geen netto-bruto uitruil?