Werk (algemeen topic)

Mocht het om vrijwilligers gaan, is het rooster (ja zo heet het) wel makkelijk in gebruik. Weet niet of dat ook voor mensen in dienst werkt.

2 likes

Het gaat bij mij om een mix van zzp’ers, uitzendbureaus en mensen in onze flexpoule, maar thanks voor de tip! Ik ga even kijken.

Wij werken altijd met ONS/Nedapp en vind dat zelf altijd prettig.

2 likes

Ik heb met vrijwilligers gewerkt en daar gebruikten we Toprooster.

1 like

Ik probeer Trello te introduceren in het huis. Mensen kijken me aan alsof een genie ben. :sunglasses: Het is blijkbaar heel innovatief voor een ziekenhuis.

6 likes

Naar aanleiding van het gesprek over IKB in wjekw:
Weet iemand of het voordeliger is het maandelijks uit te laten betalen of juist minder vaak? Of maakt het geen verschil?

1 like

Voor zover ik weet maakt dat niet uit, net wat je zelf fijn vindt.

3 likes

Maandelijks is voordeliger. Als je het bijvoorbeeld helemaal laat uitbetalen in december dan wordt het als een bijzondere beloning gezien en bij een maandelijkse betaling als loon.

Dus als je geen toeslagen hebt die gebaseerd zijn op je inkomen, dan kun je het beter per maand laten uitbetalen. Ik heb het zelf laten narekenen door P-direkt.

7 likes

Ja toch wel dus :open_mouth: Ik zorg er wel altijd voor dat ik een minimale uitkering IKB heb in december, maar de rest van het jaar laat ik het een beetje random uitbetalen. Ik kan online verder weinig over de gevolgen daarvan vinden, los van toeslagen

3 likes

Ik heb dit laatst dus ook uitgezocht en toen kwam ik op een artikel waaruit bleek dat het fiscaal niet uitmaakt. Misschien ligt het aan de hoogte van je loon? Geen idee, blijft zo vaag voor mijn gevoel.

Edit: volgens mij was de conclusie dat maandelijks uitbetalen in eerste instantie netto meer is maar dat het gelijk wordt getrokken bij je aangifte inkomstenbelasting🤔

2 likes

Ik dacht pas bij ultrahoog salaris (ik kan ultrahoog even niet definiëren), maar niet gefactcheckt

2 likes

Je merkt er het meeste van bij modaal en dat is nu bruto 3000 stond in de krant. Nou, dan heb ik nog wel tien salarisverhogingen te gaan

2 likes

Ze kijken toch naar je jaarinkomen? Hoezo zou dat wat uitmaken?

2 likes

Ik kreeg in p-direkt een melding dat het in de meeste gevallen financieel voordeliger is om het maandelijks uit te laten betalen. Volgens mij omdat er dan een ander percentage belasting geldt, maar ik heb er eigenlijk ook geen verstand van.

2 likes

Yes per maand is voordeliger! Wel jammer want ik vond het toch wat feestelijks hebben om in december ineens zo’n shitload aan geld erbij te krijgen haha

7 likes

Nee dit is niet waar

3 likes

Het ging er in dit topic eerder al over: Geld en Recht - Forum Feminarum (ik weet niet hoe ik een quote/verwijzing invoeg)

3 likes

Deze link verwijst naar 5 mogelijke topics haha. En ik probeerde te zoeken op IKB, maar er zijn kennelijk heel veel websites en gebruikers die ‘ikbenblablabla’ heten en waar over gesproken is :sweat_smile:

Zat er onder met mn dikke vingers :stuck_out_tongue:

4 likes

Maar wat ik daar de vorige keer niet aan snapte (en ik voel me echt een imbeciel nu terwijl ik toch niet achterlijk ben denk ik :smiling_face_with_tear:). Waarom is dat bijzonder tarief er dan? Want bij mij wordt in de voorheffing ook bijzonder tarief gebruikt, zoals logisch, maar ik krijg nooit iets terug? Ik heb overigens nul aftrekposten inkomen alleen in de eerste schaal. Dus ‘grote hoop’ boeit dan toch eigenlijk ook allemaal niet. Die voorheffing blijkt dan bij mij altijd juist dus dat bijzonder tarief. Of ik snap hier niet wat je bedoelt met de grote hoop :woman_shrugging: