Werk (algemeen topic)

Ik ben bezig met re-integreren na een operatie, operatie heeft helaas niet geholpen. Ik heb maandag een afspraak met een nieuwe arts en grote kans dat ik te horen krijg dat ik dit leven moet gaan accepteren. Ook al probeer ik me er al op voor te bereiden, ben ik toch bang dat als dat het nieuws is, ik mentaal een klap ga krijgen. Maar mijn leidinggevende staat erop om dinsdag een face to face gesprek te hebben over mijn re-integratie. Ik heb al gezegd over maandag en dat ik bang ben dat het mentaal zwaar gaat worden en ook dat ik niet in de buurt woon en dat ik zelfs met de bedrijfsarts mijn afspraak pas op donderdag heb, omdat de bedrijfsarts me een paar dagen gunde om dan even rust te hebben. Ik heb telefonisch of teams voorgesteld, heb een week erna voorgesteld omdat ik dan sowieso van plan was om op werk te zijn, maar nee ze staat erop dat het face tot face moet en dinsdag. Ben echt zo geïrriteerd.

3 likes

Jezus wat irritant en ongevoelig. Kan je niet zeggen dat ze die discussie maar met de bedrijfsarts moet voeren? Klinkt alsof die wel achter je zou staan.

5 likes

En dit is in de zorg… Ook op mijn mailtje van dat ik zei dat ik niet weet of ik mentaal in staat ben om dinsdag fysiek aanwezig te kunnen zijn, is door mijn leidinggevende niet eens gereageerd alleen door de secretaresse. Mijn bedrijfsarts is pas dinsdag weer aan het werk, dus die kan ik nu ook niet om advies vragen.

3 likes

Hahaha en nu de hamvraag: hoeveel daarvan gaan er rechtstreeks naar de prullenbak?

6 likes

280 :skull_and_crossbones:

Edit; ok leugens alleen die over m’n kerstpakket niet

11 likes

Ik weet dat er een verschil is met België en Nederland (andere belastingsysteem, zorg wordt anders berekend, …) Maar hier moet je voor 2.800 euro netto, zo’n 4.800 bruto verdienen. En dan moet je redelijk wat ervaring hebben. Mensen die bij mijn vorige werkgever startten kregen zo’n 2.500 euro bruto.

2 likes

ik ken ook echt niemand rond mijn leeftijd die al aan 3k bruto zit, het toppunt vind ik wel nog altijd dat mijn loon bij mijn vorige werkgever zo ging (versimpeld)

2200 bruto

  • min 800 belastingen
  • plus 750 werkbonus

betaald: 2150 netto

Door het forum hier heb ik de indruk dat de lonen in Nederland wel echt hoger liggen, maar ze krijgen ook een pak minder sociale zekerheid er voor terug.

3 likes

Maar hoeveel is dat dan netto?

1 like

https://hrcalculations.securex.eu/gross

Bruto € 2.500,00
Persoonlijke RSZ € -326,75
Werkbonus € 152,40
Belastbaar € 2.325,65
Bedrijfsvoorheffing € -319,00
Vermindering bedrijfsvoorheffing € 0,00
Bijzondere inhoudingen € -13,74
Netto toeslagen € 0,00
Netto afhoudingen € 0,00
Netto € 1.992,91
2 likes

Het vaste brutoloon van de stewardess waarover ik dit hoorde was 2800 ofzo.

Maar door de onregelmatige werktijden, overnachtingen in het buitenland, bedenk het maar… kreeg ze allerlei toeslagen zodat haar vaste basisnettosalaris (2000 ofzo) een stuk hoger uitviel dan die vaste 2000.
Ze had dus veel meer bestedingsruimte dan ze zou verwachten bij een brutosalaris van 2800.

1 like

Cabin Crew krijgt daggeld om op locatie te besteden voor eten e.d. Als je het op locatie laag houd qua kosten dan kun je er inderdaad meer aan overhouden.

2 likes

Thanks, interessant

1 like

Ik zit op 2829 bruto en krijg netto 2302 gestort (36 uurs contract) + 280 maandelijks vakantiegeld

2 likes

Ja het is zeker geen loon wat je - uitzonderingen daargelaten - snel verdient. Vandaar ook de best een mooi loon, vind het zeker niet weinig. Het bruto netto gat is in nl wel iets kleiner dus je zit er sneller aan dan bij jullie.

2 likes

Het ligt ook echt aan je cao, pensioen etc., ik verdien €200 bruto meer dan mijn vriend maar hij heeft netto €20 meer dan ik :exploding_head:.

3 likes

En vergeet de 13e maand en/of bonus niet. Die rekenen mensen vaak niet mee in de maand (snap ik ook wel). Maar, als ik dan laatst weer iemand hoor met een bonus van 3x maandsalaris :sweat_smile:, dat tikt over een jaar heen ook wel aan. Dat is, bij 4000€ bruto (maandsalaris), gewoon ook 1000€ bruto per maand extra.
In sommige branches is dat kennelijk nogsteeds wel normaal :disguised_face:

1 like

Ja bij mij is die 280 “vakantiegeld” idd ook bonus/13 maand erbij.

1 like

Ik heb zo, op mijn laatste werkdag voor ik met zwangerschapsverlof ga, nog een gesprek over mijn salaris voor 2024 en ik ben zo zenuwachtig :cold_face:.

Ik kan heel slecht onderhandelen en ben daardoor toen ik hier in dienst kwam al heel snel met een bepaald loon akkoord gegaan, maar als ik kijk naar vrienden die soortgelijke functies doen en wat voor salarissen er in vacatures staat voor dit soort functies, is het eigenlijk te laag. Ik heb met een vriendin en mijn partner alle argumenten op een rijtje gezet, ook over mijn functioneren en projecten dit jaar dus ik ben heel goed voorbereid en alsnog vind ik het een kutsituatie.

30 likes

Succes!!! :muscle::muscle::muscle::muscle: je verdient het als ik het zo hoor

3 likes

De afgelopen tijd heb ik gemerkt dat ik wat minder plezier in werk heb dan ik voorheen kon hebben en ik kom er vooralsnog niet zo goed achter waar dat aan ligt. Zijn er mensen die bepaalde boeken of opdrachten kunnen aanraden om daar voor jezelf meer zicht op te krijgen? Liefst een beetje praktisch en down to earth.