Werk (algemeen topic)

Weet je baas dat je anders bereid bent weg te gaan? Kan ook schelen.

3 likes

Ik ben helemaal niet op zoek naar nieuw werk maar kwam net een vacature tegen die eigenlijk best goed aansluit bij mijn profiel. En het loon is iets waar ik bij mijn huidige werk alleen maar van kan dromen (de vacature spreekt over een maandloon van X tot Y en zelfs X is al 400 hoger (bruto) dan ik nu verdien + er komt nog 28% bovenop voor budgetten. Krijg bij mijn huidige baan per januari denk ik maximaal 200 erbij. Wil morgen sowieso even polsen wat mijn loon gaat doen ivm huurtoeslag.
Aan de ene kant wil ik niet weg bij mijn huidige baan want ik zit hier wel comfortabel maar als ik ooit een koopwoning wil hebben dan zou dit wel een mooie kans zijn… Vind het heel lastig want als ik weg ga bij mijn huidige baan dan zijn mijn collega’s letterlijk de sjaak omdat er ook nog iemand met verlof is, maar goed dat is natuurlijk niet mijn probleem.

Wat ik ook lastig vind is dat er bij de vacature geen einddatum staat. Er staat een mailadres bij die je kan mailen voor vragen over de vacature, is het gek als je die vraagt wanneer de vacature sluit?

2 likes

Ik zou niet informeren wanneer de vacature sluit maar als je interesse hebt gewoon solliciteren! Gesprek aangaan kan altijd en dan kom je er ook achter of het iets voor je is, hoe de sfeer is etc.

5 likes

Ja misschien moet ik dat idd maar gewoon doen. Ik kan alleen op mijn huidige werk in december geen vrij krijgen (december is een hell in het notariaat), zou je dat in de brief vermelden?

1 like

Nee joh, zoveel werkdagen zijn er niet meer deze maand dus grote kans dat ze de gesprekken toch pas in januari gaan doen. En anders willen ze misschien wel meedenken in een tijdstip dat je wel uit zou komen.

4 likes

Bedankt voor het meedenken! Ik ga morgen m’n cv verbouwen en een brief schrijven :yum:

Wij hebben ook vacatures zonder einddatum. Dat is vooral bij vacatures die moeilijk in te vullen zijn. Als er een geschikte kandidaat zich meldt kun je snel de deal rondmaken. Dus vooral in jouw voordeel en goed gebruik van maken. Ik zou ook bellen want vaak kun je dan ook gelijk op gesprek komen en is alleen een c.v. al voldoende.

2 likes

Zo een eerste dag na 2,5 week vrij is echt weer even inkomen. Ik zit ook nog eens alleen, want al mn collega’s zijn vrij vandaag, weet dus niet goed waar ik moet beginnen en wat er ligt en wat ik op moet pakken. Bijna 17:00 uur, haha

Zoals zovelen nu ook goed ziek in mijn vakantie. Gisteren hele dag geslapen en hoest zoveel, echt niet leuk. Warm/koud… ik kan wel janken, ben altijd wel ziek in de vakantie. Het enige voordeel is dat wij 4 jan naar Disneyland Parijs gaan en dat het dan waarschijnlijk wel over is en we daar niet meer ziek worden (hoop ik).

Wat doen jullie eigenlijk: melden jullie jezelf ziek bij je werkgever als je vakantie hebt? Mijn vriend zegt van wel voor zijn dagen. Ik vind het lastig want dit jaar is geen goed jaar geweest en ben veel ziek geweest

2 likes

Gedurfd om te zeggen :see_no_evil: uiteraard hoop ik het wel voor je!

2 likes

Ik ben ook ziek en ik twijfelde ook, maar ik heb me toch ziek gemeld. Inderdaad vanwege mijn vakantiedagen.

Beterschap!

3 likes

Huh wat een stomme actie

2 likes

Ah ik denk gewoon dat ze het vergeten was, maar ik had mn kantoordag anders voorgesteld dus vond het jammer!

Ik heb me ook ziek gemeld. Moet ik een doktersverklaring inleveren om de vakantiedag om te kunnen zetten naar een ziektedag… die de huisarts blijkbaar sporadisch afgeeft volgens de assistente. Maar ik wacht nog op antwoord, dus wie weet.

1 like

Is dit in Nederland? Nog niet eerder gehoord dat je hier een doktersverklaring nodig hebt.

3 likes

Ja, bij een van de universitaire ziekenhuizen. Vraag me nu wel af of dat beleid bij alle UMC’s/afdelingen zo is.

2 likes

Maar een huisarts mag helemaal geen verklaring afgeven?

1 like

Is dat zo? Ik heb me er verder nog niet in verdiept.

Ik kan zelf niet echt een duidelijk ja of nee antwoord vinden, misschien weet iemand het hier:

Als je tijdens je zwangerschapsverlof geen contractverlenging krijgt en dan dus geen werk meer hebt, wordt dan de volledige zwanger/bevallingsverlof wel gewoon betaald?

Mijn verlof begint een paar dagen voor het einde van m’n contract en wil overal op voorbereid zijn. :sweat_smile:

1 like

Als je tijdelijke contract afloopt tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof, dan hoeft je werkgever je contract niet te verlengen. Je krijgt wel doorbetaald tijdens je verlof (minstens 16 weken).

Dit vind ik op de site van fnv, maar misschien dat iemand in het juridische vragen topic precies weet hoe dit zit

2 likes