Werk (algemeen topic)

Niet alleen als deze net terug is van verlof…

1 like

Oke iets meer info: meer orders betekent ook meer klantvragen etc. Dus die afdeling heeft het soms wat drukker en daarbij ook wat nieuwe werkwijzes gekregen.

Ik wil het juist luchtig houden en ze motiveren soms zelfstandiger te werken, omdat ze dat prima kunnen. Het is miss ook een kwestie van wennen of het zelfvertrouwen krijgen en zelf op te lossen.
Wil juist de positiviteit behouden.
Sommigen hebben in het verleden ook aangegeven niet goed te kunnen focussen door onrust/kletsen. Dus zaken als headsets etc zijn al geregeld.
Niet al het werk komt af, omdat ze veel op elkaar leunen.

Wat ik nu denk te doen is zelf in de 1:1 vragen waar ze nog tegenaan lopen nu alles een tijdje zo draait, of ze nu meer rust ervaren in het team en of ze de zelfstandigheid voelen zaken zelf te kunnen oplossen of nog ergens ondersteuning bij nodig hebben. Komt denk ik beter over dan een opmerking tussendoor indd.

In 1 op 1 gesprekken een duidelijke doelstelling stellen en daarbij vragen wat iemand nodig heeft. Ga je het zelfstandig halen? Top. Wil je dat ik iets doe zodat je je minder laat afleiden? Ook top.

Zoiets zou ik doen :slight_smile:

9 likes

Ja dit zou ik ook doen, en in dezelfde ruimte werken als hen.

3 likes

Ik lees hier nu vooral gesloten vragen, misschien is dat toeval, maar ik zou vooral ook open vragen stellen in die 1-op-1 gesprekken. Hoe ze de sfeer, werkomstandigheden en samenwerking op de afdeling nu ervaren, wat ze anders of beter zouden willen zien of doen.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het algemene boekentopic (Deel 3)

Ik heb gister te horen gekregen dat mijn contract toch verlengd gaat worden. Heel fijn maar wel even schakelen want ik was al aan het solliciteren eigenlijk. Maar ik ben wel heel blij!

77 likes

Wat fijn, gefeliciteerd! Had je ‘t zelf helemaal niet meer zien aankomen?

1 like

Nee, ik was er echt vanuit gegaan dat het besluit definitief was. Maar ik ben ook liever realistische pessimist dan een teleurgestelde romanticus

4 likes

Oh dit snap ik heel goed hoor! Toch kutter om wel een sprankje hoop te houden en dan alsnog teleurgesteld te zijn. Gefeliciteerd uiteraard. 🫶🏽

2 likes

Aan de ene kant heel fijn natuurlijk, aan de andere kant ook wel gek? Ergeren je collega’s zich dan nu niet meer aan je? Op zo’n plek wil je toch niet werken?

2 likes

Ik heb die feedback nooit rechtstreeks van collega’s gehad, alleen van mijn leidinggevende. De collega’s waar ik direct mee samenwerk geven ook aan zich hier allemaal niet in te herkennen. Als er dan mensen zijn van andere afdeling die een probleem met mij hebben dan is dat maar zo… :woman_shrugging:t3: natuurlijk is het niet leuk maar ik zou echt niet weten waar ik anders een baan zou gaan vinden die ik echt leuk ga vinden, de banen in de journalistiek zijn vrij beperkt in Brabant. En mijn leidinggevende maakt dit soort beslissingen ook niet zelf, dus ik ga er maar vanuit dat het voor nu goed zit.

Lang verhaal weer sorry

8 likes

Ulgh ik heb straks een gesprek met m’n leidinggevende en dan gaan we de eerstejaarsevaluatie invullen (van uwv, na een jaar ziekte), ik zie er zo tegenop. Ik vind namelijk dat ze echt geen zak doen aan mijn reintegratie, maar zij gaat dat natuurlijk anders willen insteken.

1 like

Ons Jura koffiezet apparaat is voor de 5x lek en heeft gister kortsluiting veroorzaakt. Nu hebben we een offerte aangevraagd om hem weer te laten maken of voor een nieuw apparaat. Maar we twijfelen of we nog wel een Jura willen. Hebben jullie iets goeds op het werk? We moeten het zelf schoonhouden, dus moet te niet lang duren haha.

Nou follow-up van dit. Nog geen uitkomst uit de hele situatie, wel nu al 4 weken non stop hartkloppingen en doorgestuurd terug naar de medisch psycholoog met een hoge bloeddruk en het vermoeden van trauma herbeleving. Echt top dit. Ik weet ook niet zo goed of het nu goed voor me is om op de hoogte te blijven van de situatie of juist moet vragen me er helemaal buiten te houden.
18 oktober intake, dus dan bespreek ik het maar.

4 likes

Ben benieuwd wat jullie vinden. Salarisvoorstel nieuwe job. Duizend euro bruto meer op jaarbasis, maar wel 4 dagen per week ipv 5 om 4 wat ik nu werk. Ik sta er wel voor open om minder te werken (luie millennial ;)), maar ga ik er dan goed op vooruit? Moeite waard om iets verder te onderhandelen?
Kan nu prima van mijn salaris rondkomen. Plus ik krijg er nog meer vrije tijd voor terug omdat mijn reistijd 40 min per dag wordt ipv ruim 200 min.

2 likes

Wat doe je met een stagiaire die rare geluiden maakt, ook tijdens interactie met klanten? Oke en dan de andere problemen, daarnaast is ze gewoon heeeel sociaal onhandig, zo erg dat ik me toch een beetje schaam tegenover de klanten…

Dit terwijl die interactie zo’n groot onderdeel van de job is en niet alleen voor de leuk, het gaat om de zorg sector. Ze blijft ook bezig over niet relevante details (tot de ergenis van de al gestreste mensen) en het doorgeven van de juiste informatie/kennis lukt gewoon niet. Dit terwijl ze binnen een paar weken gaat afstuderen. Je wilt haar helpen maar je weet niet eens waar te beginnen, er lijkt zoveel kennis te missen/niet binnen te komen al leg je het stap voor stap uit. En tegelijkertijd vertelt ze ONS wat te doen of wat er nodig is als we onderling overleggen en zij staat er bij. Er is al zoveel uitleg en advies gegeven maar dan zegt ze dat ze het al wist of snapt het gewoon niet.

Ze gaat bijna afstuderen. Maar als ik dit lees heeft ze de juiste capaciteiten toch (nog) niet? Gaat ze haar stage desondanks wel halen met een voldoende?

1 like

Gesprek met haar en haar schoolbegeleider.

1 like

Maar is dit ook al met haar besproken? Het leest alsof jullie wel uitleg en advies geven maar niet zijn gaan zitten om deze feedback terug te geven en dat zou natuurlijk kwalijk zijn.

3 likes