Wij hebben een eigen maatwerk backoffice systeem en daar heel tevreden over, strugelen alleen nog met de voorraad en zou dat liever allemaal met een scanner of geautomatiseerd doen. Shopify is dus geen optie maar wel super bedankt met voor t meedenken
Het is niet mijn afdeling dus weet er het fijne niet van. Maar onze winkels werken met slim4. Ze hoeven nooit zelf te bestellen want gaat allemaal automatisch.
Wist je dat je werkgever alleen mag weigeren als hij daar een goede reden voor heeft?
Bron: Vakantie opnemen bij einde dienstverband weigeren? | Redactie HR Rendement
Ik snap dat je niet met een conflict uit elkaar wilt maar je kunt je werkgever daar wel op wijzen.
Oh thanks!! Het komt er op neer dat ze geen vervanger voor mij hebben en dat het al mega druk is dus dat zijn mijn taken er niet bij kunnen hebben…
Hahaha wat een slecht excuus. Eén dag later ben je sowieso weg dus dan moeten ze het ook zonder jou oplossen.
Ik zit er echt zo doorheen. Op mn werk ben ik al maanden stelselmatig (onbetaald) aan het overwerken, bij mn vrijwillige redactiefunctue wordt alles wat ik doe afgebrand (door iemand die het dan herschrijft vol spelfouten en op een manier waar ik echt niet achter sta), ik doe “freelance” klussen voor familie waar ook iedereen haast heeft en ben voor mn gevoel echt 24/7 aan het werk. En steeds als ik ergens probeer te minderen of stoppen, of aangeef dat deadlines niet realistisch zijn, krijg ik te horen dat ik het maar gewoon moet regelen. Ik baal er gewoon zo van, want ik weet dat ik over mn grenzen heen ga, maar mn “nee” wordt niet geaccepteerd
Kak, ik was een beetje aan het treuzelen met iets af maken op werk. En nu gaat er echt een zeurpiet over mailen of het al af is. En nu heeft hij zowaar eens gelijk want ik doe er al te lang over. Maar gun nu net deze dude het niet…Mail hem wel na 17:00 terug.
Ha ik vind het dus altijd heel kinderachtig als iemand dit zo omschrijft maar 100% dat ik dit ook doe
Haha ja het stomme is bij ieder ander had ik nu iets gemaild van oh stom helemaal vergeten doe het nu gelijk maar bij hem denk ik… Nah, je wacht maar even (hij kan zelf nooit reageren tot hij iets van je nodig heeft). Heb net wel de desbetreffende wijziging gedaan dus dan is die in ieder geval gedaan. Zal hem na de lunch wel even mailen hehe.
Wat ontzettend vervelend. Ook dat wanneer je grenzen aangeeft dit niet wordt geaccepteerd. Is het mogelijk om nog harder die grenzen aan te geven?
Bij de vrijwillige redactiefunctie - wordt dit herschreven door iemand die betaald wordt/in dienst is? Is er iemand boven jou bij wie kan aangeven van ‘he, ik offer mijn tijd op en deel mijn kennis om te helpen, maar dit zijn een aantal voorbeelden van situaties waar ik niet blij mee ben. Hoe kunnen we dit oplossen?’
Hetzelfde bij je huidige werk - is er teveel werk wat ze in je uren proberen te proppen? is het mogelijk aan te geven dat dit niet realistisch is? Soms zijn er wel drukke periodes waarbij er net even iets meer gevraagd wordt natuurlijk, maar het moet niet ten koste van jou gaan.
Chill gratis verlofdagje dus? Heeel chill. Ik neem geen verlof op maar hoop dat veel collega’s dat wel doen haha
Ik kreeg gisteren een compliment uit het niets, beetje onverwacht ook. Op de een of andere manier vertrouw ik dat niet. Binnenkort zal mijn gevoel vertellen of ik gelijk had of niet.
Wat zouden jullie kopen voor een collega kopen die weggaat? Budget is een honderdtal euro.
CV is dan echt minder belangrijk toch, als hij nu zijn droomfunctie kan doen en zichzelf kan ontwikkelen is dat zoveel meer waard dan een extra jaartje in een minder passende salesfunctie. Op de lange termijn zijn de vaardigheden die je dan opdoet juist iets wat je cv omhoog tilt.
Ik neem regelmatig mensen aan en als ze een goede reden hebben voor veel baanwisselingen dan hoeft het geen issue te zijn. En jij houdt er een gelukkiger vriend aan over ; )
Vanzelfsprekend om wel eerst adhv sollicitatie en onderhandelingsgesprekken te kijken of het echt wel zijn droomfunctie is.
Klinkt alsof hij weinig te verliezen heeft, en wel mogelijk iets te winnen?
Als hij voor die baan gaat en het blijkt het toch niet, dan is het rot.
Maar hij vindt z’n werk nu niks en dat is ook rot.
Over hoeveel keer een los jaar gaat het?
Met zo’n bedrag zou ik echt iets kopen wat die ander geweldig vindt, anders is het zonde. Of mocht je het niet precies weten dan een bon van iets in het hobby gebied zodat diegene zelf kan kiezen. Wij hebben nu een noise cancelling koptelefoon gekocht omdat we weten dat die collega dat zo graag wil
@Ovenschaal Eens met de mensen hierboven. Iets doen wat je echt leuk vindt is veeeeel belangrijker dan een paar losse banen op je cv! Voor “all parties involved” ook jij
Door die laatste alinea zou ik zeggen: echt doen! Hopelijk vindt hij helemaal zijn plek, lijkt me ook echt rot.
Hij kan trouwens altijd nog op zijn CV zetten “verschillende salesfuncties bij oa… “ om niet alle jaartallen te hoeven specificeren.
Oh ja, dat zijn er wel een paar. Ik snap je bezorgdheid. Maar ik denk dat het wel best redelijk uit te leggen is allemaal.
In eerste instantie niet goed op z’n plek, een failliesement is niet zijn schuld, en nu zou het een leuke nieuwe kans/sprong zijn.
En ik vind wat @macchiato zegt ook wel goede optie! Dan kun je het altijd nog uitleggen tijdens een gesprek, maar is het op zijn cv wat compacter.
Ik heb op mijn 26e een vrij hoge (leidinggevende) functie gekregen met zware verantwoordelijkheden, zeker voor mijn leeftijd (ik ben nu 29 trouwens). Ik houd enorm veel van mijn werk en doe het met veel passie, maar heb natuurlijk ook soms zware stress of moeilijke situaties. Ik heb soms de behoefte om erover te praten met mensen die dezelfde uitdagingen hebben, maar ik heb eigenlijk niemand in mijn directe omgeving met wie ik ervaringen kan uitwisselen. Mijn vrienden zijn allemaal min of meer mijn leeftijd maar helemaal niet zo carrièregericht en staan er ook helemaal anders tegenover. Mijn ouders/familie begrijpen ook maar half wat ik doe en wat mijn functie inhoudt, dus dat is ook geen optie. Pre-corona werd ik bv. ook vaak uitgenodigd voor recepties, netwerkmomenten, diners… en daar moet ik steeds alleen heen, omdat ik single ben en ook niet echt vriend(inn)en heb die openstaan voor dergelijke netwerkmomenten. Ik voel me hier soms alleen in.
Iemand die dit herkent? En er eventueel voor openstaat om hierover te dm’en?
Ik moet zo gaan werken en een ding recht zetten wat ik verkeerd heb gedaan. Geen al te groot drama, geen mensen die gevolgen ervaren maar toch vervelend.