Werk (algemeen topic)

Bij ons worden mensen op projectbasis aangenomen en mogen maar x aantal op vaste basis. Als je intern solliciteert terwijl je een vast contract hebt, is het overnemen van dat vaste contract niet altijd mogelijk. Dat werkt onbedoeld tegen die interne kandidaat. Dus mensen van buiten aannemen is vaak makkelijker.

Bevat die van mij wel! Dus ik kan er onderuit en mijn baas kan mij er in principe ook vroegtijdig uitgooien. @mikselke

1 like

Ik heb een tijdelijk contract dat op 1 november afloopt. Hierin staat ‘De overeenkomst is aangegaan voor de duur van 12 maanden en eindigt van rechtswege, zonder dat enige opzegging vereist is op 31 oktober 2022.’

Half september heeft mijn werkgever aangegeven dat mijn contract verlengd wordt en omgezet naar een vast contract. Harstikke leuk natuurlijk, maar ik heb dat contract nog steeds niet ontvangen. Heb het al een keer aangegeven en toen ging hij er ‘meteen achteraan’. Niks gezien dus sindsdien.

Anyway, ik weet dat hij me zonder opzegging ook na 1 november gewoon in dienst moet houden dus daar maak ik me niet zo’n zorgen over. Maar ik vraag me af hoe dat met mij zit. Stel dat ik morgen besluit dat ik eigenlijk die contractverlenging helemaal niet wil. Kan ik dan gewoon op 1 november stoppen? Of moet ik dat dan toch een maand vooraf per brief aangeven?

Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ik heb vandaag aangegeven dat ik het aanbod accepteer en ga dus toch de switch maken. Ik ben heel blij maar wel een beetje buikpijn door de moeilijke gesprekken die gaan volgen. Maar dat is uiteindelijk maar tijdelijk. Heel blij als dat allemaal achter de rug is haha

17 likes

Voor de mensen met een kantoorbaan, wat gebruiken jullie op je werk?
Ik heb een iPad en vraag me af of ik nog iets op papier wil doen… Een agenda, planner, leuke pennen (cute) of een klein memobordje ofzo?

Als je budget het toelaat, zou ik er een pencil bij kopen en je ipad gebruiken als notitieboekje en planner! En dan kun je met je apple pencil alle kleuren van de regenboog gebruiken en markeren en in verschillende diktes schrijven en tekenen en lord knows wat nog meer, maar denk niet dat je daarmee iets zult missen in ieder geval

2 likes

Ik stop geen geld in m’n werk dus ik pak daar kantoorartikelen, agenda hebben we in outlook.

2 likes

Pencil heb ik niet maar gebruik ik echt noooit. Heb hem op mp gezet maar toch maar houden?

Een uitwisbaar notitieboek van Moyu! Ik vind op ‘papier’ aantekeningen soms toch het fijnst en dit werkt perfect. Je kan evt nog fotos maken van je notities en in een app opslaan als je iets toch langer wilt bewaren.

Papieren agenda vind ik zelf heel onhandig omdat er vaak nog wel overleggen verzet of geschrapt worden. Plannen doe ik ook in mijn digitale agenda.

1 like

Als er in je contract niks staat over een opzegtermijn kun je er volgens mij inderdaad zo onderuit als je zou willen.

1 like

Ik gebruik vaak een notitieboekje om punten op te schrijven die spontaan naar boven komen in gesprekken met anderen. Planners en agenda voornamelijk via Outlook en Microsoft planner, dus online.

1 like

Trouwens, wij mogen niks gebruiken aan ipads ed dat niet in beheer is. En ipads/tablets mogen niet in beheer genomen worden. Dus zou ook checken bij je organisatie of een ipad wel mag, tenzij je dat natuurlijk al zeker weet!

1 like

Nee geen idee, goeie wel! Ik heb morgen pas mn gesprek maar denk dat het wel goedkomt dus ben erg enthousiast

2 likes

Ik gebruik naast mijn pc een papieren agenda en een notitieboek. Ik heb veel overleggen/afspraken en dan neem ik mijn notitieboek mee. Daarin kan ik makkelijker dingen terugzoeken en het voelt wat persoonlijker dan in een afspraak zitten met een laptop voor mijn neus. Dat doe ik alleen bij een lange afspraak waarbij ik ook direct info wil verwerken/opzoeken.

Mijn papieren agenda is van Moleskine en heeft links de dagen van de week en rechts lijntjes. Daar schrijf ik dan mijn to do’s op voor die week. Dat vind ik heel fijn werken!

3 likes

Dit zou ik graag willen, maar ik snap niet hoe het werkt? :joy: Op Etsy heb je daar templates voor maar kun je die dan aanpassen? En in welk programma open je die dan? Haha voel me zo dom

Who is Kevin hahaha sorry maar ik moet hier echt hardop om lachen

1 like

Ja, ik zou 'm echt houden dan! Er zijn zoveel notitieboekje apps, je vindt echt wel iets wat goed werkt voor jou. Ik vind het veel voordelen hebben:

-het raakt nooit vol, dus je hebt nooit dat gedoe van dat iets in een ander boekje staat en dat boekje heb je precies vandaag niet bij je en dus weet je niet waar iets over gaat of wat je moet zeggen;
-je kunt verschillende kleuren gebruiken, verschillende pendiktes, je kunt markeren, je kunt iets gemakkelijk wissen als je iets verkeerd schrijft of als je achteraf het toch anders neer had willen zetten. Je kunt je hele geschreven tekst selecteren en verplaatsen als je halverwege de pagina nog een essentiële zin toe wilt voegen;
-je kunt je geschreven tekst met de meeste apps omzetten naar getypte tekst. Ik maak daar zelf niet zo vaak gebruik van, maar de keren dat ik dat heb gedaan was ik aangenaam verrast door hoe goed ie dat deed;
-je kunt op je ipad gewoon je mail openen en je agenda, zodat je niet een papieren agenda en een digitale agenda bij hoeft te houden. Het voordeel van je mail op je ipad, vind ik dat je direct een of andere verstuurde pdf erbij kunt pakken tijdens een afspraak en dat je dan niet OOK nog een laptop op telefoon mee hoeft te nemen waarop je dan weer iets moet zoeken.

Maar het allergrootste voordeel voor mij, is dat je je notitites kunt clusteren. Ik zou anders een privenotitieboekje hebben en een werknotitieboekje, en nu heb ik gewoon alles in één. Mijn privemap is met een wachtwoord beveiligd (en de ipad zelf natuurlijk ook), dus ik hoef niet bang te zijn dat een collega ineens in mijn dagboek zit te lezen oid. En wat ik echt perfect vind, is dat ik nooit meer dat irritante gedoe heb van dat je op maandagochtend een afspraak voorbereidt op pagina 1, vervolgens schrijf je op pagina 2 tm 9 dingen die verder die maandag gebeuren, en dan op dinsdagochtend heb je die afspraak en staat je voorbereiding op pagina 1 en de daadwerkelijke afspraaknotities op pagina 10. Ik moet best vaak dingen terugzoeken, dus ik vind dat echt MEGA irritant. Nu heb ik alles lekker bij elkaar. Vind het echt perfect.

4 likes

Ik gebruik geen templates, dus ik weet het niet zo goed. Maar je hebt op youtube veel filmpjes van mensen die allerlei noteerapps testen en demonstreren, dus misschien kun je je antwoord daar vinden! Ik gebruik zelf de app notability, niet per se een heel bewuste keuze ofzo, gewoon iets gekozen :stuck_out_tongue:

Je kunt dat soort templates vaak downloaden als pdf en dan kun je ze inladen in een notitie app (ik gebruik notability). Dan kun je er gewoon in schrijven.

Thanks, klinkt goed!!

1 like