Heel herkenbaar! Bij mij niet mijn vriend maar mijn huisgenoot. Die heeft thuiswerkdagen, hoger salaris, een relatief vrij rustige baan en krijgt voor alles bonussen en compensaties. Ik krijg alleen maar meer werk, maar niet meer salaris. Dus ik heb meer stress, maar per maand meer kosten en minder te besteden. Terwijl hij dan in alle rust thuis zit te werken, met al zijn bonussen.
En ik zou niet willen ruilen, want computerwerk is gewoon niks voor mij. Dus eigenlijk mag ik dan ‘niet klagen’, maar af en toe vind ik het idd gewoon even oneerlijk en word ik er een beetje sad van.
@vruchtenthee Ik ben zelf omgeschoold van kantoor naar zorg! Ik ben een interne HBO-opleiding in een ziekenhuis gaan doen. Dan werk je gewoon in dienst van het ziekenhuis met een relatief ‘normaal’ salaris (ik heb nu 2100 bruto voor 32 uur), is geen vetpot maar het is iig geen stagevergoeding, en je opleiding wordt volledig betaald. Leeftijd zou ik me ook geen zorgen over maken! Ik heb een aantal lesdagen per jaar met mensen uit andere ziekenhuizen en het is echt van alle leeftijden wat. Van begin 20 tot echt mensen in de 50.