Is het makkelijk op te lossen? Want dan zou ik gewoon voor jezelf opschrijven hoe je dit kunt oplossen en dan proberen om er niet meer aan te denken en anders direct aan de oplossing te denken. Dat werkt bij mij altijd wel goed.
Nee misschien is dat ook het moeilijke eraan in deze situatie en de reden dat ik er zo in blijf hangen. Het is een foutieve oude versie van een mail die ik heb verstuurd naar een heel lastige klant (waarvan ik denk dat hij er een probleem van zal maken) en de enige ‘oplossing’ is diep door het stof gaan… met de mogelijkheid dat dat niets oplevert
Nu ik het opschrijf voel ik me weer zoooo stom
Wat mij altijd helpt is proberen mijn gedachten uit te zoomen. Dus uitzoomen en op afstand naar mijn gedachten kijken en dan te benoemen wat er gebeurt (zonder oordeel). En dan zoiets te zeggen tegen me zelf ‘oh hey kijk wat er gebeurt, ik heb negatieve gedachten over mezelf doordat ik een fout heb gemaakt op werk’. Klinkt misschien super suf, maar het helpt me enorm omdat ik daarmee even ‘uit’ die negatieve gedachtenspiraal kom en er op een afstandje naar kijk. En alleen door dat te doen doet het dan al minder met me zonder dat je echt iets oplost.
Sorry als ik het zo lees klinkt het zo vaag maar het helpt echt om dingen los te laten en me niet helemaal te vereenzelvigen met mijn gedachten haha
Ah ja dat is inderdaad shit! Hoe naar het ook is, als door het stof gaan de enige oplossing is moet het vroeg of laat wel gebeuren. Dus dan liever vroeg en goed voorbereid, dan ben je er ook weer zo snel mogelijk vanaf. Ik zou van tevoren wat dingen opschrijven die je kan zeggen en nadenken over wat zijn/haar reactie kan zijn. En als je thuis kan werken zou ik dat telefoongesprek lekker thuis voeren, dan kun je daarna ook nog even tijd voor jezelf nemen als dat nodig is. Het is even helemaal kut, maar je komt er wel doorheen! Ik ga duimen voor een fijne afloop.
Oh maar daarom vroeg ik dit niet. Dit is helemaal niet aan de orde. Wij hebben elke drie weken een 1:1 waar we uitgebreid alle mogelijkheden ed bespreken. En ik heb drie maanden geleden nog een salarisverhoging gehad. Ik zat bij de tandarts te wachten en las een artikel waarin dingen stonden als ‘maak jezelf zichtbaar’ en ‘zorg dat je gezien wordt’ etc en toen moest ik dus denken aan die hoofdredactrice die elke dag koffie kreeg. Toen vroeg ik me af of het in het echt (=hier op het forum) ook zo gaat.
In deze periode zijn er natuurlijk veel bedrijven die hun salarisverhoging voor volgend jaar bekend maken, zo ook bij ons. Nu ben ik benieuwd wat jullie een reële procentuele verhoging vinden voor medewerkers over wie het bedrijf tevreden is?
En vinden jullie dat het bedrijf (deels) structureel of als eenmalige bonus moet bijdragen aan de hogere kosten van medewerkers door inflatie?
Ik probeer me een beetje voor te bereiden, al denk ik dat ik niks in te brengen heb en het percentage niet zal kunnen beïnvloeden
Ja, logisch ook dat situaties verschillen. Ik geloof dat ons bedrijf wel een eenmalige bonus wil geven dus dat is al fijn. Misschien dat ik zo benieuwd ook ben naar de procentuele stijging omdat ik het niet heel erg naar mijn zin heb, en dit ook een beetje bepaalt of ik verder ga kijken
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is voor mijn werkgever om terugkoppeling te geven over loopbaancoaching. Ik ben momenteel al 4 weken aan het wachten op ‘iets’ aan terugkoppeling erover. Heb tot nu toe nog niets erover gehoord alleen ‘dat ze nog geen terugkoppeling hebben ontvangen’. Heb het idee dat ze er echt heel laks over doen, bah.
Kan er niet tegen dat voor sommigen het zo moeilijk is om de knoop door te hakken. Wil nu zo graag actief solliciteren en verder kijken omdat ik het echt zat ben, maar ik weet niet wat dus die coaching is wel echt belangrijk voor mij
Sorry voor de rant, moest dit echt van mij afschrijven.
Wat doen jullie nog in de avond na werk? Als ik thuis ben (rond half 7) ga ik eerst chocolade eten (hahaha) en tiktoks kijken, dan probeer ik wat te koken, eten, wasje draaien, afwas, een spelletje op mn iPad, dan kijk ik wat tv, douchen en dan is de avond alweer voorbij??
Precies dit ik wil zoveel meer doen en gedurende de dag heb ik er zin in, maar zodra ik thuis ben ben ik game over ofzo
Dit. Als ik thuiswerk zorg ik meestal wel dat ik rond 3/half 4 klaar ben. Dan kan ik nog wel eens ergens heen in de avond (gebeurt zelden overigens) maar op kantoordagen dan ben ik blij dat ik in de avond niet finaal instort en het me lukt een normale maaltijd te eten ipv snackbar
Dit, en 2x per week een avond sporten maar dan blijft de was liggen.
Ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt. Vind je dan dat je meer zou moeten doen nog?
Nouja ik heb nog ruim vier uur en dat klinkt als best veel. Maar zelfs naar de winkel gaan heb ik geen zin in. Ik vroeg me af of dat normaal was. Ik slaap ongeveer 7 uur, ben ongeveer 10 uur weg van huis voor werk incl reistijd, wat doe ik die andere uren van mn dag???
Haha dit vind ik heel schattig. Maar ja je hebt die uren wel maar het is toch logisch dat je moe bent van een lange werkdag? Denk wel dat het wat minder vermoeiend wordt na een tijdje wennen eraan, maar zelfs na jaren fulltime werken heb ik de kracht eigenlijk niet om doordeweeks in de avond echt dingen te doen hoor. Snap ook niet waar sommige mensen die energie vandaan halen, lijkt me heel chill om te hebben maar bijna onmenselijk
Het went. Maar is wel working life.
Als je wilt sporten oid raad ik aan meteen na werk te gaan. Of snel wat eten en dan gaan.
Zodra ik zit kom ik de bank bijna niet af.
Ik sportte voor kinderen wel 2x per week.
Maandags was even gebakken ei eten en gaan. En donderdags ook zoiets.
Keer bios oid ook maar echt afspreken meestal einde van de week. Anders echt weerslag op rest van de week.
Nieuwe baan kost idd meer energie en duurt even routine. Ik blijf nu lang wakker voor wat alleen tijd maar breekt op. Gelukkig bijna vakantie.
Sporten moet ik niet hoor hahaha
Nou goed om te weten dat ik niet gek ben dan! Ik heb wel eens vaker fulltime gewerkt maar dan onregelmatige diensten of veel thuis dus dan ziet je week er compleet anders uit
Nou toch nog een beetje een ander geluid… Ik doe best veel na werktijd. Sport bijna elke dag, spreek regelmatig af, studeer vaak nog wat erbij (van die cursussen via edX bijvoorbeeld), kook elke avond vers (test nieuwe recepten uit) en een deel huishouden. Ik heb de luxe dat ik 4 vd 5 dagen vanuit huis werk (dus geen reistijd) en heb een kantoorbaan met 8u schermtijd per dag. Na een werkdag ben ik geestelijk wel een beetje moe, maar lichamelijk moet ik m’n energie echt nog kwijt.
En niks moet natuurlijk… Als ik hier geen zin in zou hebben, zou ik het niet doen.
Ja denk wat iedereen zegt, voor de meeste mensen geldt dit.
Vooral bij veel reistijd, zit zelf nu ook met anderhalf uur reistijd op een dag en iedere dag naar kantoor. Dat is wennen en ritme vinden.
Vind het zelf ook nog uit maken dat de dagen nu korter zijn, bij die donkere dagen heb ik altijd minder energie.
Zelf nu ook sinds 2 maanden ergens anders aan het werk en dat kost extra energie, dus herken je verhaal zelf ook
@Luzarl in de zomer is het makkelijker. In de winter heb ik ook veel meer behoefte en/of minder energie om iets te doen.