Type kantoorbaan. Ik heb verschillende scenario’s meegemaakt. Dus ook wel kwartier 's ochtends en 's middags pauze in een kantoorbaan.
Ik krijg veertig uur betaald en werk over het algemeen meer dan dat aantal uur. dus de vraag is ook minder relevant voor mij. Maar ik heb een kantoorbaan waarbij ik zelf mijn tijden indeel en nog nooit iemand over koffiepauzes gehoord.
De laatste keer dat ik extra pauzes had naast een half uur lunchpauze was mijn bijbaantje bij de AH Betekent overigens niet dat ik ze niet nam hè. Iedere dag een vier-uurtje hoor.
Bij de klantenservices waar ik heb gewerkt moest je elke twee uur 10 minuten pauze nemen, die werd doorbetaald. Volgens mij was dat dan in totaal een half uur. Er werd ook 6 minuten extra betaald ivm inlogtijd. Lunchpauze was een half uur en werd niet betaald. Was dan van 9-17
In de kledingwinkel waar ik werkte had je officieel 1 half uur lunchpauze, niet betaald en een kwartier middagpauze ook niet betaald. We namen vaak in de ochtend ook nog een paar minuten onofficieel pauze. Bij een middag-avonddienst had je een uur pauze. Die werd volgens mij niet betaalt maar je kreeg wel 7,50 eet vergoeding. Dagdienst was van 9:30-18 en middag-avond van 13-21
Ik vind trouwens op kantoor 1 of 2 keer een kwartier pauze wel beter hoor. Zeker niet overbodig want juist dat het zo flexibel is word er veel meer stug doorgewerkt.
Hmm duidelijk. De baan waar ik dit meemaakte werd er naast kantoor ook in productie gewerkt en zij hadden daardoor pauze en kantoor ook. Bijvoorbeeld bij uitzendbureaus (intercedent/recruiter) valt het me op dat ze vaak werkdagen 8.30 - 17.30 hebben en vroeg me af of dat dan “normaal” is en ik juist de uitzondering heb meegemaakt.
M’n stage van 4 maanden loopt over 1 week af en er was een collega uit Engeland waarmee ik per mail veel contact had. Ik moest haar nu weer iets vragen en zag dat ze met vakantie is tot na kerst en dan ben ik er niet meer.
Ik heb haar nooit gezien of gesproken buiten de mail maar ze was altijd zo behulpzaam en nam altijd tijd om te antwoorden op m’n vragen en dingen uit te leggen, dat ik haar een bedankberichtje heb gestuurd
Thuis doe ik met pauze wat ik wil (dus niet nemen behalve even wasje draaien of tiktok scrollen) en dan stop ik gewoon eerder als ik echt door heb gewerkt. Op kantoor neem ik alleen lunchpauze en let niet op de tijd, ga met collega’s wandelen of samen in de ‘huiskamer’ van kantoor bammetjes eten. Geen haan die er naar kraait
Ik werk van 9 tot 5 en fulltime is bij ons 38 uur. We lunchen ongeveer 3 kwartier en ik heb verder geen “echte” pauze, maar je gaat vaak genoeg even koffie halen waarbij je even staat te kletsen met iemand.
Mijn werk is niet strikt in werktijden en ik hoef ook niet gedetailleerd uren te schrijven. En ik heb een inhoudelijke baan waarbij ik vaak tijdens de lunchwandeling alsnog over werk nadenk (of 's avonds). Een half uur gaan wandelen kan veel waardevoller zijn dan een half uur naar mijn laptop staren dus ik doe dat wanneer ik de behoefte heb. Dus ik hou dat allemaal niet zo bij qua uren en mijn baas en ik weten beiden wel dat ik hard genoeg werk. Vind dat wel fijn zo. Vroeger was ik veel meer bezig met hoeveel uur ik precies gewerkt had en of dat wel goed genoeg was.
Een vriendin van mij zoekt een baan in het buitenland. Tijdelijk, ongeveer een half jaar, het liefst in een Engelstalig land maar andere landen/talen mogen ook. Ze wil niet bellen/klantenservice en het liefst iets in de events, vrijetijdsmanagement, hospitality. Horeca is ook goed maar dan meer achter de schermen in een hotel bijv, geen bedienining ofzo. Ze heeft een HBO diploma international leisure en event management en een mbo marketing communicatie en evenementen. Veel van wat wij vinden op bijv Yobbers is wel klantenservice of tiktoks scannen maar dat zoekt ze niet dus ik dacht ik probeer het via hier. Heeft iemand een tip? Ze heeft ook al een bureau in de arm genomen en betaald maar daar hoort ze maar niks van
Ja klopt maar daar waren al zoveel reacties op dus die mensen mogen eerst
Ik heb bijv een jaar bij Landal in Oostenrijk gewerkt, heel erg leuk. Deed front en backoffice. Miss vindt ze zoiets leuk? Daar zoeken ze ook altijd mensen die NL spreken.
Goeie tip! Zit idd iets leuks tussen
Voor het eerst in mijn leven heb ik aangegeven niet tevreden te zijn met mijn salaris en ik heb er zo’n goed gevoel aan over gehouden.
Ga sowieso een schaal omhoog en hopelijk krijg ik ook salaris erbij, maar dat mag mijn manager niet beslissen door de vele lagen erboven. Maar heb hele goede hoop.
Dus mocht er iemand nog twijfelen, doe het! Je hebt niks te verliezen en het is alles behalve hebberig.
Reisleiding bij Sunweb misschien?
Heb je geen CAO waar dit in staat?
Ik heb nu dezelfde situatie maar bij ons is de CAO leidend: eerst de trede/periodiek toekennen en daarna in de schaal hoger naar het dichtsbijzijnde hogere bedrag.
Ben ook wel teleurgesteld haha, mijn salarisverhoging ahv functieverzwaring is 87 euro… Totaal wel ca. 300 maarja daar zit die periodiek in die ik ook had gehad zonder functieverzwaring.
Ik heb er 30 bij 40 uur, dus voor 32 uur zou ik er 24 hebben.
50 bij 40u, maar ik zit in hoger onderwijs haha. Mijn vriend zit ook bij een opkomend bedrihf voor 32u, volgens mij heeft hij 4 vakantiedagen erbij gevraagd en gekregen!
128 is ook 16 dagen, zoals ze al benoemd.
Volgens mij hebben wij er 25 bij fulltime, dus ik heb 20 dagen bij 32 uur.
Volgens mij is dat wel redelijk standaard, althans in mijn branche heb ik dat de afgelopen 3 banen gehad. @Canvastas
Nou, update: ik heb nog een gesprek gehad (hele overwinning, want dat soort dingen vind ik echt naar/lastig). Het voorstel was om mij dan per 1 maart naar de hogere schaal te laten gaan zodat ik in februari mijn periodiek nog kreeg. Dat vond ik een beetje onzinnig, aangezien ik eigenlijk nu op het niveau functioneer dat bij die schaal hoorde, dus het is me gelukt om de hogere inschaling naar 1 januari te krijgen.
Daarnaast functioneerde ik (naar mijn mening) ook al een aantal maanden op het niveau dat bij de hogere schaal past, wat ik in het gesprek ook heb aangegeven, en ik kreeg gisteren bericht dat ze me nu met terugwerkende kracht per 1 november gaan inschalen
Het was in ieder geval dus wel allemaal mogelijk, ook met HR.