Als ik het zo lees krijg ik het idee dat je het allemaal erg persoonlijk opvat, en het zo ziet dat je carrière afhankelijk is van een paar personen. Je zult altijd concurrentie hebben op je werk. De organisatie is opgebouwd als een piramide, en de meeste mensen willen een stapje omhoog maken. Of je een promotie kan maken, is vaak niet afhankelijk van of mensen je ‘steunen’, maar of jij op dat moment de competenties laat zien die zij nodig hebben voor het team. Dat is natuurlijk een subjectieve inschatting, en vaak is het zo dat het makkelijker carrière maken is als je overstapt naar een andere organisatie dan een stap te willen maken binnen de eigen organisatie. Waarom dat precies is weet ik niet, maar dat zie je bijna overal terug.
Ik weet niet precies wat voor soort werk je doet, maar het kan lonen om eens na te denken wat de alternatieven zijn qua organisaties/afdelingen om voor te werken, en waar objectief gezien de kansen liggen. En misschien je werk iets minder belangrijk gaan vinden, het leest alsof je veel van je identiteit ophangt aan je werk en tegelijk er onzeker over bent. Dat lijkt me geen fijne combinatie voor jouzelf.