Werk (algemeen topic)

Ik zou green doen en daarna de black. Ik heb zelf de yellow en orange belt en hoop ook een keer verder te kunnen gaan :slight_smile:

Momenteel werk ik voor mijn detacheerder maar per 01-04-2023 word ik overgenomen door mijn huidige opdrachtgever. Nu staat er een functie open met wat ik doe want ze hebben nog een collega nodig. Nu staat in de omschrijving (maximaal functiegroep 45)
Dit betekend dan toch dat ik mezelf mag inzetten op functiegroep 45? Waar op baseer ik dan de schaal waar ik opkom? Want dat gaat in jaren maar ik heb zo veel bijgeleerd in 1 jaar dat ik mezelf wel extra hoog wiil gaan inzetten (ik zit ook wel in een positie waarin ze mij nu echt niet kunnen missen omdat er in een korte periode 4 mensen zijn uitgevallen/weg gaan).

3 likes

Is er iemand met veel ervaring in corporate of iig de typische bedrijfscultuur en die mij wil helpen met tips voor een bepaalde kwestie? Een specifieke forummer die altijd advies geeft hierin? :stuck_out_tongue: En dan zeker wat betreft voor jezelf op komen zeg maar. Ik wil iets tactisch aanpakken en zit echt een beetje vast met hoe ik ergens mee om moet gaan. Ik kom net weer kijken in dat wereldje zeg maar.
Mag ik je iemand een DM sturen dan zou dat super zijn!

Ik heb als feedback van mijn director gekregen dat het overkomt alsof ik weinig passie en enthousiasme voor de baan heb. Ik werk in consulting, maar deze feedback was meer bedoeld over mijn interne aanwezigheid/energie.

Vinden jullie dat je dit als feedback kan geven? Ik ben een beetje in dubio wat je hiermee moet. Enerzijds snap ik dat het leuker is voor de teamdynamiek als ieder lid enthousiast en ‘blij’ in de baan staat, maar anderzijds vind ik de baan gewoon niet echt leuk (en dat weet mijn director ook wel dus dat is een ander gesprek). Maar als je deze feedback geeft klinkt het anderzijds haast alsof ik vanaf nu leuker/blijer voor de rol moet gaan doen oid, wat een beetje als gekke feedback voelt.

3 likes

Ik vind dit eigenlijk sowieso heel rare feedback. Heel nep ook. Sowieso wordt er tegenwoordig heel vaak gedaan alsof je maar dankbaar moet zijn voor je werk, altijd extra tijd erin moet steken omdat het natuurlijk een eer is dat je dit allemaal mag uitvoeren, hier leef je voor!! Wat eigenlijk neerkomt op dat je wel moet leveren, maar weinig terug kan verwachten. Is waarschijnlijk ook niet overal zo. Maar de meeste mensen werken uiteindelijk gewoon om hun rekeningen te betalen en het is fijn als het werk een beetje oké is.

Dus tenzij je echt naar klanten toe uitstraalt dat alles super kut is en ze beter naar een ander kunnen gaan en de hele dag tegen je collega’s zegt dat alles kansloos en zwaar ruk is, vind ik het gekke feedback. Als je gewoon normaal je werk doet, zou dat goed genoeg moeten zijn. Waarom moet dat met een fake houding en een nepglimlach.

5 likes

Ik vind het vreemde feedback, juist omdat ze weet dat je de rol niet leuk vindt.
Tenzij ze ergens verkapt dat gesprek over “wat nu” via deze as probeert te voeren. Dus qua deze feedback

1 like

Ja dat kan ook naast elkaar bestaan natuurlijk. Ik kreeg het idee dat ze al met haar lg in gesprek is over dat ze haar werk niet zo leuk vindt.
En alsnog dit als verbeterpunt mee krijgt? Dat vond ik het vreemde maar goed ken de context ook niet natuurlijk

2 likes

Weet niet of dit echt het juiste topic is, maar iemand ervaring met een hoorzitting van het uwv?

Ja ik maar dat is zeker al wel 15 jaar geleden :sweat_smile:

Nahja, zolang als je er nog wel werkt vind ik het blijven geven van feedback niet vreemd. Ook als iemand al heeft gezegd het niet leuk te vinden.

1 like

Mm weet niet of dat nog met elkaar te vergelijken is haha.

Ik heb zelf binnenkort een hoorzitting en vroeg me af hoe dat gaat en hoe het eigenlijk zit als er dingen zijn veranderd sinds mijn bezwaar in mei vorig jaar.

Dankjewel!

Bij ons op werk liggen alle mail applicaties en apps eruit, wel lekker rustig

1 like

Ik meldde mezelf vandaag ziek om psychische redenen (overlijden ouder + te hoge werkdruk). Op de vraag hoe ik het voor me zag liet ik de bedrijfarts vallen. Maar volgens mijn teamleider ben ik niet ziek, maar moet ik leren om meer mijn grenzen aan te geven en kan een bedrijfsarts (buiten het advies om naar een psycholoog te gaan) niks voor me betekenen. Ik moet nu naar een bedrijfs maatschappelijk werker.

Ik voel me zo slecht over deze ziekmelding en hoe hij gegaan is :slightly_frowning_face:

Ik ben er gewoon misselijk van. Het was al een hele drempel om mezelf ziek te melden en ik snap gewoon niet hoe iemand zo kil kan zijn terwijl je een huilend persoon aan de lijn hebt

3 likes

Je hebt het goed gedaan! Je kunt ook op eigen initiatief naar de bedrijfsarts. Lijkt me sowieso een goede eerste stap.

Ziek melden hoeft echt niet altijd griep oid te zijn maar zoals je zelf aangeeft kan het ook om psychische redenen.

Sterkte, je hebt het goed gedaan!

2 likes

Het is aan de bedrijfsarts om te beoordelen of je ziek bent. En ziekmelding is een eenzijdige mededeling, je hoeft geen toestemming van je leidinggevende te hebben om je ziek te melden. Er zit vaak veel intimidatie rondom dit onderwerp, juist omdat een leidinggevende vrij weinig te zeggen heeft als je eenmaal ziek gemeld bent, willen ze voorkomen dat je dat doet. Maar dat kan dus niet.

6 likes

Ik heb vanochtend mijn ontslag ingediend en mijn manager schrok heel erg en vond het echt heel erg. Ik kan helemaal rationeel beredeneren waarom ik de juiste keuze maak maar ik voel me echt super kut nu. Had verwacht dat ik inmiddels opgelucht zou zijn maar voel me alleen maar kutter.
Dit is echt het nadeel van werken in een klein persoonlijk bedrijf.

19 likes

Even een update hierover, ik heb dus een mail gestuurd naar mijn leidinggevende en ik voelde gelijk opluchting. Alles op papier gezet wat mij dwars zit en wat we allemaal besproken hebben laatste tijd maar waar niets van waar gemaakt is nog.

Heb het idee dat mijn leidinggevende er wel van schrok en het lijkt wel alsof ze bang is dat ik wegga. Wat dat betreft snap ik het, ben de enige in het team momenteel. Als ik uitval, gaat zij helaas heel veel dingen niet voor elkaar krijgen. Werkdruk loopt nu echt op, laat staan als ik zou weggaan. Ben benieuwd of ze het voor elkaar gaat krijgen.

5 likes

Mijn werkgever heeft geen verzuimverzekering en ik ben dus ziek thuis maar sta niet ziek gemeld. Ik heb aangegeven een arbo arts te willen spreken maar die is er niet ivm die verzekering die er niet is?
Kan ik wachten hierop of heeft dit consequenties voor mijn ziekmelding?

Denk je voor langere tijd afwezig te zijn dat ze een bedrijfsarts wil spreken? Je werkgever moet zich iig aan de wet poortwachter houden indien je voor langere tijd uitvalt. Anders kan UWV boetes etc. opleggen.

Als het nu een griepje is oid dan zou ik het misschien laten voor wat het is maar dat is persoonlijk omdat ik het dan de moeite niet waard zou vinden.

3 likes