Werk (algemeen topic)

@ster en @mikselke ik verwacht voor langere tijd uit de running of iig gedeeltelijk uit de running te zijn. Omdat de klachten niet geheel duidelijk zijn zou ik graag een arbo arts willen spreken die me kan ondersteunen in dit proces ism behandelend arts.

Dan doorzetten, alles op schrift zetten etc. Er moet binnen 6 weken vanuit de wet poortwachter iets in gang zijn gezet dus je werkgever zal toch moeten.

Beterschap en succes

3 likes

Ik ging het verschil met mijn loon van vorig jaar en nu bereken, maar het verschil in netto is meer dan het verschil in bruto, dat klopt toch niet? Waar kan dat aan liggen :nerd_face:

2 likes

Volgens mij is er sinds deze maand iets veranderd in de belasting waardoor je netto meer overhoudt

5 likes

Je bedoelt dat je netto meer overhoudt? Dat klopt iig. Belastingen zijn o.a. lager en arbeidskorting os hoger sinds 1 januari Lagere belastingen zorgen voor flink hoger nettoloon | Personeelsnet.

4 likes

Hogere reiskostenvergoeding? Daar is ook een aanpassing geweest in de belastingen, waardoor werkgevers een hoger bedrag kunnen geven. Komt er bij mij in elk geval netto bovenop.

3 likes

Nee! Zal inderdaad wel te maken hebben met bovenstaande link maar vind ‘t verschil in bruto/netto zo gek, maar het zal wel :stuck_out_tongue:

Hebben jullie ervaring met roostersystemen waarbij mensen zich kunnen aanmelden voor een specifieke dienst? Ben op zoek naar een dergelijk systeem en benieuwd of jullie nog tips hebben.

3 likes

Mocht het om vrijwilligers gaan, is het rooster (ja zo heet het) wel makkelijk in gebruik. Weet niet of dat ook voor mensen in dienst werkt.

2 likes

Het gaat bij mij om een mix van zzp’ers, uitzendbureaus en mensen in onze flexpoule, maar thanks voor de tip! Ik ga even kijken.

Wij werken altijd met ONS/Nedapp en vind dat zelf altijd prettig.

2 likes

Ik heb met vrijwilligers gewerkt en daar gebruikten we Toprooster.

1 like

Ik probeer Trello te introduceren in het huis. Mensen kijken me aan alsof een genie ben. :sunglasses: Het is blijkbaar heel innovatief voor een ziekenhuis.

6 likes

Naar aanleiding van het gesprek over IKB in wjekw:
Weet iemand of het voordeliger is het maandelijks uit te laten betalen of juist minder vaak? Of maakt het geen verschil?

1 like

Voor zover ik weet maakt dat niet uit, net wat je zelf fijn vindt.

3 likes

Maandelijks is voordeliger. Als je het bijvoorbeeld helemaal laat uitbetalen in december dan wordt het als een bijzondere beloning gezien en bij een maandelijkse betaling als loon.

Dus als je geen toeslagen hebt die gebaseerd zijn op je inkomen, dan kun je het beter per maand laten uitbetalen. Ik heb het zelf laten narekenen door P-direkt.

7 likes

Ja toch wel dus :open_mouth: Ik zorg er wel altijd voor dat ik een minimale uitkering IKB heb in december, maar de rest van het jaar laat ik het een beetje random uitbetalen. Ik kan online verder weinig over de gevolgen daarvan vinden, los van toeslagen

3 likes

Ik heb dit laatst dus ook uitgezocht en toen kwam ik op een artikel waaruit bleek dat het fiscaal niet uitmaakt. Misschien ligt het aan de hoogte van je loon? Geen idee, blijft zo vaag voor mijn gevoel.

Edit: volgens mij was de conclusie dat maandelijks uitbetalen in eerste instantie netto meer is maar dat het gelijk wordt getrokken bij je aangifte inkomstenbelasting🤔

2 likes

Ik dacht pas bij ultrahoog salaris (ik kan ultrahoog even niet definiëren), maar niet gefactcheckt

2 likes

Je merkt er het meeste van bij modaal en dat is nu bruto 3000 stond in de krant. Nou, dan heb ik nog wel tien salarisverhogingen te gaan

2 likes