Werk (algemeen topic)

Bedankt voor jouw ervaring!

2 likes

Goedzo! In marketing en communicatie zijn zoveel verschillende functietitels met dan bijna dezelfde werkzaamheden, dus zeker proberen. Veel succes!

1 like

Ik heb een bureau van 1,8 meter breed (I like big desks and I cannot lie) + 1 breed beeldscherm en laptop ernaast dicht geklapt, kabels heb ik zoveel mogelijk achter het bureau/op de grond hangen + bluetooth muis en toetsenbord + bureaustoel met schapenvacht over de zitting voor lekkere warme billen + bureaulamp van IKEA die aan de tafel zit geklemd en daardoor geen ruimte inneemt + een bluetooth speaker voor leuke deuntjes + een plant (heel essentieel)

@mikselke misschien kun je eens kijken of je zo’n kabelgoot/-mandje aan de achterkant onder je bureau kan schroeven of klittebanden. Dan hoef je die stekkerdoos niet op je bureau te hebben liggen. (edit: zoiets bijvoorbeeld Kabelgoot horizontaal, SIGNUM, zilverkleur, 70 cm - IKEA)

2 likes

Je mag mij pm’en als je wil!

Heeft iemand hier verstand van? Het zit zo.:

Mijn man en ik werken bij hetzelfde bedrijf en daar krijgen wij km vergoeding woon werk.
Ik werk 3 dagen hij 4,5 (dus wel 5 dagen heen)

Ik krijg al zolang ik hier woon €78,— (80km per dag)
Mijn man kreeg altijd €167,—

Hoe het berekend wordt per uur dat je werkt of aantal dagen, geen idee. Maar dit vind ik nog niet zo gek.
Ik begon op kantoor over de km vergoeding dat dat is aangepast naar 0,21 en of dat bij ons ook veranderd. Dat was al een tijd zo zegt mijn baas. Maar niet bij mij dus.
Kijk ik wat mijn man ondertussen krijgt en dat is nu €258,— !!
Dat is totaal niet meer in verhouding.

Bij baas gaat vragen waarom dat bij mij niet is aangepast. Hij wist het niet, maar wellicht omdat jullie samen wonen.

Maar ik kan daar niets over vinden! Wel carpoolen met collega’s maar dat mag alleen aangepast als je afspraken maakt met je werkgever.
Hier zijn nooit afspraken over gemaakt. Dat wij getrouwd zijn is toch puur een privé aangelegenheid?

Ze hebben dit ook minder dan een jaar geleden aangepast.

1 like

We zijn niet zo groot dat we een HR afdeling hebben.
Maar hij gaat er achteraan. En ik wil het nu ook wel weten hoe dat bij mij is opgebouwd!

Jammer voor hun dat ik zicht heb op twee loonstroken…
Anders had ik dit nooit geweten. Ik was er ook niet bij toen ze dit meedeelden.
Oh ja! Zegt mijn man, zoiets hebben ze toen gezegd. Kortom dat gebeurd gewoon mondeling op de tekenzaal.

mijn man en een collega kiezen er ook voor om gedeeltelijk op de fiets te komen, maar dan worden ze toch ook niet gekort op hun vergoeding? Dat is toch een privé keuze?
Dat ik met mijn collega ben getrouwd is toch ook een privé keuze :joy:

Dat komt als je een voormalig wedstrijd wielrenner bent die 40km heen en terug fietsen fijn vind.
Ik niet hoor!!! :laughing:

7 likes

Volgens mij is dat wel de bedoeling hoor! Ik dacht dat dit +/- 2 jaar geleden is gewijzigd en mag je nu alleen nog reiskosten vergoed krijgen over de dagen dat je daadwerkelijk reiskosten maakt. Anders is de reiskostenvergoeding verkapt loon en moet het als inkomen belast worden.

4 likes

Maar je maakt toch altijd reiskosten? Afschrijving van je fiets, band plakken, energiereep om door te kunnen trappen, nieuwe zolen onder je wandelschoenen, verzin maar eens wat.
En ik ken geen werkgever die ‘s ochtends bij de voordeur staat te turven wie er op de fiets komt en wie met de auto.

3 likes

een fiets is ook je eigen vervoermiddel die je gebruikt voor woon werk verkeer dus ook daarvoor krijg je reiskostenvergoeding.
Dus niet alleen een auto maar ook motor fiets en brommer. Zelf lopen lees ik nu!

2 likes

Bij ons geldt een minimum van 10 km. Daaronder geen reiskostenvergoeding.

Ja klopt volgens mij bij ons ook. Dus reken ik met totaal 56km per werkdag. Ik werk gemiddeld 13 dagen per maand.

Maar goed basis irritatie is dat iedereen meer reiskostenvergoeding heeft gekregen behalve ik.

2 likes

Bij een bedrijf waar ik gewerkt heb was er een aparte fietsvergoeding.

5 likes

Ik heb afgelopen maand €20 verdiend door elke dag naar m’n werk te fietsen :grimacing:

4 likes

Hier gaan ze niet op dagbasis inventariseren hoe je op je werk komt, maar geldt er wel een minimum van 10km. Wellicht dat je collega daarom niks krijgt. Of moet jij serieus doorgeven dat je met de auto bent gekomen op dag x en dag y op de fiets?

2 likes

Eens hoor! Geldt voor fietsen/lopen ook die 21 cent per kilometer? En is dat wettelijk of op basis van CAO?

Bij mijn functioneringsgesprek om loonsverhoging gevraagd en nu, ruim een maand later, te horen gekregen dat dat momenteel geen optie is

Vanmiddag wel een gesprek bij een ander bedrijf dus ben benieuwd

5 likes

Waarom zou dat ook van de vergoeding van de vrouw afgaan?!

1 like

Oh wacht wat een eye opener. Ga dit ook bij ze neerleggen als er een lul excuus komt.

4 likes

Mehh de afgelopen maanden zijn erg rommelig op het werk door allerlei veranderingen en afscheidsborrels etc. Ik heb zo’n ontzettend behoefte om weer in t ritme te komen, maar merk dat ik ook last heb van de donkere dagen qua vermoeidheid en motivatie. Vandaag een dagje thuis gepland om wat focusdingen te doen, maar ik heb gisteren niet leuk nieuws gekregen op het werk en ik wil nu gewoon in bed gaan liggen. Het nieuws is echt niet het einde van de wereld, maar ik ben op bepaalde vlakken gewoon veranderingmoe merk ik.