Nee joh, dat moet je gewoon aangeven! Anders verpest dit jouw werkplezier. Daarnaast is het fijner voor je manager om zoiets op tijd te horen zodat er nog naar gehandeld kan worden, anders ga jij er wellicht aan onderdoor en is het te laat om er iets aan te doen.
Ja, dat is zeker zo! Het probleem is alleen dat ik hetzelfde onderwerp al vaker heb aangekaart bij haar en daarom bang ben dat ik als een zeur over kom. Het zit me nu echt te hoog en ik voel me er ook te vaak rot over, dus ik wil het nu weer aankaarten.
Bedankt voor je reactie in ieder geval!!
Misschien helpt het om niet alleen te klagen over de situatie maar in ook te komen met een oplossingsrichting oid? Ik weet natuurlijk niet of de situatie zich daarvoor leent. Maar weet dat mijn vorige en huidige manager het beiden echt meer dan terecht vinden dat we dingen aankaarten, maar dat er van ons wel een bepaalde houding wordt verwacht mbt de mogelijke oplossing.
Dus het probleem is dat je je baas per ongeluk hebt getipt dat hij heel veel geld kan verdienen met zijn eigen ontworpen en in bezit zijnde product? En jij vraagt nu of je om een aandeel van de eventuele winst moet vragen? Begrijp ik het dan goed? Ik zou dat echt heel gek vinden
Ik zou het gewoon zelf kopen
Ik vind het vooral dubbel dat hij het eerst niet wilt en dan wel met als argument dat zijn eigen model van het product beschadigd was en hij blij was dat hij terug een kopie zou hebben dat in perfecte staat is. Wat dus waarschijnlijk zever was en gewoon een opportunistische streek. Ik was ook vergeten te vermelden dat ik wel had gezegd dat als hij het niet wou ik het waarschijnlijk zelf zou kopen.
Ik zou dit gewoon laten gaan. Weet je dat je het een volgende keer zelf moet kopen en niks moet zeggen.
Ik lees je verhaal nu nog een keer, en ik begrijp het niet helemaal: je werkgever wil zijn eigen product verkopen voor heel veel geld, of hij wil het product dat jij hebt gezien op die website goedkoop kopen om vervolgens heel duur te verkopen?
Want in het eerste geval denk ik wat ik eerder ook zei: ik begrijp niet echt waarom je daar boos om zou zijn. En in het tweede geval denk ik: waarom koop je het nu dan niet alsnog? En als dat niet meer kan, ja dan snap ik wel beter waarom je er chagrijnig van wordt dat zij jou uitvragen over dat ding alleen met de intentie om het te kopen en dan te verkopen. Maar ja, het is hun goed recht om ergens handel in te zien. Vind dan alsnog niet dat zij jou iets verschuldigd zijn geloof ik, want zij hebben iets bedacht wat jij zelf niet hebt bedacht, het is niet alsof ze jouw idee overgenomen en uitgevoerd hebben zeg maar.
Maar het is toch ook niet nodig om heel vaak op de werkvloer te roepen hoe hard je werkt en wat je doelen zijn? Ik neem aan dat je eens in de zoveel tijd een functioneringsgesprek hebt met je manager, 1 op 1. Dan kun je ook je doel aangeven toch? Ik ben zelf ook introvert en ik weet van mezelf dat ik hard werk, maar zal dat ook nooit midden op de werkvloer gaan roepen (want waarom ook, wat boeit anderen dat), maar ik had afgelopen week een functioneringsgesprek waarin ik heb aangegeven dat ik graag taak X erbij wil gaan doen. En dat mag ik nu gaan doen. Had het wel wekelijks op de werkvloer kunnen roepen, maar daar had ik niet zoveel mee opgeschoten simpelweg omdat mijn collega’s in dezelfde functie toch geen invloed hebben op wat ik er wel/niet bij mag gaan doen. Maar wat ik vooral bedoel te zeggen, tijdens een functioneringsgesprek ligt de drempel misschien wat lager om het aan te geven, omdat dat meestal 1 op 1 is en met de persoon die daar daadwerkelijk op kan beslissen
Het is echt stom maar ik heb zo’n gigantische crush op een collega. Hij is ook echt 18 jaar ouder maar ziet er nog zo leuk uit. Echt een dotje.
Ik doe er natuurlijk niks mee, maar omg Ik wist ook helemaal niet dat ik op ouder val, maar dit is blijkbaar een uitzondering.
Ik hanteer daar geen termijn voor, als ik denk; leuk/handig om die toe te voegen doe ik dat
Ik heb een nieuwe baan gevonden waar ik 1 mei kan starten! Super leuk. Alleen twijfel ik een beetje over het moment waarop ik moet opzeggen bij mijn huidige baan. Gerekend met een einddatum van eind april kom ik uit op een einddatum van 6 april als ik al mijn openstaande vakantieuren opneem. Eind maart lijkt me een beetje lullig om te zeggen: hey, ik ben er nog een week. Dus ik zat zelf te denken om het de tweede week van maart door te geven aan mijn manager, in die week spreek ik haar ook vanwege bila. Ik zou na aangeven nog 3 weken er werken. Lijkt me een prima overgangstermijn. Wat denken jullie?
Zouden jullie daarnaast de laatste 3 weken van april alvast vrij nemen? Voor de zekerheid?
Ik zou niet nu ff snel vrij vragen en daarna opzeggen. Is er een reden dat je nu niet al op zou willen zeggen per mei? Dan is er voldoende ruimte om die laatste paar weken vrij netjes te kunnen bespreken.
Ik zou goed controleren wat er in je contract staat over opzegtermijn. Dit kan ook 2 maand zijn en dan moet je voor 1 maart je contract hebben opgezegd.
Overigens gefeliciteerd met je nieuwe baan!
En hoe lang verwacht je dat dat gaat duren? Ik zou zodra dat rond is opzeggen en dan kijken welke mogelijkheden er nog zijn mbt vrij nemen.
Ja, dat is wel een goede. Verwacht dat dit eind februari en (uiterlijk) begin maart rond is. Kan tijdens het opzeggen dan nog het opnemen van vakantie bespreken. Thanks voor je reactie.
@Victoria @Trivia @Luzarl @Lula merci nog voor jullie reacties, ik ga het gewoon laten, al ben ik er niet echt blij mee. Het is ook wel een dingetje omdat ik in het algemeen al veel frustraties met mijn werkplek heb.
Wow, goed dat je het zegt. In de CAO staat inderdaad 2 maanden opzegtermijn… thanks!
je contract kan wel iets anders zeggen dan je cao (alleen positiever voor de werknemer) dus check die ook.En denk eraan dat het kalendermaand is dus als jij 1-5 ergens wil beginnen moet je 28-2 hebben opgezegd. wel belangrijik om dit ook aan te geven bij je nieuwe baan: beter alles getekend voor 28-2 en als dat niet zo is dat je dan pas 1-6 kan starten
Ik heb net om een schaal hoger gevraagd én gekregen! Wilde het al een hele tijd vragen maar had telkens weer twijfels waarom het niet het goede moment was/ik niet goed genoeg was blabla. Maar m’n baas accepteerde het eigenlijk direct! Dus dit is het teken als je hier ook al een tijd over nadenkt: ga gewoon het gesprek aan en overtuig je leidinggevende