Een collega vertelde mij over totaal ongepast gedrag van een andere collega, tegenover haar (niet seksueel grensoverschrijdend). Ik heb haar aangemoedigd dit te overleggen met de vertrouwenspersoon en dit verder op te pakken, en dat gaat ze doen! Uitkomst is nog te bepalen maar ben best trots dat ze het hier niet bij laat en dat ik haar daarin aangemoedigd heb!
Van mijn werk heb ik €200 budget gekregen om te besteden aan mijn persoonlijke ontwikkeling. Dit mag van alles zijn, maar ik weet dus echt niet waar ik het aan uit wil geven… Boeken zijn voor de hand liggend, maar ik lees al vrij veel…
Heeft iemand hier misschien ideeën?
Een ereader?
Wij hadden ook zoiets, ik heb een keramiek cursus aangeschaft!
Beh heb helemaal slecht geslapen vannacht. Gisteren zo’n slechte werkdag gehad omdat een collega (waar veel klachten over zijn) haar werk echt slecht heeft gedaan en ik weet dat ik, als de persoon die toen ook aan het werk was, maandag gezeik ga krijgen. Echt geen zin in…
Heeft iemand hier verstand van verlof uitbetalen?
De situatie is dat ik uit dienst ga maar nog best wat verlof heb. Is het dan voordeliger om het verlof uit te laten betalen of zou ik langer in dienst moeten blijven om het allemaal op te nemen (en dus de twee werkgevers laten overlappen want ik start al eerder bij de nieuwe organisatie)?
Je kan eerder stoppen en je dagen inzetten of het uit laten betalen. Die tweede situatie zou ik in ieder geval nooit doen
Ik zou een stoel nemen met een verstelbare lende steun, rugleuning en in hoogte en breedte verstelbare armleuningen. En uiteraard in hoogte verstelbaar en ik vind zelf een verstelbare zitting (dieper naar ondieper) eigenlijk ook een must. Je zou eens bij een kantoormeubel handel langs kunnen gaan? Zulke stoelen zijn wel vrij prijzig. Ik zou persoonlijk ikea en dat soort winkels eerder overslaan.
Waarom zou jij ervoor kiezen om dat niet te doen?
Daar heb je toch geen voordeel aan? Dan zet je je uren in maar je gaat al aan het werk bij je nieuwe werkgever, of begrijp ik het verkeerd?
Dat geeft loontechnisch gedoe. Heb je overlap en bij een van beide formeel geen loonheffingskorting. Ik zou zoveel mogelijk opnemen en de rest laten uitbetalen en gewoon op de normale tijd uit dienst gaan.
Ja ik denk dat ik het inderdaad zo moet doen.
Alleen zo jammer dat er dan de helft belasting af gaat.
Nee je begrijpt het niet verkeerd hoor. Maar misschien was die manier financieel voordeliger omdat je dan nog ‘gewoon’ salaris doorbetaald krijgt.
Aah op die manier. Dat is inderdaad niet zo makkelijk ivm wat mikselke beschrijft. Ik zou ze lekker uit laten betalen of gewoon opnemen
Maar dat wordt bij je belastingaangifte volgens jaar verrekend!
@L.C heeft dat laatst uitgelegd, zie hier en nog uitgebreider iets eronder
Ik heb begin maart mijn onderhandeling voor mijn nieuwe contract bij mijn opdrachtgever omdat ik per april overgenomen wordt. Nu willen ze mijn salarisstrookje hebben maar die ga ik echt niet inleveren.
Ik heb gewoon een bedrag in mijn hoofd en dat wil ik er voor hebben, zou me echt enorm veel financiële vrijheid geven. Ik zit ook in een positie waarin ik dit kan vragen omdat ik de enige ben die het werk kan en doet.
Dat is een goed argument en een lekkere uitgangspositie! Ik zou gewoon zeggen dat je vindt dat je huidige salaris niet relevant is en dat ze een bod moeten doen op basis van wat zij redelijk vinden.
Inderdaad, mijn salarisstrook van nu is echt geen representatieve weergave van mijn totaalpakketje aan wat ik kan bieden vind ik.
Krijg echt niks uit m’n klauwen vandaaaaag . Voel me dan altijd beetje schuldig maar er zijn ook dagen waarbij het tegenovergestelde gebeurt dus ik hou me maar vast aan een gezond gemiddelde
Ik ook. Donderdag maar weer op kantoor zitten.
Ging juist thuiswerken om meer af te krijgen maar valt tegen. Ik word ook steeds gebeld en moet weer even inkomen dan.