Werk (algemeen topic)

Wow ben zo ontzettend blij met mijn werk en mn team. Er speelt ff veel prive en mn caseload (werk in de ggz) is momenteel ook intens (veel crisis).

Dus had aangegeven dat ik ff hoog zat en mn manager meldt me meteen 2 uur per dag ziek en collega’s nemen cliënten van me over zodat ik even wat meer ademruimte heb… zo fijn en echt even een opluchting zeg

36 likes

Oke ik doe wel cool maar uiteindelijk toch mijn salarisstrook ingeleverd :cry: durfde het niet.
Een beetje zwaar teleurgesteld in mezelf.

Mag ik aub nog een keer iets kwijt over mijn ene collega die nu mijn BEC is. Vorige keer was ze er weer en ik zat met een collega over een nieuwe opdracht te praten waar zij helemaal niks mee te maken heeft. We zaten een beetje apart en toen kwam ze steeds dichterbij en ik dacht oh ze wilt iets vragen, maar dat deed ze maar niet en op een gegeven moment ging ze weg. Daarna ging ze mij helemaal overhoren over wat ik dan had besproken, wat voor een project is het dan en ik vertelde dat kort vaag. Toen ging ze zichzelf er helemaal mee bemoeien en zei ze zo en zo kan je het doen, weer alsof ze hoofd van het project was. Ik dacht alleen maar joh als jij je nou focust om dat ding wat je nog moest nakijken dan zou dat mij heel blij maken, en niet bemoeien met projecten waar je niks mee te maken hebt.

Ik heb op mijn bureau een to do list en aan het einde van de dag zag ik dat ze daar met een rode pen dingen bij had geschreven over mijn projecten. Ik dacht whutttttt dit is mijn to do list, hoe durf je hier zomaar in te gaan schrijven.

3 likes

Het schrijven op je privé notities of überhaupt op je bureau neuzen is echt een stap te ver. Het is echt een ongeschreven kantoorregel dat je niet actief kijkt naar wat er op iemand anders zijn bureau ligt en je er al helemaal niet mee bemoeit, laat staan dat je er op gaat schrijven.

2 likes

Vond ik ook! Mijn notitieblok ligt open op mijn bureau centraal dus het is niet zo dat je je best moet doen om het te lezen, maar erop schrijven kom op zeg. Het waren ook semigrappige opmerkingen. Ik weet nu ook niet of ik haar moet confronteren of dat het te kinderachtig is.

2 likes

Voor mij persoonlijk zou dit echt te ver gaan. Dat iemand zich met ‘openbare’ gesprekken bemoeit is irritant maar minder erg. Mijn notities zijn net als e-mail/computerbestanden echt privé tot het moment dat mijn document klaar is en ‘openbaar’ wordt gemaakt.

Je kunt rustig aangeven dat je dat niet wil, eventueel zeggen dat je waarde hecht aan overzichtelijke notities en nu alles opnieuw op een nieuw papiertje moet schrijven.

2 likes

Ik kom de website niet eens op :pensive:

Ja ik ook, maar daarna kreeg ik steeds ‘er is iets misgegaan’ of ‘deze website is niet bereikbaar’ en wordt de verbinding verbroken. Ben jij er al doorheen?

Oh ik zie dat de wachtrij pas om 11u open gaat. Gedoe dit zeg…

Twitter!

2 likes

Bij mij staat er: de wachtrij wordt gepauzeerd. Op dit moment is het erg druk, kom later terug.

Hij stond daarvoor op meer dan een uur. En nu staat er geen specifieke tijd meer bij, alleen dat hij gepauzeerd is.

Ik heb er weinig vertrouwen in :smiling_face_with_tear:

Inmiddels staat er dat het STAP budget vandaag niet aangevraagd kan worden. Wat een circus! Er komt een nieuwe datum…

Hier staat het bij mij, in de wachtrij.

1 like

M’n collega’s willen dat ik een abstract ga indienen voor een product dat mijn man en ik heb hebben gemaakt voor een conferentie op Sicilië. Oh my haha.

1 like

Als je deel wilt nemen aan een wetenschappelijk congres dan moet je een korte samenvatting schrijven over je onderzoek en dat indienen bij de organisatie. Dit is de eerste keer dat ik zoiets doe en de deadline is al over 2 weken. :laughing:

Als ik word toegelaten dan presenteer ik ons product op een wetenschappelijk congres in Sicilië op kosten van m’n werk.

2 likes

Ik bouw fuck all op via een pensioenverzekering: belegging, prospect volgens mijnpensioenoverzicht is 5.800 bruto per jaar vanaf 68 jarige leeftijd als ik hier 35 jaar werk :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: mijn huidige eigen bijdrage is 34,96 per maand. Ik weet niet wat m’n werkgever bijdraagt. Bij mijn vorige werk was de eigen bijdrage ook niet heel hoog maar zou ik via een pensioenfonds een leefbaar pensioen opbouwen. Dus ik ga ooit wel weer bij een groot bedrijf met pensioenfonds werken gok ik. Tot die tijd: pensioenbeleggen met de jaarruimte.

4 likes

Dat soort info is gewoon op te zoeken voor de verschillende pensioenfondsen

1 like

Het is ook bizar weinig imho. Heb even ingelogd. Ik betaal 1,4% als eigen bijdrage van mijn pensioengrondslag en die ligt net onder de 30k wat best een stuk onder m’n brutoloon ligt. Ik zie dat de premie 102,40 per maand is. Als ik het goed lees betaalt mijn werkgever dat. Heb wel flink wat jaarruimte omdat ik fiscale bijtelling van een auto heb en dus geen aars opbouw.
Ik werk overigens 32 uur en verdien stukje boven modaal.

Ja want ik heb ogen waarmee ik net gekeken heb en hersenen waarmee ik verwerk wat ik lees. Bij mijn vorige werk zou ik incl. AOW 2800 netto per maand krijgen (alleenstaand) vanaf 68 maar dat was bij een pensioenfonds via een grote werkgever en dit is bij een klein bedrijf via een pensioenverzekering. Beleggingen kunnen ook tegenvallen en dan is het 1200 bruto per jaar of meevallen en dan is het 10k per jaar :slightly_smiling_face:.

Als je werkt bij een bedrijf waarbij je bij een groot pensioenfonds opbouwt is tref je dit niet. Maar dit is mijn realiteit van het werken bij een klein bedrijf. Zijn ook bedrijven waarbij je 0 pensioen opbouwt. Over de laatste 7 jaar bouwde ik ook al bijna 4k op wat ik krijg vanaf 68.

Edit: daarom ga ik hier een paar jaar werken, keihard leren en ontwikkelen en dan terug naar waar ik vandaan kwam of naar een ander vergelijkbaar groot bedrijf in mijn werkveld :grimacing:

1 like

Ik schrok me helemaal de tering toen ik inlogde, serieus. Wist dat het minder zou zijn maar dit verschil was bizar. Heb het hier wel echt naar m’n zin en leer superveel en ben pas 32 dus heb nog lang genoeg te gaan. Komt voor m’n 68e (of 75e wat het ook wordt) wel goed. Voel me echt een 30er dat ik nu pensioen in overweging neem volgende keer dat ik ergens solliciteer :smiling_face_with_tear:

2 likes