@Victoria ja deels wel wat ik bedoel. Ik vind overigens helemaal niet boeiend wat iemand verdient, tot ik bij mijn huidige werkgever kwam en letterlijk na 2 weken als wist wat bijna iedereen verdiende (klein bedrijf, verschillende functies, grotendeels mannen en mega roddeltantes mijngod
) Ik schrok, 1 door het grote onderling verschil en 2 er is een heus vriendjespolitiek systeem helaas (1 key persoon, als die jou mag, dan zit je goed.)
Belangrijk punt: geen CAO, geen salarisrange aanduiding waar dan ook, ik weet niet welke bedragen zij aanhouden. Ik krijg honderden euros minder dan gemiddelde, onderzoek gedaan, soortgelijke functie in dezelfde sector, dat salaris aangegeven bij mijn manager bijv. want verschil is echt honderden. Ik heb er alleen geen vertrouwen meer in (o.a. een van de redenen waarom ik momenteel sowieso aan het solliciteren ben). Dit doordat ik overigens intern van functie gewisseld ben en sindsdien dus al wacht op een correctie.
Ik denk dat ik gewoon teveel vertrouwde op werkgevers dat ze wel rechtvaardig zouden zijn, maargoed voor hun is het hoe goedkoper hoe beter natuurlijk ![]()
@Freya ja goed punt, in dit geval puur vanuit mijn situatie weet ik dus dat ik en nog een aantal collega’s in zelfde situatie zitten en actief bezig zijn met zoeken. We hebben allen een functie die niet direct vervangbaar is. Ze moeten iemand aannemen, deze inwerken en in de tussentijd is er dus echt niemand die het kan overnemen.
Denk dat het bij mij met name in het stukje zit dat het altijd lastig zal blijven om het ten alle tijden rechtvaardig te doen. De ene kan gewoon heel goed onderhandelen, de andere niet.