Werk (algemeen topic)

zijn hier ambuplegen op het forum? :slight_smile: (Vraag is of je evenveel nachtdiensten draait als op de IC. Wel 's nachts minder besteld vervoer natuurlijk maar geen idee).

1 like

volgens mij hangt het sterk van de regio af of je veel 24 uurs-diensten of nachtdiensten hebt! Mijn schoonvader heeft meestal 24 uurs diensten op een post op afgelegen plekken.

1 like

Vorig jaar heb ik een nieuwe baan aangenomen. In het contract staat dat er ‘dit jaar (2022) een pensioensregeling wordt gefixt’ (maar dan wat professioneler natuurlijk). Dit is alleen niet gebeurd en heb er überhaupt niks meer over gehoord.

Deze week ga ik mijn vaste contract tekenen. Zou ik voor de niet nagekomen pensioensregeling een vergoeding kunnen vragen? Zo ja, zou dit in de vorm van loonsverhoging gevraagd kunnen worden? Of een eenmalig bedrag? Of gewoon helemaal niet, kan ook nog natuurlijk.

1 like

Ik zou zowel een compensatie over verleden vragen (geen idee of ze hieraan meewerken) en ook nogmaals de toezegging opnemen dat het naar toekomst toe wordt geregeld. Of iig een intentie dat ze het onderzoeken etc
Wel vaag

1 like

Oh ik heb een bod gehad van mijn werk (wilde eigenlijk geen salarisstrook inleveren want was bang dat ze niet veel er boven op zouden gooien etc) en ze geven het maximale wat ik zelf gewoon in mijn hoofd had!!! Ik ben helemaal blij joh!
Dat betekend dat ik gewoon vanaf april flink omhoog ga en ik eindelijk kan sparen/beleggen!

45 likes

Mijn leidinggevende heeft twee suggesties van mij opgevolgd en beide waren een groot succes :muscle:t2::muscle:t2:

23 likes

Ja hoor kan je best vragen. Bij mij is er ook geen pensioen regeling dus heb ik gevraagd om een compensatie te krijgen en dat komt dan bij mijn loon. Dat is dan aan mij of ik dat daadwerkelijk spaar voor mijn pensioen of niet. Ik doe dat wel

1 like

Mijn leidinggevende leidt een onderzoek dat loopt in meerdere landen en ziekenhuizen. We hebben veel moeite om mensen te vinden omdat het onderzoek dat we twee keer doen intensief is. Ik heb gesuggereerd de optie te geven het onderzoek met een zwaarder slaapmiddel te doen. Meestal is dat helemaal niet nodig als je ze goed begeleidt maar patienten die optie bieden helpt al heel veel. Dat is nu veranderd in het protocol voor alle deelnemende centra en twee mensen die eerst niet mee wilden doen, willen nu toch wel mee doen! En we hebben nu in totaal nog maar 4 mensen dus dat is vrij veel.

Tweede suggestie was vrij logisch in mijn ogen. Dat was om niet alleen de hoofdonderzoekers en artsen te betrekken bij het bespreken van de problemen met het vinden van patiënten, maar juist de verpleegkundigen die die potentiële patiënten elke dag spreken :sweat_smile: maar hierdoor hebben we wel weer twee pijnpunten gevonden.

12 likes

Mijn opdrachtgever wilt mij een vast contract aanbieden, waarbij het bruto maandsalaris met bijna 1600 euro omhoog gaat. Momenteel ben ik in dienst bij een detacheringsbureau en heb ik een auto van de zaak. Zodra ik bij de opdrachtgever in dienst ga, zal ik afscheid moeten nemen van de auto. Dit is de reden waarom het bruto maandsalaris flink omhoog gaat. Alhoewel ik aan de ene kant wel bij de opdrachtgever wil blijven werken, ben ik enorm aan het twijfelen omdat de werkdruk heel hoog ligt en het een stressvolle baan is. Als ik in vaste dienst treed en ik besluit na enige tijd ontslag te nemen, dien ik rekening te houden met drie maanden opzegtermijn en moet ik op eigen kracht een nieuwe baan zien te vinden. Mocht ik het vaste contract weigeren, dan gaat het detacheringsbureau op zoek naar een nieuwe opdracht wat minder stressvol is. Maar ja, of dat helemaal bij me gaat passen…? Ik voel me daarnaast best schuldig naar het team waar ik de afgelopen 20 maanden mee heb samengewerkt en weet ook niet hoe ze mijn positie binnen een kort tijdsbestek gaan opvullen, want mijn huidige contract loopt eind deze maand af. Ugh, dit is denk ik wel één van de moeilijkste beslissingen die ik tot nu toe moet nemen :disappointed:

Inhoudelijk heb ik geen tips over wat je zou moeten kiezen.

Maar wat je ook doet, laat het niet afhangen van schuldgevoel naar collega’s/team. Iedereen is vervangbaar, wellicht niet a la minute maar dat komt echt wel. Belangrijkste is dat je je eigen gevoel volgt, zonder wat andere daarvan zullen vinden/denken.

16 likes

Voor een auto moet je niet blijven. 1600 euro is veel geld per maand erbij.
Ook voor een team niet. Mensen komen en gaan.

Maar het klinkt alsof je huidige werk vrij stressvol is.
Als je nieuw gedetacheerd wordt dan moet je toch ook eerst een soort sollicitatie gesprek doen etc.

En ik weet niet welke sector je zit maar ik word vaak benaderd door recruiters op linkedin, dus misschien valt op eigen kracht zoeken nog wel mee.
Ik zou voors en tegen lijstje maken.

5 likes

@FrozenFlame @Kultakala @Lichtknopje Ja, er zijn eigenlijk best wat redenen wat het werk minder leuk maakt, maar wel typerend aan een heel groot bedrijf. Mijn werk stopt eigenlijk nooit: als ik om 17.00u mijn laptop wil dicht klappen, beginnen ze aan de andere kant juist met hun dag en gaan ze mailen. Ook door de talloze processen, afdelingen en collega’s weten we vaak bij issues niet waar we moeten wezen en dient elke significante wijziging langs tig mensen te gaan voor een sign-off.

Maar goed, aan de ene kant zijn de meeste taken leuk om uit te voeren en leer ik ook veel, maar de business waar we in zitten, is vaak te kritiek om te denken ‘och, dit komt morgen wel’.

Ik denk dat ik mijn keuze wel heb gemaakt en weet ook dat jullie zeker een punt hebben, ik was alleen heel erg op zoek naar de bevestiging dat ik aan mezelf moet denken. Aan de ene kant ben ik bang dat ik spijt ga krijgen: het is een mooi bedrijf om voor te werken en had gehoopt hier een vast contract te krijgen voordat ik hier werd aangenomen, maar vooraf wist ik natuurlijk niet wat ik nu weet haha.

Bedankt voor jullie wijze woorden :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Zijn er hier mensen die ooit van baan zijn gewisseld en later toch weer terug zijn gegaan naar dezelfde werkgever? Ben benieuwd naar ervaringen (zowel positief als negatief).

Als ik terugkijk op de banen die ik heb gehad nadat ik bij werkgever A weg ben gegaan heb ik me eigenlijk nergens meer zo op mij plek gevoeld (5 banen geprobeerd) als bij werkgever A. Soms denk ik dat het alleen maar kan tegenvallen omdat het nooit dezelfde ervaring kan worden, anderzijds blijf ik maar met weemoed terugdenken aan werkgever A.

2 likes

Ja ik ben 1x weer terug gegaan en zou dat bij een volgende baan niet weeer doen. Ik was niet voor niets weggegaan.

1 like

Een vriendin van mij is ook na drie andere werkgevers weer terug op het oude nest en bij haar is het wel eind goed, al goed. Iedereen die haar nog kende was blij dat de terug kwam en voor nieuwe mensen is ze gewoon nieuw. Zij is wel blij!

3 likes

Ik ben onlangs terug gegaan en het was de beste keuze ooit

1 like

@Marquez @Krabsalade @hummus @James

Bedankt voor jullie ervaringen! Het is bij mij wel zo dat ik niet op dezelfde locatie of in hetzelfde team terug zou kunnen omdat mijn vriend er ook werkt en dat is niet toegestaan (ook deels reden waarom ik toen ben weggegaan). Het team is nu ook wel compleet anders dan toen. Maar qua organisatie, het werk zelf en de arbeidsvoorwaarden zijn wel op elke locatie gelijk.

1 like

Zijn hier meer mensen die minder zijn gaan werken zonder aanwijsbare reden?

Ik ben vorig jaar overspannen geweest en hoewel het nu een stuk beter gaat heb ik de weekenden nog wel heel erg nodig om bij te komen en tegen de tijd dat ik weer een beetje opgeladen ben is het alweer maandag en heb ik weer niks leuks gedaan. Los daarvan hecht ik veel waarde aan en heb ik veel behoefte aan vrijheid en vrije tijd (maar ja, wie niet). Ik werk nu 40 uur en zou dan naar 32 of misschien zelfs 28 uur willen.

Ik heb geen relatie en woon alleen in een huurhuis, maar heb relatief lage maandelijkse lasten en kan het me veroorloven. Hoewel ik me er niks van aan moet trekken en dat naar buiten toe ook zeker niet zou laten merken, zie ik toch een beetje op tegen reacties omdat ik geen ‘goede’ reden heb (geen kinderen, geen tijdrovende hobby’s, geen behoefte om elke keer over mijn mentale issues te praten).

Wil hier nog wel even goed over nadenken en met familie over praten, maar ben ook wel benieuwd naar hoe dit anderen is bevallen.

7 likes

Ja, ik heb toen gewoon gezegd dat ik naar 36 wilde en later 32. De eerste verandering was toen ik een contract bij de opdrachtgever zelf kreeg en toen mocht ik zelf de contracturen kiezen, bij de tweede verandering heb ik wel eerlijk gezegd dat 36 nog veel was. Werd volgens mij niet echt moeilijk over gedaan.

2 likes

Zoals ik het lees heb je juist een hele goede reden. Je hebt je weekend nodig om op te laden en als t maandag is het gevoel niks leuks gedaan te hebben. Lijkt mij reden genoeg en als je het kan veroorloven zeker doen.

9 likes