Werk (algemeen topic)

Zijn de nieuwere collega’s met auto ook nog eens man of dat niet?

Godver zeg wat een naaistreek, absoluut verhaal halen.

4 likes

Dit, niet vragen om uitleg of de reden. Dan gaan ze naar HR en komt er of geen uitleg omdat ze niets kunnen delen over de contracten of een gelikte HR uitleg waarna de deur naar compensatie in de vorm van een loonsverhoging dicht is.

6 likes

Meteen duidelijk zijn. Ik weet niet hoe het contact is maar zou als je diegene ziet gewoon zeggen dat je het wilt bespreken.

En ze de reden moeten geven waarom dit zo is en wat ze voor jou gaan doen.

Edit. Ik zou zelf geen heads up geven maar voor het blok zetten.

2 likes

merci om mijn gedachte te onderbouwen haha, ik zou het zo doen zodat ze eigenlijk voor een voldongen feit staan waarbij ze ofwel de verhoging direct geven (leuk meegenomen) of hun ware gezicht moeten tonen

4 likes

Ik zou ook geen heads up geven en je niet laten afschepen met een ‘navragen bij HR’ verhaal. Zoals @Druppels zegt wordt je dan afgescheept met een kutverhaal waardoor 0 ruimte overblijft voor onderhandeling

2 likes

Nee ook een vrouw! Dus geen discriminatie in dat opzicht, zodra daar sprake van blijkt te zijn solliciteer ik wel weer verder.

Ik denk zelf dat het daadwerkelijk nieuw beleid was en mijn manager de enige is die dat braaf opvolgt en de rest maling heeft. Maar dat is voor mij natuurlijk geen reden zo benadeeld te worden.
Heel erg bedankt voor jullie tips in ieder geval, ga ik wat mee doen!

3 likes

Dit inderdaad @Whistle. Ik verdiende bij een bijbaantje minimumloon, maar toen zag ik toevallig het contract van een collega die meer verdiende. Toen vroeg ik ernaar, en toen was het ‘oh, maar dat hoort zij ook helemaal niet te verdienen, dat is dan een foutje’. Maar goed, denk niet dat zij haar salaris hadden verlaagd, en ik zat gewoon nog met mijn oude, lagere salaris.

3 likes

Sluit ik me hier helemaal bij aan! Hou er voor jezelf ook rekening mee dat een leaseauto een aanzienelijk voordeel is, zelfs al je ooit je baan verliest omdat in de ww-berekening ook je leaseauto wordt meegenomen. Hierdoor valt de ww-uitkering hoger uit.

Ik heb geen idee wat voor werk je inhoudelijk doet, maar een collega zei ooit tegen mij ‘als mijn werkgever verwacht dat ik overal heen reis, dan moeten ze dat ook faciliteren en niet verwachten dat ik dat met mijn eigen auto doe, want als er een ongeluk gebeurd of door de vele kilometers er extra onderhoud nodig, betaald de werkgever daar niet aan mee terwijl ik het wel doe voor mijn werk’. Klinkt heel zakelijk, maar deze persoon heeft mij wel doen inzien dat je soms zakelijk na de werkrelatie mag kijken.

8 likes

Dit is echt een goed punt, ik heb door tips van anderen ook, hierdoor een aanbod afgewezen omdat ze wel wilden dat ik kilometers ging maken maar geen auto wilden geven. Het was ook een functie waarin het hartstikke normaal was en mijn auto was echt totaal niet geschikt voor zoveel kilometers (compenseren wilden ze niet)

4 likes

Misschien een gekke vraag, mijn contract stopt per 31-03-2023 en mijn nieuwe begint op 01-04-2023 bij mijn nieuwe werkgever.
Is de uitbetaling van mijn laatste maand in maart of dan toch in april? Of krijg ik eind april al mijn nieuwe salaris van mijn nieuwe werkgeven en van maart van mijn vorige werkgever incl vakantie dagen?

Ik denk dat het verschilt per werkgever. Bij mij was het zo dat ik eind september vertrok. In september mijn laatste salaris kreeg en ik oktober van de oude werkgever nog de afrekening van vakantie uren. Daarnaast kreeg ik vanaf eind oktober het salaris van mijn nieuwe werkgever.

2 likes

Dat is echt helemaal afhankelijk van hoe de verloning bij jouw werk wordt gedaan. Ik krijg op de 25e altijd mijn loon van de betreffende maand uitbetaald. Dus ik zou 25 maart dan loon krijgen van mijn oude werk, en als mijn nieuwe werk het hetzelfde doet op 25 april van mijn nieuwe werk, en nog het restant aan opgebouwde dagen/vakantiegeld/etc van mijn oude werk.

2 likes

Ik heb een hernia gekregen en nu werk ik bij de post en doe ik zchoonmaakwerk. Dat kan ik dus nu niet meer volhouden. Ik heb een angststoornis waardoor klantenservice werk oid niet mogelijk is. Heeft iemand enig idee wat voor soort dingen ik nog wel zou kunen doen?

Misschien iets secretarieels/administratief werker/ondersteunend kantoorwerk?
Hernia wordt niet meer beter :frowning:?

Zijn ze nog aan het bekijken, ik heb nog wel optie tot zenuwblokkade maar zit daar ook niet echt om te springen. Nu moet ik het heel erg hebben van m’n lichaam tijdens het werken (wat vaak relatief zwaar lichamelijk werk is) omdat m’n hoofd het niet “kan”. Alleen nu merk ik dat m’n rug ook steeds verder achteruit gaat dus dat is wel even pittig. Bedankt voor het meedenken :blush:

Shit wel hoor. Is het UWV betrokken? Of misschien eens met een jobcoach praten, aftasten waar je interesses en vaardigheden liggen voor ander werk dan je nu doet? Heb geen concrete tips, maar UWV kan daar soms wel bij helpen mits zij betrokken zijn.

2 likes

Oo ik voel je pijn, wat rot dat je een hernia hebt. Niet je vraag maar toch: Ik heb helaas veel ervaring met hernia’s :frowning: (2x operatie en afgelopen oktober zenuwblokkade gehad en dat was echt WAANZINNIG) DM maar als je meer wil weten over de ingreep. En beterschap!

1 like

@L.C ah bedankt, ik heb even mijn oude werkgever een bericht gestuurd ;).

1 like

Ik heb exact ditzelfde gehad bij een werkgever (lang geleden al). Kwam er toen ook achter dat iemand die op dezelfde dag begonnen was wél een lease-auto had gekregen (was ook een vrouw). Ben toen echt boos geworden bij mijn manager (hij vond overigens dat ik gelijk had) en toe kreeg ik er ook een. Ik weet nog wel dat ik bij haar vroeg hoe ze dat voor elkaar gekregen had, wel een auto terwijl het beleid was dat er geen auto’s meer gegeven zouden worden, en toen bleek dat ze gewoon voet bij stuk had gehouden. Dat het wel zo kon zijn dat het nieuw beleid was, maar dat alle andere collega’s die er al werkten dus wel een auto hadden, en dat zij er om die reden ook een wilde. punt.

4 likes

Ja, zeker aankaarten bij je leidinggevende.

4 likes