Werk (algemeen topic)

Nee dit is iemand anders. Eigenlijk had ik nooit echt problemen met haar maar ze maakte een hele rottige opmerking waarna ik zei: waarom zet je dat? En toen kreeg ik een hele verklaring dat ik het niet zo serieus moest nemen want zo was het niet bedoeld. Ik erger mij ook aan mijzelf dat ik niet door kan en het mij aantrek nadat we het hebben besproken

Heel dubbel eigenlijk, inhoudelijk vind ik het leuk en uitdagend en ik heb collegas waar ik het goed mee kan vinden. Maar er lopen heel veel hyena’s rond die veel roddelen en heel geniepig zichzelf willen profileren. Ik haat dat soort gedrag en soms zeg ik daar wat van zoals: zullen we het niet over Pietje hebben, ik zie hem er niet bij zitten dus zeg dat de volgende keer als hij er is. Dus eigenlijk is de sfeer niet al te best want zo veel mensen zijn negatief over anderen en roddelen, maar toch wil ik blijven vanwege de uitdaging

Staan jullie ook weer in de rij voor STAP-budget? Ik zie nu een wandelend poppetje en dan daaronder: “Dat is over: meer dan een uur”. Ik heb nog andere dingen te doen haha, pff. Wat een rotsysteem

Ja hier hetzelfde… Ook meer dan een uur

Zijn er bepaalde richtlijnen over wat je extra kan vragen bij een contractverlenging? Is dat een bepaald percentage en zo ja is dat dan van je bruto- of nettoloon?

Het is altijd bruto. En heb je een cao met schalen en periodieken? Zo ja dat vraag je meestal een periodiek erbij. Als je dat niet hebt is het vrij spelen.

Nee ik heb al gekeken in het hr portaal maar ik zie niks en ook in mn contract niet. Iedereen krijgt als starter hetzelfde dus ik ga er vanuit dat de verhoging ook vergelijkbaar is maar daar zijn ze niet zo transparant over

1 like

Ik sta ook al sinds 10 uur in de wachtrij en kreeg net een melding dat het budget bijna op is. Echt een bijzonder systeem

Heb mij net ziek gemeld, maar ik ben de enige op mijn afdeling met mijn werk. Dus ik kan me nu al druk maken om het werk wat er ligt als ik weer beter ben, zo frustrerend vind ik dat.

Hebben andere hier ook last van? Dan bedoel ik dus de gedachte van al het werk wat straks voor je klaar ligt.

2 likes

Ik heb net mijn leidinggevende gevraagd naar de jaarlijkse verhoging, die niet doorgevoerd is. Ik ziet dus in de ziektewet en het voelt wel een beetje knullig, maar ik kan het geld wel echt gebruiken nu…🫢

1 like

Nee het is een jaarlijkse trede verhoging. Maar hij reageerde dat het in orde komt. :smiley:

Ja, heb ik in het verleden wel gedaan. Maar ik heb daarbij wel gekeken of de brief verder gerichte motivatie bevat of enkel algemene leuzen als “ik wil graag bij bedrijf Juiste naam werken want het is zo innovatief” ofzo. Als ze verderop in de brief wel duidelijk een gerichte motivatie hebben dan wil ik die zin wel vergeven, maar als het gewoon een knip & plak werk brief is, niet. Dan vermoed ik dat er weinig research naar het bedrijf is gedaan en enkel lukraak brieven zijn gemaakt, waardoor ik denk dat de motivatie en beeld bij het bedrijf niet voldoende gefundeerd is.

1 like

Het hangt voor mij ook af van de functie. Van sommige functies (of bepaald bedrijf) weet je gewoon dat dat niet iemands droombaan is. Het betaalt de rekeningen en klaar. Ik hoef dan ook geen lulverhaal vind dit wel te vergeven

1 like

Ik kom me hier ook melden, en kom maar meteen met de deur in huis vallen met een vraag. Als hij hier niet thuishoort haal ik hem weg. ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar ik vraag me af wanneer ik mijn eerste WW kan verwachten.

Ik ben vanaf 31 maart werkeloos, en kan dus vanaf morgen ww aanvragen. Nu zag ik dat je ook een inkomsten overzicht moet meesturen, dat kan pas wanneer de maand is afgelopen. Dus 1 april. Omdat ik in maart nog loon heb ontvangen moet ik dat dus melden op mijn inkomsten overzicht. De volgende maand dat ik pas geen inkomsten heb is dus de hele maand april (afgezien van ontslagvergoeding). Dus pas 1 mei kan ik een ‘leeg’ inkomstenoverzicht sturen. Het UWV betaald de ww uit 14 dagen na de ontvangst van het inkomstenoverzicht.

Mijn vraag is nu: krijg ik mijn eerste ww op 14 april? Of 14 mei? Dat laatste zal wel kak zijn!

Ja het kan dat er (veel) tijd tussen zit, maar je kan dan een voorschot aanvragen. Mocht je het niet redden zonder.

2 likes

Tegenwoordig krijg je volgens mij bijna altijd een voorschot en verrekenen ze het met wat later door de werkgever is doorgegeven.
Vroeger (6 jaar geleden in ieder geval) moest je wachten tot je ex-werkgever het doorgaf.

1 like

Ja dan zal het half mei zijn inderdaad denk ik. Toen ik ww had vorig jaar kreeg ik mijn eerste uitbetaling inderdaad 6 weken na het invullen van mijn eerste inkomstenoverzicht.

1 like

Dreigen met ontslag werkt misschien. Als ze je moeten vervangen zijn ze aan die nieuwe persoon ook meer geld kwijt… Vind het in ieder geval geen nette gang van zaken dus zou zeker op je strepen gaan staan.

1 like

Het is zó ontzettend druk op mijn werk, het is gewoon niet leuk meer. Collega’s vallen met bosjes uit, nabestaande “willen” steeds meer en dat snap ik ook. Maar leuk is anders, pfff

1 like

Ik heb gesolliciteerd in jouw branche maar er waren alleen parttime functies. Is dat overal zo? Want anders probeer ik het ergens anders gewoon nog een keer

2 likes