Werk (algemeen topic)

'Te Haags': Robert-Jan werd niet aangenomen om zijn accent | RTL Nieuws heb je een Haags accent toevallig? :joy:

5 likes

Hahha nee en ik heb ook nog niemand gesproken dus het zou raar zijn als het aan mijn stem zou liggen

3 likes

Ohh wat leuk. Veelal partime uren ja, ik heb op papier 23 uur maar werk er ongeveer 30 per week zoiets. Heb
je gesolliciteerd als Uitvaartverzorger/leider of in een uitvaart centrum /Crematorium?

Weet ik niet, ik heb gewoon zo’n interesseformulier ingevuld op de website van Monuta en toen werd ik teruggebeld dat het alleen parttime is, maar ik moet gewoon een fulltime baan helaas

1 like

Anders eens kijken op werkenbijdela punt nl. Daar staan ook veel vacatures op.

Daar heb ik ook gekeken ja! Maar dat was niet in mijn buurt. Ik ga het gewoon in de gaten houden. Thanks!

2 likes

Ieehhh er staan hier bloemen op de kamer die zo uitgedeeld gaan worden maar er is iets aan het rotten denk ik. Het ruikt hier echt naar een dode rat :face_vomiting: En de collega’s straks maar denken dat ik het ben als ze binnen komen

Ja! Zo vies

1 like

Ik werk sinds 4 maanden bij een nieuwe werkgever. De werkdruk is gigantisch en heb het daardoor echt niet naar mijn zin. Het voelt alleen heel verkeerd om een nieuwe baan te zoeken, omdat ze 3 maanden op mij ‘gewacht’ hebben voordat ik kwam werken. Ik ben eerst gaan reizen en ze hebben gedurende die periode een externe ingehuurd… Ik ben ook bang dat zo’n snelle overstap slecht op mn cv staat en moeilijk te verklaren is. Heeft er iemand hier ervaring met van baan wisselen na een paar maanden?

1 like

Straks heb je een burn-out ofzo als je uit schuldgevoel blijft. Wellicht de werkdruk aan laten passen. Mocht dat niet baten (of niet lukken) dan gewoon gaan hoor. Zo’n ramp is dat ook weer niet voor je cv gok ik.

1 like

Nee je kan toch aangeven dat het niet was zoals je dacht/klik. Deze kans voorbij zag komen (waar je nu solliciteert)
Is het altijd zo’n hoge werkdruk of nu alleen in deze periode van het jaar?

Mijn werkveld heb je bepaalde periodes dat werkdruk hoog is maar daarna niet meer. Gaat op en neer.

1 like

Ben jij de enige met de hoge werkdruk of heeft iedereen er last van? Ik zou het sowieso aankaarten. Mocht je dat gedaan hebben en je wil weg, dan zou ik gewoon opzeggen. Dat gat op het cv is dan prima te verklaren: je zat niet op de goede plek en had een onhoudbaar hoge werkdruk.

2 likes

ik heb een nieuwe functie waarin ik mensen opdracht kan geven iets uit te voeren. Een uitvoerende collega wilde dit niet doen zoals ik voorstelde (ik wil een pragmatische aanpak, collega zit op de regels) Hierdoor verliep het gesprek helemaal verkeerd inclusief weglopende collega. Uit het verleden ben ik gewend dat ik dan altijd de sjaak ben maar nu voor het eerst heb ik een leidinggevende die mij volledig support en dat is zo fijn.

11 likes

Weg

Is er aan je gevraagd dit in je privé tijd te doen? Want dan zou ik daar compensatie voor vragen ja. Maar doe je dat zelf omdat je met een heel sterk plan wil komen, dan zou ik daar niet compensatie voor vragen eerlijk gezegd, dat is je eigen keuze om in je eigen tijd te doen want het is niet iets dat je verplicht bent om te doen ofzo om je werk nu uit te voeren, toch? Ik zou dan pro actief naar je leidinggevende gaan en vragen om kaders oid omdat het nu te vrij is (begrijp ik uit je tekst iig) en daar een half uur per dag ofzo op je werkdag voor uittrekken.
Ik snap de link met je nevenactiviteiten nog niet dus daar kan ik verder niet op ingaan, haha

1 like

Weg

1 like

Dit klinkt voor mij allemaal nog wel heel erg alsof zij een idee hebben voor wat jij eventueel zou kunnen gaan doen in een andere functie, maar dat je nog niet in die functie zit, maar daar nu wel al een soort van voorbereidend werk voor aan het doen bent? Ik zou zelf niet zo snel werk doen voor een functie die ik niet heb, dus ik zou daar duidelijkheid over proberen te krijgen. Wat is de functie, wat is je taakomschrijving/opdracht, welke verwachtingen zijn er, welk salaris hoort daarbij, hoe gaat de transitie van je huidige naar je nieuwe functie, etc.

3 likes

en @Victoria Thanks, alle inzichten helpen op dit moment haha.

Weg

edit: @Enthusiasm nee dat snap ik wel natuurlijk.

Ja dit bedoelde ik dus ook

Maar daar heb je tubing verder niet meer op gereageerd haha dus weet niet of dat je initiële vraag was

2 likes

Je krijgt een nieuwe functie dus daar horen ook gewoon nieuwe voorwaarden bij toch? Als je zou solliciteren ga je ook niet akkoord met oh de voorwaarden, daar komen we nog wel uit. En zeker als je je anderen inkomstenbron ervoor op moet geven zou ik niet tevreden zijn met zoiets vrijblijvends.

Ik denk zelf niet zo in termen van eisen (merk dat jij dat wel heel erg doet), maar ik zou vooral aangeven dat je inderdaad graag het een en ander op papier krijgt voordat je toezeggingen doet of ergens akkoord mee gaat. En zeker niet een plan voorleggen waar jij tijd in gestoken hebt, dat is een taak die bij je nieuwe functie hoort, toch? Dat je daar in je vrije tijd nu al tijd in steekt moet je zelf weten, maar ik zou dat geloof ik niet direct met je werkgever delen in dit stadium (tenzij er sprake is van heel veel wederzijds vertrouwen en de wetenschap dat jullie er inderdaad wel uitkomen samen, maar je posts hier wekken niet die indruk)

6 likes