Werk (algemeen topic)

Ja, je hebt ook gelijk! Ik kan pas over 3+ maanden terecht bij de psycholoog, maar kan ook vanuit werk al hulp krijgen (en dat maakt mijn schuldgevoel ook nog eens erger :sweat_smile:)

Ik ga ook idd de komende tijd flink aan mezelf werken en de tijd nemen voor mezelf en dan maar eens verder kijken. Bedankt voor je reactie iig! Hopelijk ben jij er volledig bovenop gekomen. :slight_smile:

2 likes

Ah ik had precies hetzelfde! Ik had geen klik met de psycholoog van mijn werk, die wel meteen kon, en had meer aan de poh vanuit de huisarts in de periode tot de therapie kon starten. Mocht je er een keer over willen praten, dan mag je me ook pb’en!

Goed zo! Hopelijk voel je je snel wat meer jezelf en kun je vanuit daar beter bedenken/rondkijken wat een goede volgende stap is.
En net! Ik had vandaag mijn afsluitende therapie en begin in de zomer - na dus (grotendeels) herstel en goed nadenken - bij een nieuwe baan! Bij mij waren ook veel factoren die samenhingen met specifiek de werkvloer daar, dus ik begrijp je wens naar iets anders heel goed.

1 like

Ik werk veel met externe klanten, dus bij mijn werkzaamheden moeten er zelfs met 1 dag ziekte/vrij zaken worden opgepakt. Pas bij een aantal dagen gaan er echt zaken overgedragen worden. Maar dat is dan voornamelijk alles waar externe partijen op zitten te wachten. Andere zaken worden niet opgepakt.

Ik denk dat het heel erg ligt aan je functie, werkzaamheden etc wat handig is, maar dat je nu ziek bent en toch moet werken omdat het anders straks niet te doen is, lijkt me eerlijk gezegd niet zo wenselijk? Heel vervelend, beterschap en hopelijk kun je toch een beetje uitzieken zo.

Bij mij wordt er niks overgenomen en dat is ergens logisch gezien het werk wat ik doe maar vind het superkut. Ben al bijna twee jaar af en aan ziek en die cyclus van elke keer als ik me weer wat beter voel een paar uur blij en opgelucht zijn daarmee en dan door totale stress overweldigd worden door de hoeveelheid werk die op me ligt te wachten is echt kut.

Lijkt me wel een goede om dit met je leidinggevende te overleggen als nog? Dan kun je in elk geval samen prioriteiten stellen met wat toch wel echt overgenomen moet worden en wat anders wel kan wachten.

Ik werk 36 uur, en ik heb 10 overuren omdat ik moest overwerken laatst want er hadden teveel mensen vakantie. Mag mijn werkgever mij dan in een random week ineens 10 uren minder inplannen (dus werkweek van 26 uur)?

Ik had een plan met die overuren om ze in te zetten voor een lang weekend weg, en nu heeft hij ze dus weggewerkt in die random week. Ik ben er achteraan gegaan, maar heb nog geen reactie.

2 likes

Heb je een contract van 36 uur? Dan mag dat niet zonder overleg dacht ik.

Ja klopt. Dat leek mij dus ook. Het gaat al om volgende week. En ik wordt gewoon door mijn manager en planner genegeerd. Heb beide al twee mails gestuurd. Ze reageren op alles wat ik stuur, behalve de mail waar het nu over gaat.

Dan zou ik dat geen nette manier vinden om je overschot aan uren op te lossen. Dat hoor je dan in overleg in te plannen. Voor hun natuurlijk een makkelijke oplossing zo. Misschien even persoonlijk aanspreken/overleggen op je eerstvolgende werkdag? Je had er zelfs nog voor mogen kiezen om ze uit te laten betalen. Mits er in je CAO geen andere afspraken staan.

1 like

Ik heb net mijn leidinggevende gesproken en hij gaat het voor me regelen.

Ja ons bedrijf heeft het momenteel zwaar en zit met hele hoge ziektekosten en doet er alles aan om te besparen. Ookal staat het in de CAO dat plusuren inderdaad uitbetaald mogen worden, laten ze dit niet toe. In die discussie zit mijn collega nu helaas.

1 like

Ik heb zo een collega die lief-bedoeld mij steeds advies geeft of tegen mij praat terwijl ik bezig ben. Ik heb het de laatste tijd heel erg druk omdat ik verschillende projecten tegelijkertijd heb en dan zegt ze steeds waarom kom je niet met ons pauzeren, langslopen en dan naar mij scherm kijken en zeggen ben je nog met dit project bezig? En laatst had ze bedacht dat we op dat moment samen een dag moeten plannen dat we een project gingen bespreken. Ik heb toen gezegd, ik zal dat wel doen zodra ik het wat rustiger heb, ben nu even druk in mijn hoofd dus ik ga even door met waar ik mee bezig ben. Ik kan niet eens een uur achter elkaar even doorwerken of er is weer wat, laat mij met rust!!! Ik heb een koptelefoon geprobeerd maar ik word daar juist paniekerig van omdat ik met mijn rug naar de deur zit en altijd schrik als iemand binnenkomt zonder dat ik dit heb gehoord.

2 likes

Op welke manier managen jullie je taken / projecten / to do’s etc?
Papier, een app, een projectmanagementool etc. ? En wat voor soort en wat zijn hier de voordelen van?

1 like

Ik gebruik click up als projectmanagementtool en ben er heel tevreden mee. Heb pas alle projecten overgezet van Asana wat we eerst gebruikte. Daar liep ik altijd tegen de grenzen aan van dingen die het kon en het was ook nog veel duurder. Het voordeel van click up is dat je er alles mee kan, en dat is ook meteen het nadeel; het is heel uitgebreid.

2 likes

Voor jezelf of het hele bedrijf? Voor een bedrijf is monday een top tool

2 likes

Ik heb trello maar mn favoriete powerups (extra functies) zijn verlopen in de gratis versie dus ben nu aan het twijfelen om het te houden of te switchen naar bv notion.

Ik vind Notion handig voor notities maar voor taken/projecten is het volgens mij niet echt goed gemaakt. Ik vind ClickUp fijner en daar kan ik genoeg doen in de gratis versie!

2 likes

Ik heb een papieren agenda met links de week en rechts gelinieerd papier. Daar schrijf ik to do’s op voor die week. Gewoon met een open bolletje ervoor zodat ik ze kan inkleuren als ik ze gedaan heb.
Dit werkt heel chill en ik vind het handig dat ik op deze manier ook taken voor over een aantal weken kan inplannen.

Voor grotere/langlopende taken heb ik een notitieboek waar ik de taak in zet en waar ik ook wat ruimte heb voor toelichting en extra taken. Ik heb bijvoorbeeld iedere vrijdag een meeting met de eigenaar en daarbij gaan we wat meer in op die langlopende zaken. Dus dan maak ik daar extra notities bij.

1 like

Ik heb todoist omdat ik het voor “privé” gebruikte al dus ben nu een beetje aan het kijken of het ook voor m’n werk goed te gebruiken is, maar wellicht is die wel te simplistisch voor projectmanagement… al denk ik dat ik er wel een manier in kan vinden die goed genoeg is.

Vandaag heeft een collega me laten zien hoe hij weleens naar het trappenhuis gaat om te schreeuwen. Tering dat lucht op hahaha. Goeie bonding was het ook.

Overal dubbele branddeuren overigens dus niemand kan je horen haha.

57 likes

Ik heb veel projecten die dezelfde subtaken hebben. Hievoor gebruik ik ToDdoist. Ik heb een project ‘template’ gemaakt (gewoon een project met alle standaard subtaken) en die kopieer ik dan telkens zodat ik voor elk lopend project de subtaken kan afvinken en er bepaalde deadlines aan kan hangen

Mijn persoonlijke to do’s en aantekeningen schrijf ik op in een papieren notitieboek. Voor projecten werken we met verschillende tools, maar ik vind het op papier een stuk overzichtelijker dan digitaal en zo kan ik ook het makkelijk meenemen of onderweg nog iets uitwerken. Nadeel is dat ik mijn boekje vorige week op kantoor was vergeten en ik de volgende dag thuiswerkte en mijn to do’s dus niet bij de hand had.