Ik gebruik Keeping en vind het heel overzichtelijk. Uren rapportage uitdraaien gaat ook heel makkelijk.
Wow een soort van panic room haha.
Haha wat vet! En lekker!
Ik kan echt niet wachten tot het moment dat ik op mijn huidige baan kan vertellen dat ik een nieuwe baan heb. Vandaag belde een collega mij en die deed zo ontzettend bijdehand. Ik ben ondertussen met m’n kinderen verder gegaan en wat ge-hmhmd richting haar. Nog eventjes m’n kaken op elkaar en dan mag het hoge woord er uit.
Het is hier echt uitgestorven op kantoor. Ik zit hier met een collega en dat is alles. Dit gaat echt een hele lange dag worden.
Sinds afgelopen donderdag officieel in dienst bij het bedrijf waar ik al 2 jaar op basis van detachering werk. Nu heb ik gisteravond op een andere functie gesolliciteerd, wel hetzelfde bedrijf trouwens, maar een minder cruciale job waardoor ook minder stress voor mij. Aanstaande vrijdag de eerste gesprekken, maar ergens ben ik bang dat ze bewust niet met mij verder willen gaan doordat ik momenteel een vrij cruciale job heb Ik was niet op zoek naar iets anders, maar dit kwam toevallig op m’n pad en i.c.m. een hele hoge werkdruk in m’n huidige functie, heb ik besloten om gewoon te solliciteren.
Ergens voel ik me heel lullig tegenover het bedrijf, maar ergens vind ik ook dat ik mijn eigen belang voorop moet stellen. Dubbele gevoelens hier…
Je moet altijd aan jezelf denken hoor, als bedrijven je niet meer nodig hebben gooien ze je er ook gewoon zo uit.
Dit had ik ff nodig, je hebt volledig gelijk. Ik vond mezelf al wat selfish worden
Heeft iemand tips om naar collegas toe assertief te zijn maar niet zeurderig en boos over te komen. Ik merk dat ik mij aan veel dingen erger en als ik dat communiceer te vaak dat dat dan zeurderig overkomt. Bijvoorbeeld als mensen koffiekopjes achterlaten op mijn plek of niet reageren op een belangrijke mail. Of langslopen even meekijken op mijn scherm en daarnaar refereren. Ik merk dat ik dan kattig zeg niet doen. Hebben jullie tips voor mij om duidelijk te zijn maar niet zo kattig.
Eerste en derde gewoon laten gaan (ik zou het lachwekkend vinden als een collega zou zeggen dat ik niet op zijn scherm mag kijken, dat gebeurt nu eenmaal op een kantoor en maak jezelf niet zo belangrijk, die kopjes vind ik ook een geval van pick your battles), wat de mail betreft is het lastig concrete tips te geven zonder de specifieke situatie te kennen. Ik neem aan dat je de standaard dingen zoals duidelijke deadline en vriendelijke reminders, meeting plannen al doet. Verder is het in mijn ervaring vooral een kwestie van een goede werk relatie opbouwen met mensen als je wil dat ze tijdig en meewerkend reageren, en daarom dus de andere twee punten laten gaan.
Wij werken echt volledig met het Office pakket. To do, Teams, documentjes op Sharepoint.
Sinds enkele maanden is er een nieuwe collega bij mij op kantoor. Vriendelijke en grappige gast.
Nu, van in het begin merkte ik al een vreemde geur telkens bij hem maar kon het niet goed plaatsen. Aangezien zijn bureau vlak naast de mijne is ruik ik dit echter elke dag, een hele werkdag lang. Het is geen zweetgeur waar ik subtiel een opmerking over zou kunnen maken.
Ik merkte een tijdje geleden dat hij gele korsten op zijn hoofd(huid) heeft. Dit verklaart de vreemde geur een beetje want het ruikt een beetje ‘vettig’ zeg maar (kan het niet omschrijven). Hierdoor vermoed ik dat dit mogelijks iets medisch is (maar weet ik natuurlijk niet zeker), het lijkt op berg zoals bij baby’s weleens voorkomt of zo.
Ik heb het hier al meermaals over gehad met m’n vriend die vind dat ik dit gewoon met m’n leidinggevende moet bespreken omdat ik me hier best belemmerd door voel.
Vorige week was ik ziek op kantoor (‘s ochtends overgegeven en nadien buikpijn en nog kotsneigingen). Toen kon ik die geur nog slechter hebben dan anders en ging ik bijna over m’n nek toen ‘ie ‘s morgens aankwam.
Hierdoor heb ik zelf ook wel het gevoel gekregen dat ik ‘iets’ moet doen…
Ik zou het liefst van al gewoon van plaats willen veranderen (we hebben nog plekken over dus dit zou kunnen zonder invloed op iemand anders), maar natuurlijk gaan andere collega’s zich afvragen waarom ik dit opeens zou willen en uit ervaring weet ik dat mensen soms ergere dingen kunnen verzinnen als ze het echte verhaal niet kennen. Maar ik wil mijn collega ook niet kwetsen of op zo’n manier ‘on the spot’ zetten… ik weet dat dit als iets heel triviaals klinkt maar 40u per week met dit gevoel zitten is me echt te veel…
Ik heb het er met 1 collega over gehad die dit ook gemerkt had, en die vind dat ik m’n leidinggevende het ‘vuile werk’ maar moet laten opknappen en deze situatie moet uitklaren.
Wat zouden jullie doen?
Deze post verwijderen
Ga gewoon ergens anders zitten
Goeie hulp bedankt
Ja dat wou ik dus doen maar ben bang voor reacties achteraf en dat mensen dingen gaan verzinnen die niet waar zijn ofzo
Maar dan vertel je die mensen toch gewoon dat ze uit hun nek lullen? Zou inderdaad gewoon een andere plek zoeken met een smoesje over het licht/afstand tot de koffieautomaat/meer of juist minder prkkels ofzo weet ik veel
Heeft een van jullie ervan met het verplicht tijdelijk deels moeten invallen op een andere locatie? Probleem is dat deze andere locatie op +/- 1,5u extra enkele reis reistijd ligt. In mijn contract staat benoemd dat ik bereid moet zijn op andere locaties te werken mits dit redelijkerwijs gevraagd kan worden. Maar ja, wie bepaald wat redelijk is? Manager gaf aan dat tegenspraak niet wordt geduld en er anders sprake is van werkweigering.
Klinkt alsof je manager niet erg meedenkend is, damn. Mocht ik dit verkeerd opvatten, kan je misschien regelen dat een deel van je reistijd werktijd is?
Zelf heb ik een standplaats (in de buurt) en moet ik tegenwoordig meestal ook naar een andere locatie (afstand Breda - Amsterdam). Niemand doet daar moeilijk als ik bijvoorbeeld om 15u weg ga, omdat ik dan nog op een fijne tijd thuis ben. Als het nodig is werk ik een andere keer langer, maar als dat niet nodig is wat werkdruk betreft doe ik dat niet.
Jouw situatie komt op mij over alsof jij mega flexibel moet zijn en zij zo flexibel zijn als een houten plank.
3 uur reistijd vind ik niet redelijk. Gaat het om een paar dagen bijspringen, of hebben we het over weken? Ik denk dat de reistijd deels in werktijd laten vallen heel redelijk is
Hele week iemand zitten in te werken (ze zou mijn functie overnemen), neemt ze ontslag. Het mocht bij mij weer eens niet soepel verlopen.