Ik ga soms gewoon even een kwartier op bed liggen. En ik werk in de ochtend veel harder dan in de middag
Ik werk fulltime thuis en ik denk dat ik ongeveer 6 uur per dag écht productief ben. Maar ik hoef geen uren te schrijven en word beoordeeld op output. En die is er, ik weet ook zeker dat ik veel meer doe en voor elkaar krijg dan mijn voorganger die fulltime op kantoor zat. Voel me er ook geen seconde schuldig over, die keren dat ik wél op kantoor ben is altijd een mooie reminder, ik zie dan mensen continu kletsen, bij het koffie-apparaat rondhangen etc. Die zijn ook zeker niet 8 uur per dag productief.
Thanks allen @Luzarl @Max @Barend @Moskou @simsalabim, en thanks voor de concrete inschatting van 6 uur trouwens.
Ik “moet” nu mijn uren bijhouden, want ik heb een soort 0-uren contract en krijg betaald voor de uren die ik werk en wil werken. Dat gaat naar een 8-uur contract, dus dan is het inderdaad sowieso anders.
Sowieso vind ik het lastig, want in theorie is er altijd méér werk. Dus ik ben eigenlijk nooit echt klaar. Maar wat @simsalabim zegt herken ik enorm, áls ik dan een keer op kantoor ben, eens in de 2 maanden, zijn sommige collega’s echt zó nonproductief.
Maar goed ik ben kantoorwerk gewoon niet echt gewend vanuit mijn achtergrond.
Ik heb een nieuwe baan!!
Zo blij dat ik dan geen uren meer hoef te schrijven. Deze week bijv. Had ik een training die een halve dag duurde, maar ik was er al een uur eerder ivm kans op file en totaal 3uur reistijd die dag. Krijg ik de vraag, waarom ik 8 uur heb ingevoerd want de training duurde toch maar een halve dag. Ja jemig zeg. Wat denk je zelf, dat ik na zo’n intensieve dag nog drie klanten ga spreken en doorwerk tot in de avond ofzo? Eindelijk verlost.
Klinkt als mijn oude baan.
Nieuwe werkgever is alsnog uren schrijven maar veel relaxter. Wat een verschil.
Leg mezelf soms wel nog die druk op, na 2 jaar nog niet echt afgeleerd.
Pff ja ik heb nooit eerder uren hoeven schrijven, vond het vanaf week 1 al een crime. 10 maanden volgehouden (ofja ik wilde al eerder weg maar geen leuke vacatures). Kan me voorstellen dat als je het zo gewend bent, het lastig los te laten is. Waren wel meer redenen om weg te willen natuurlijk maar deze was ook wel echt irritant.
Omg ik haatte dat ook zo. Ik werkte een tijdje lang tussen mijn studies door fulltime bij een webshop, moest ik elke dag een handtekening zetten op een A4’tje met daarnaast het cijfer acht om te bewijzen dat ik daadwerkelijk aan het werk was geweest? Belachelijk.
Het stoorde me echt enorm. Een van de grootste redenen om weg gaan.
Alles wat je schreef werd ook doorberekend.
Weet iemand hoe lang het duurt wanneer uwv uitbetaald als een bedrijf failliet is gegaan?
Mijn vriend zou vorige week zijn loon en vakantie geld krijgen. Maar woensdag is het bedrijf failliet verklaard. Het zit ons niet mee. Ik ben zzp, opzich een prima en stabiel inkomen. Maar in de zomer 3 weken vakantie en ik ben zwanger dus we hebben straks al minder loon.
Het zou fijn zijn als dit geen weken duurt. Er is kans op een doorstart maar hij is wel druk aan het solliciteren.
Een week of zes was het bij mij. Iets van twee weken later dan gebruikelijk. Sterkte, erg vervelend om mee te maken!
Ben je uiteindelijk ergens anders gaan zitten?
Oké. Dan kan het nog wel even duren.
Hij zou vorige week zijn loon en vakantie geld krijgen.
Niet gehad.
Dat zou niet grappig zijn.
Hij werkt namelijk nu ook nog gewoon daar.
Is er iemand hier die op therapeutisch basis terugkeert op de werkvloer? En hoe gaat dat? Ik ben een paar weken bezig, maar word er niet gelukkig van.
Niet persoonlijk maar mijn vader woont in Nederland en werkt (deels) in Duitsland. Ik kan morgen wel wat dingen voor je navragen als je wil.
Je bent dan een grensarbeider en je zorgverzekering loopt dan anders. Via het cak&belastingdienst valt daar het een en ander over te lezen. Ik heb hiermee gewerkt maar dan met de situatie waarin grensarbeiders in NL werken
Dat ligt blijkbaar allemaal erg lastig qua verzekeringen aan werkgeverszijde, en er zijn ook (nog) geen duidelijke dingen over vastgelegd binnen de EU. Veel werkgevers laten het (oogluikend) toe, maar het zou theoretisch wel problemen op kunnen leveren.
Ik weet verder ook geen details, maar bij mijn huidige werkgever hebben we een ‘regel’ dat je maximaal zoveel dagen in het EU buitenland mag werken als dat je vakantiedagen hebt (= 30 dagen bij fulltime). Maar ze zijn nog aan het uitzoeken bij de partner die juridisch advies geeft over arbeidsrecht e.d. of dat bij mij dan ook geldt als ik bijvoorbeeld een weekje bij mijn ouders werk, of dat dat erbuiten valt omdat het familiebezoek is, aangezien collega’s met familie in Duitsland wat soms verder weg/langer reizen is daar in theorie onbeperkt zouden mogen werken als ze willen en dan nog steeds 30 dagen in Zuid-Spanje bij wijze van spreken
Dit was mijn werk maar ik zit er niet meer volledig in haha. In de oude verordening werd geen tot amper rekening gehouden met thuiswerken omdat het voor corona niet zo’n ding was. In de corona periode waren er afspraken dat het niet meetelde, en nu gaat het wel meetellen maar is het afhankelijk van hoeveel tijd je waar werkt.
Maar nogmaals ik zit er niet meer zo goed in, maar BDZ kan op individueel niveau advies geven.
Hier wordt het ook nog een beetje uitgelegd Sociale zekerheid thuiswerkende grensarbeider wijzigt | Redactie Salaris Rendement
Ik heb er ervaring mee als werkgever. Wat wil je precies weten?
Wat misschien goed is om te weten: In de re-integratie wereld is ‘op therapeutische basis werken’ een heel specifiek iets wat alleen maar in bepaalde situaties ingezet mag worden en dan maar voor maximaal een paar weken.
Ben je al bij een arbo-arts geweest? En heb je contact met een arbodienst, bijvoorbeeld een verzuimconsulent?
Wij hebben een collega uit Belgie, met Nederlandse identiteit. Ze mag max. Aantal dagen thuiswerken, ivm belasting. Zij betaalt belasting in NL, en krijgt dan in Belgie vrijstelling.
Dit doet ze bewust zo, ook werken in NL, ivm bepaalde voorzieningen die dan beter geregeld zouden zijn, aow bijv.
Dus als je een Duits contract krijgt, moet je daar ook naar kijken, dat kan op latere leeftijd uitmaken voor je aow want je moet om daar recht op te hebben in NL belasting betaald hebben dacht ik.
Ik weet er t fijne niet vanaf dus weet niet of alle details kloppen, maar lijkt me wel iets om ook even uit te zoeken.