Werk (algemeen topic)

Persoonlijk blijf ik het echt klote vinden als mn ‘work besties’ weg gaan. Maar ik probeer wel altijd contact te houden en af te spreken etc.

Lijkt me niet, ik kan me tenminste geen reden bedenken. Als er minder goederen afgeleverd dan op je factuur staat krijg je ook altijd een creditnota, die moet natuurlijk wel gewoon in je administratie.

Toevallig iemand aanwezig die Filosofie(of iets in die trant) heeft gestudeerd en momenteel gewoon werkt, waar ik een paar vragen aan kan stellen? :smiley:

1 like

Ik had vorige week een hele rare aanvaring met een “collega”/ iemand van een andere directie. Ik moest van een leidinggevende iets inplannen met die betreffende collega en die was het er niet mee eens. Ik was de tussenpersoon en die vrouw is helemaal uit dr naad gegaan tegen mij. Heb er uiteraard wat van gezegd want wat de fuck bezielt het haar om te gaan schreeuwen tegen mij via de telefoon. Maar toen heeft mijn leidinggevende later na dat verhaal gehoord te hebben aangegeven dat ze die vrouw nu niet meer bij de afspraak wilt hebben dus nu moet ik haar straks bellen om dat door te geven. Vind dat echt naar hahaha. Voel me echt een postduif :sob::joy:

5 likes

Wat stom… ik zou als leidinggevende deze taak even op mij nemen in zo’n situatie

2 likes

Wat onprofessioneel van die vrouw. Zou verwachten dat je leidinggevende het dan zou oppakken inderdaad

1 like

Kan je niet met een nail afdoen?

Zou er echt tegen op kijken en je leidinggevende zou het eigenlijk moeten doen.

Anders, kort en zakelijk houden.
En veel succes

@ iedereen. Ze belde mij toevallig net en heb het doorgegeven, gelukkig reageerde ze oke… vind het inderdaad iets voor mijn leidinggevende dus ga het haar wel teruggeven als ik haar spreek. Vond dit echt niet chill.

Ik heb over twee weken een nieuwe baan en ben alles netjes aan het doornemen zodat ik het project waar voor aangenomen ben, zo goed mogelijk achterlaat. Mijn leidinggevende is helemaal blij en onder de indruk, terwijl dit volgens mij gewoon normaal zou moeten zijn? Wel prettig om voor the bare minimum zo bejubeld te worden

6 likes

Ik zit voor 100% in ziekte verzuim, nou heeft mijn leidinggevende mij volledig ingezet op de groep tijdens mijn re-integratie terwijl ik heb afgesproken met de arbo arts dat ik m’n werk moet opbouwen qua belastbaarheid en zwaarte :cry:

Ik trek het werken op de groep niet, en deed de vorige weken aangepast werk van de groep af. Nu willen ze me dus meteen volledig op de groep hebben in m’n eentje.

3 likes

Volgens mij beslist je leidinggevende dat niet zelf. De bedrijfsarts adviseert hoe je re-integratie dient te verlopen en wat een opbouw zou kunnen zijn en dat lijkt mij leidend. Heb je geen coördinator die het re-integratie proces in de gaten houdt? Zo ja zou ik die inschakelen en anders aan de bel trekken bij de bedrijfsarts als je niet in gesprek kunt met je leidinggevende (omdat je dit niet trekt of welke reden dan ook).

4 likes

Dat kan je LG wel willen, maar zo werkt het niet hoor. Ook als je LG het niet eens is met het advies van de bedrijfsarts, moet eerst nog met hem of haar overleggen hoe wel op te bouwen. Advies van de bedrijfsarts is volgens mij niet bindend, maar het moet wel allemaal in overleg met elkaar.

Weinig re-integreren ook, in 1x van 0 naar 100. Snap dat je er niet op zit te wachten, maar bespreken, desnoods eerst met de bedrijfsarts en dat hij dan contact opneemt met je LG.

3 likes

@mikselke @Mrs.Fraser Ik vond het al bijzonder. We hadden wel een plan gemaakt, samen. Stapsgewijs de uren opbouwen, alleen dan zonder de verantwoordelijkheid van de groep, dus aangepaste taken en redelijkerwijs opbouwen, als dat gaat. Staat ook in het evaluatie gesprek met de arts. Alleen werkgever heeft dat dus blijkbaar opgevat als uren opbouwen in voormalige werkzaamheden. En ja ze hebben personeels tekort maar daar kan ik niet voor ingezet worden. Ik kan niet eens 100% voor mezelf zorgen, laat staan dat ik voor een groep van 15 peuters kan staan :cry:

3 likes

Is toch ook totaal niet verantwoord. Je zegt zelf al als het gaat. Dus als je weer op de groep wil opbouwen dan zou je daar gewoon boventallig moeten zijn want als jij na een uur denkt hell no ik peer m, dan moet dat kunnen.

Wat kut dat je leidinggevende totaal niet luistert. Maar echt niet mee akkoord gaan.

1 like

Fijn dat ik hier gesteund word, ik vind t zo lastig om grenzen aan te geven. Heb een mail gestuurd dus ik kijk uit naar de reactie.

2 likes

Ik heb laatst aangekaart dat ik meer wil verdienen. Ik verdien veel minder dan collega’s met minder ervaring en ook minder lang werkzaam zijn. Daarnaast ben ik begonnen met een nieuwe opdracht met een veel hogere tarief dan mijn vorige opdracht. Ze verdienen best veel aan mij, want diegene die ik op heb opgevolgd verdiende 800 meer lol. Alleen nu krijg ik een bericht van HR dat ze mijn verzoek pas in oktober gaan oppakken. Voor mijn gevoel voelt dit weer eens onnodig lang.

Ik heb een mail gehad van m’n leidinggevende waarin staat; “……we houden dus al heel veel rekening met je.”
Alsof ik voor de lol in de ziektewet zit?

Ongeveer een maand geleden heb ik een mondelinge toezegging gekregen dat mijn contract verlengd zou worden met 7 maanden. Dit wilde de werkgever niet per mail bevestigen, maar kreeg constant te horen dat ik me niet druk hoefde te maken. Gisteren heb ik te horen gekregen dat mijn contract toch niet wordt verlengd. Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt en dit juridisch kunnen aanvechten?

1 like

Geen ervaring mee maar wat ongelooflijk kut van je werkgever. Ben je aangesloten bij een vakbond? Heb je toevallig iets op mail staan, bv jouw vraag om de verlenging per mail te bevestigen? Dat in elk geval asap downloaden.

2 likes

Is je contract ondertussen al verlopen? Dan moet het automatisch verlengd worden dacht ik. Moet maand voor afloop huidig contract worden aangegeven wat er gaat gebeuren. Wel echt een hele nare streek zeg.

2 likes