Werk (algemeen topic)

Houden jullie dan een aanwezigheidsregistratie bij? Hoe bewijs je waar je wel of niet was en voor hoeveel dagen? Inchecken met een pas ofzo?

Uit interesse, vraag me af hoe zo’n regel gecontroleerd zou kunnen worden zonder hele ingrijpende volg-maatregelen.

Wij zijn sowieso een klein bedrijf, waar de urenregistratie niet zo spannend is. Maar volgens mij tekent mijn werkgever een verklaring en kun je het ook het ook herleiden aan reiskostenvergoeding denk ik?

Heb m’n baas gevraagd of het oké was als ik me op een lege plek zette. Hij was er oke mee en hoewel ik er een paar dagen constant vragen over kreeg van verschillende collega’s is het overgewaaid :cheer:

4 likes

Ik heb nog 1 minuut over… spannend

Het is gelukt :relaxed:

6 likes

Heb jij soort werk waarbij je geloofwaardig ‘weggebeld’ kan worden? Ik heb mijn vriend regelmatig gebeld op zn werktelefoon zodat ie ergens weg kon :joy:

4 likes

Ik kan hele boekwerken schrijven over mijn werkergernissen, maar ik kan niet ontkennen dat ik echt hele leuke collega’s heb. Ik vind onze directie echt de leukste van het hele pand haha. Vooral de oudere garde, dat is echt zo’n gezellig en leuke groep :smiling_face_with_three_hearts:

Het is ook zo chill dat iedereen elkaar ook in zn waarde laat, love it

6 likes

Vorige week begonnen bij mijn nieuwe baan en daar een onwijs warm welkom gehad, maar in zo een eerste week voel je dan toch altijd beetje te veel ofzo, omdat je nog niet veel kan en te doen hebt.

Vandaag een to do list gemaakt en dat voelt meteen goed, nu echt dingen te doen enzo. Helemaal blij mee.

6 likes

Google komt niet met een eenduidend antwoord; moet je als bedrijf naast facturen ook de pakbonnen van bestellingen bewaren?

1 like

Ik vraag me af of het makkelijker gaat worden door de tijd als er leuke collega’s weggaan… er is nu weer iemand van de directie weg en ik heb het er echt moeilijk mee ofzo. Je maakt zo veel met elkaar mee en dan is dat plots weg en zie ie zo iemand bijna nooit meer :smiling_face_with_tear:

Ik had gister een soort van reunie en iedereen was er en toen dacht ik echt van kutzooi, ik mis jullie echt haha

1 like

Persoonlijk blijf ik het echt klote vinden als mn ‘work besties’ weg gaan. Maar ik probeer wel altijd contact te houden en af te spreken etc.

Lijkt me niet, ik kan me tenminste geen reden bedenken. Als er minder goederen afgeleverd dan op je factuur staat krijg je ook altijd een creditnota, die moet natuurlijk wel gewoon in je administratie.

Toevallig iemand aanwezig die Filosofie(of iets in die trant) heeft gestudeerd en momenteel gewoon werkt, waar ik een paar vragen aan kan stellen? :smiley:

1 like

Ik had vorige week een hele rare aanvaring met een “collega”/ iemand van een andere directie. Ik moest van een leidinggevende iets inplannen met die betreffende collega en die was het er niet mee eens. Ik was de tussenpersoon en die vrouw is helemaal uit dr naad gegaan tegen mij. Heb er uiteraard wat van gezegd want wat de fuck bezielt het haar om te gaan schreeuwen tegen mij via de telefoon. Maar toen heeft mijn leidinggevende later na dat verhaal gehoord te hebben aangegeven dat ze die vrouw nu niet meer bij de afspraak wilt hebben dus nu moet ik haar straks bellen om dat door te geven. Vind dat echt naar hahaha. Voel me echt een postduif :sob::joy:

5 likes

Wat stom… ik zou als leidinggevende deze taak even op mij nemen in zo’n situatie

2 likes

Wat onprofessioneel van die vrouw. Zou verwachten dat je leidinggevende het dan zou oppakken inderdaad

1 like

Kan je niet met een nail afdoen?

Zou er echt tegen op kijken en je leidinggevende zou het eigenlijk moeten doen.

Anders, kort en zakelijk houden.
En veel succes

@ iedereen. Ze belde mij toevallig net en heb het doorgegeven, gelukkig reageerde ze oke… vind het inderdaad iets voor mijn leidinggevende dus ga het haar wel teruggeven als ik haar spreek. Vond dit echt niet chill.

Ik heb over twee weken een nieuwe baan en ben alles netjes aan het doornemen zodat ik het project waar voor aangenomen ben, zo goed mogelijk achterlaat. Mijn leidinggevende is helemaal blij en onder de indruk, terwijl dit volgens mij gewoon normaal zou moeten zijn? Wel prettig om voor the bare minimum zo bejubeld te worden

6 likes

Ik zit voor 100% in ziekte verzuim, nou heeft mijn leidinggevende mij volledig ingezet op de groep tijdens mijn re-integratie terwijl ik heb afgesproken met de arbo arts dat ik m’n werk moet opbouwen qua belastbaarheid en zwaarte :cry:

Ik trek het werken op de groep niet, en deed de vorige weken aangepast werk van de groep af. Nu willen ze me dus meteen volledig op de groep hebben in m’n eentje.

3 likes