Werk (algemeen topic)

Volgens mij beslist je leidinggevende dat niet zelf. De bedrijfsarts adviseert hoe je re-integratie dient te verlopen en wat een opbouw zou kunnen zijn en dat lijkt mij leidend. Heb je geen coördinator die het re-integratie proces in de gaten houdt? Zo ja zou ik die inschakelen en anders aan de bel trekken bij de bedrijfsarts als je niet in gesprek kunt met je leidinggevende (omdat je dit niet trekt of welke reden dan ook).

4 likes

Dat kan je LG wel willen, maar zo werkt het niet hoor. Ook als je LG het niet eens is met het advies van de bedrijfsarts, moet eerst nog met hem of haar overleggen hoe wel op te bouwen. Advies van de bedrijfsarts is volgens mij niet bindend, maar het moet wel allemaal in overleg met elkaar.

Weinig re-integreren ook, in 1x van 0 naar 100. Snap dat je er niet op zit te wachten, maar bespreken, desnoods eerst met de bedrijfsarts en dat hij dan contact opneemt met je LG.

3 likes

@mikselke @Mrs.Fraser Ik vond het al bijzonder. We hadden wel een plan gemaakt, samen. Stapsgewijs de uren opbouwen, alleen dan zonder de verantwoordelijkheid van de groep, dus aangepaste taken en redelijkerwijs opbouwen, als dat gaat. Staat ook in het evaluatie gesprek met de arts. Alleen werkgever heeft dat dus blijkbaar opgevat als uren opbouwen in voormalige werkzaamheden. En ja ze hebben personeels tekort maar daar kan ik niet voor ingezet worden. Ik kan niet eens 100% voor mezelf zorgen, laat staan dat ik voor een groep van 15 peuters kan staan :cry:

3 likes

Is toch ook totaal niet verantwoord. Je zegt zelf al als het gaat. Dus als je weer op de groep wil opbouwen dan zou je daar gewoon boventallig moeten zijn want als jij na een uur denkt hell no ik peer m, dan moet dat kunnen.

Wat kut dat je leidinggevende totaal niet luistert. Maar echt niet mee akkoord gaan.

1 like

Fijn dat ik hier gesteund word, ik vind t zo lastig om grenzen aan te geven. Heb een mail gestuurd dus ik kijk uit naar de reactie.

2 likes

Ik heb laatst aangekaart dat ik meer wil verdienen. Ik verdien veel minder dan collega’s met minder ervaring en ook minder lang werkzaam zijn. Daarnaast ben ik begonnen met een nieuwe opdracht met een veel hogere tarief dan mijn vorige opdracht. Ze verdienen best veel aan mij, want diegene die ik op heb opgevolgd verdiende 800 meer lol. Alleen nu krijg ik een bericht van HR dat ze mijn verzoek pas in oktober gaan oppakken. Voor mijn gevoel voelt dit weer eens onnodig lang.

Ik heb een mail gehad van m’n leidinggevende waarin staat; “……we houden dus al heel veel rekening met je.”
Alsof ik voor de lol in de ziektewet zit?

Ongeveer een maand geleden heb ik een mondelinge toezegging gekregen dat mijn contract verlengd zou worden met 7 maanden. Dit wilde de werkgever niet per mail bevestigen, maar kreeg constant te horen dat ik me niet druk hoefde te maken. Gisteren heb ik te horen gekregen dat mijn contract toch niet wordt verlengd. Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt en dit juridisch kunnen aanvechten?

1 like

Geen ervaring mee maar wat ongelooflijk kut van je werkgever. Ben je aangesloten bij een vakbond? Heb je toevallig iets op mail staan, bv jouw vraag om de verlenging per mail te bevestigen? Dat in elk geval asap downloaden.

2 likes

Is je contract ondertussen al verlopen? Dan moet het automatisch verlengd worden dacht ik. Moet maand voor afloop huidig contract worden aangegeven wat er gaat gebeuren. Wel echt een hele nare streek zeg.

2 likes

Wat rot zeg! Ik zou eerlijk gezegd gaan twijfelen of je daar wel wil werken. Bedoel je bent ziek dus logisch dat ze rekening met je houden. Je moet gewoon aanhouden wat arboarts heeft aangegeven. Snap dat t heel lastig is maar zou echt weigeren om alleen voor een groep te staan. Is toch ook totaal niet verantwoord? Kan me niet voorstellen dat ouders dat oke zouden vinden. En zou je als leidinggevende ook gewoon niet oke moeten vinden, die peuters zijn niet zelfredzaam, daar moet gewoon goed personeel bij staan. En niet iemand die ziek is in dr upje.

6 likes

Ik zit in mijn laatste week bij huidige werkgever en begin volgende week aan een nieuwe baan. Ik vind m’n manager zo wisselend. Afgelopen week vraagt hij nog of een collega taak x over moet nemen zodat ik meer ruimte heb voor mijn overdrachten, waarop ik zei nee dat hoeft niet heb ik binnen 20 minuten klaar, oke ik wilde alleen meedenken, ja top. Deze week komt er tijdens het afronden nog taak y naar boven wat ongeveer 3 uur tijd zou kosten en ik geef aan dat ik niet weet of dit nog lukt en dan is het ineens ‘ik ga ervanuit dat het lukt’. Het is niet een cliënt van mij waar het om gaat en ik begrijp niet dat hij deze taak dan niet aan een ander geeft.

Dat is echt vaker dat hij face to face heel meedenkend is en dan over de telefoon of mail of app vet kortaf en kut.

Ik rond verder alles echt bovenverwachting af en ik heb eigenlijk heel veel zin om te zeggen joh, dit is jouw probleem, niet het mijne en wat wil je doen dan? Me ontslaan? :sweat_smile:

2 likes

Ik werk sinds begin deze maand ergens en ik moet nu een communicatieplan voor iets maken. Beetje vaag, maar dit is een uitzondering op reguliere werkzaamheden dus er is geen voorbeeld oid. En ik word meteen onzeker of ik het wel kan hiervan (vooral door gedoe bij mn oude werkgever waar dingen nooit goed genoeg waren).

En @Eileen

Nee m’n contract loopt officieel 31 augustus af, ben nu vrijgesteld van arbeid tot einde dienstverband. Mijn werk account is inmiddels ook geblokkeerd dus ik kan nergens meer bij.

Ik ga straks het juridisch loket bellen om te kijken wat mijn opties zijn. Zonder bewijs kan ik natuurlijk natuurlijk niks. Hopelijk kunnen collega’s nog wat betekenen.

1 like

Jeetjemina. Vind het wel heel belachelijk hoe ze nu met je omgaan, vrijgesteld van arbeid en geblokkeerd account. Dit is toch niet normaal of is er iets gebeurd waardoor ze dit zo doen !?

2 likes

Een maand geleden waren ze nog heel positief en gaven ze aan dat als ik op dezelfde voet verder ga, ze bij de volgende verlenging mijn contract zullen omzetten naar een vaste aanstelling.

Ik heb vorige week wel een meningsverschil gehad met de vestigingsmanager, maar dat is vervolgens uitgesproken en heb daarna gewoon nog prima kunnen werken met hem. In mijn ogen rechtvaardigt dat niet het terugtrekken van mijn verlenging.

Ik zou komende weken al wel gebruik maken van ouderschapsverlof. Zonder de vrijstelling van arbeid zou ik eind augustus nog een paar dagen terug moeten komen, dat heeft ook weinig nut.

Helaas weet ik uit eigen ervaring dat sommige managers niet goed tegen meningsverschillen kunnen dan ineens je contract niet verlengen. Heb in dezelfde situatie gezeten. Altijd heel positief en aangegeven dat ik niet hoefde te vrezen voor mn plekje. Toen kreeg ik een andere teamleider en zij en ik gingen niet zo goed samen (geen ruzies oid, maar ander soort persoon) en toen ineens werd mn contract toch niet verlengd.

Vind het wel echt slecht dat je account direct geblokkeerd is, zo kan je dus niet goed afsluiten enzo. Rare gang van zaken. Zou bijna zeggen, wees blij dat je daar niet niet meer heen hoeft. Maar ja, zonder werk zitten word je ook niet gelukkig van weet ik.

5 likes

Wat rot zeg, klinkt wel heel erg herkenbaar. Dit gaat ook om een nieuwe manager. Op persoonlijk vlak voel ik ook geen klik met hem, maar voor mij hoeft dat niet te betekenen dat we niet samen kunnen werken. Hij is ook niet mijn direct leidinggevende.
Heb je het destijds laten zitten of heb jij er nog wel werk van gemaakt?
Enerzijds denk ik geen energie meer in stoppen, anderzijds voelt het zo onrechtvaardig.

Ik heb er toen bij laten zitten. Mede omdat ik dacht als jullie zo met mensen om gaan, wil ik hier niet eens zijn. Ook speelde er thuis wat dingen waardoor ik mijn energie beter daar voor kon sparen.

Over de manier waarop ben ik nog steeds pissig en toen de inmiddels andere en weer nieuwe teamleider me vroeg terug te komen heb ik vriendelijk bedankt. Ik heb het toen ook wel kunnen zien als kans om eindelijk de stap te zetten naar wat nieuws, wat ik alsmaar niet durfde en nu alles open en durfde ik het wel.

3 likes

Beetje advocaat van de duivel, maar zoals je het hier omschrijft vind ik het niet per definitie een harde toezegging dat ze je contract verlengen. Er is immers gezegd “als je op dezelfde voet verdergaat”. Zoals ik t nu lees vraag ik me af of je hier wat mee kan.
Desalniettemin wel een hele vervelend gang van zaken zo, dat had zeker netter gekund.

1 like