Ik heb dit ook een tijdje gehad maar ik zat echt niet op mijn plek. Dus heb een andere baan gezocht
Welke opleding heb je gedaan als je er 1 hebt gedaan. Ik zou proberen zo veel mogelijk verschillende solicitaties te doen zodat je een beetje de keuze hebt
Als je in een wat drukkere stad woont zou je altijd richting uets met hotelmanagment kunnen doen. Vaak zoeken ze de daar wel leidinggevende
Misschien toch even informeren bij de gemeente? Ik werk zelf voor een gemeente en mijn ervaring is dat er echt alleen halve zolen solliciteren omdat het salaris wel lager ligt dan in het bedrijfsleven. Dus als je gemotiveerd bent maak je echt wel een goede kans.
Maar wel echt kantoorwerk natuurlijk.
Ik werk zelf voor een middelgrote gemeente in het midden van het land. Meer werk dan mensen op dit moment. Ook veel concurrentie van grote gemeenten die over het algemeen beter betalen. Zeker nu in de zomer zijn er vaak weinig sollicitanten. Ik zou het dus niet direct afserveren als het je wat lijkt
Ik ben ook aangenomen bij de gemeente zonder dat ik het verwacht had! Zorg gerelateerd en ze vertelden bij mijn sollicitatie dat ik de enige van het team zou zijn met een zorg achtergrond. De rest kwam uit de horeca en andere sectoren die totaal niet relevant waren voor dit werk. Dus gewoon proberen ondanks dat je diploma niet helemaal aansluit!
Ik krijg van werk opleidingen maar omdat ik een kant moet kiezen die ik op wil gaan (ik wil geen secretaresse blijven forever) heb ik nu iets gekozen wat me wel leuk lijkt, maar ik zie mezelf dat werk helemaal niet doen Maar ik stap in het bootje en zie wel hoe het allemaal gaat, dat papiertje is altijd welkom! Maar het kan best dat ik over 5 jaar foto’s maak, of in een piercingshop werk… of misschien heb ik wel een passende baan bij de studie. Ik weet gewoon echt niet wat ik “later” wil worden. Ben verdorie al 26
Het heeft toch (groot deel ook terecht) een vrij duf imago, bij de gemeente werken. Maar ook heel veel voordelen.
Ik ken iemand van 47 die het ook nog steeds niet weet. Zelf ben ik 35 en denk ik het nu gevonden te hebben. Gewoon lekker jobhoppen en rondneuzen en elke keer leer je beter wat je wel en niet ligt en ooit vind je dan wel iets wat past bij jou. En zo niet, dan gewoon verder kijken weer!
Ik ben in gemeenteland begonnen via een detacheerder in de publieke sector. Zo heb ik op verschillende afdelingen een kijkje in de keuken kunnen nemen en ontdekt wat ik het leukst vind. En inmiddels ben ik in vaste dienst bij een gemeente. Dus dat zou ook nog kunnen als je er niet meteen tussen komt.
Ik werk ook bij een gemeente en merk de laatste 1-2 jaar echt dat veel meer mensen met een andere arbeidsachtergrond worden aangenomen! In deze tijd ligt het personeel niet voor het oprapen en zeker niet voor gemeentebanen. Veel extern personeel wordt ingehuurd en die zijn zelfs moeilijk te vinden. Die hebben het nu ook voor het uitkiezen.
@Oprah in wat voor vacature had je interesse?
Ik heb een nieuwe baan, tijdens de eerste dag natuurlijk een rondleiding en veel handjes schudden. En deze keer had ik 'm écht niet verwacht, maar was er toch 1 persoon die “ben jij de stagiaire?” vroeg Ja Gerda, ik ben de 35 jarige stagiare. Ik vat het maar op als een compliment voor m’n blijkbaar nooit aflatende jonge looks
Nachtmerrie: ik moet volgende week een presentatie geven aan allemaal managers uit mijn branche. Wil bij voorkeur het kort houden en er iets interactiefs aan toevoegen zodat de aandacht niet zo op mij ligt.
Heeft iemand tips of ervaringen? Misschien een brainstormsessie van 10 min of quiz of spelelement ofzo?
Ik heb niet het idee dat deze vraag ooit voortkomt uit een oprecht idee dat je stagiair bent
Vind dit super afhankelijk van de doelgroep, doel dat je hebt, wat is de inhoud en is daar een haakje in te vinden etc.
Waar komt het dan vandaan? Waarom vraagt zo iemand dan niet gewoon “in welk team ga je werken?” Of “welke functie ga je doen?” of iets in die richting?
Bij mijn laatste baan is het geüpgrade naar: ‘Is dit je eerste baan na je studie?’ Ik ben 13 jaar geleden afgestudeerd en ik zie de vraag maar als compliment.
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar heb niet echt een passendere kunnen vinden. Ik vind mijn huidige baan echt niet leuk, maar ik weet ook totaal niet wat ik wel leuk zou vinden. Tijdens en na mijn studie heb ik weer iets heel anders gedaan dan ik nu doe, maar ook dat was echt niet mijn droombaan.
Heeft iemand tips hoe je er achter kunt komen wat echt bij je zou passen? Ik wil ook niet overal solliciteren en steeds weer stoppen. In mijn huidige baan zit ik ook nog geen 2 jaar
Heel afgezaagd maar gesprekken aangaan met hr/recruiters bij een groot bedrijf. Op een rijtje zetten wat je wel en niet aanspreekt bij je huidige baan, en welke vaardigheden je hebt.
Ik heb ooit een traject bij een loopbaancoach gedaan, las laatst de map door met alle opdrachten en verslagen en dat was wel heel waardevol. Er kwam niet 1 concrete droombaan uit maar wel mijn eigenschappen en vaardigheden helemaal in kaart gebracht en wat voor soort banen daarbij kunnen passen.
Ik kon via mijn werk gratis gesprekken met een loopbaancoach krijgen en dat was heel waardevol. Misschien kan jij ook zoiets doen?