Werk (algemeen topic)

Nee, mijn contract zou verlengd worden voor 7 maanden. Na deze 7 maanden zou mijn contract omgezet worden in een vaste aanstelling als ik op dezelfde voet verder zou gaan.

@Shadina ik had voor maandag en dinsdag verlof gevraagd ivm een privesituatie. Gisteren werd ik gevraagd of ik naar kantoor kon komen met mijn spullen en voor mijn overdracht (voor mijn ouderschapsverlof). Op kantoor werd mij toen verteld dat het om een permanente overdracht ging. Ik moet wel toegeven dat ik gisteren erg hoog in mijn emotie zat tijdens het gesprek en wel heb aangegeven dat ik het hierbij niet laat zitten.

Dit is echt onprofessioneel van je leidinggevende en ook niet helpend in jouw re-integratieproces. Echt niet OK.
Als je een case-manager hebt vanuit de arbodienst zou ik daarmee overleggen, anders met de arbo-arts.

En als ik jou was (en je hebt er nog energie voor) zou ik ook een plan B bedenken (misschien even langs juridisch loket?) waarbij je misschien wel weggaat (met een vso met flinke transitievergoeding), want deze leidinggevende klinkt echt als iemand waarvan je niet wil dat het je leidinggevende is.

2 likes

@Silica @Whoopdidoo ik heb een gestuurd met de verwijzing naar het evaluatie plan en dat daar instaat wat ik heb genoemd. Daarbij heb ik geschreven dat ik het vervelend vind dat ze die zin zo hebben geschreven en dat dat niet helpend is voor de situatie. Dat ik niet voor niets in de ziektewet zit.
Ik werk in een bedrijf waar we heel open zijn en korte lijntjes met elkaar hebben, dat is heel erg fijn. Maar op deze manier krijg ik er een nare bijsmaak van. Zo van ; nou, we houden dus al genoeg rekening met je en hier houd t op ofzo.
Ik kan er niks aan doen dat ik in de ziektewet zit en het is vervelend dat er personeels tekort is, maar ook daar kan ik niks aan doen en dat is niet eens mijn probleem.

5 likes

Bij sommige banen is er geen sprake van een overdracht, omdat alles door iedereen opgepakt kan worden. Verder heb ik dit wel vaker meegemaakt in mijn omgeving. Mensen mogen dan nergens meer bij, omdat het risico voor het bedrijf te groot is dat ze dingen gaan verkloten.
Niet dat ze denken dat die mensen dat perse doen, maar 100% zeker ben je nooit natuurlijk.

3 likes

Heb je het juridisch loket al gebeld?

Heb je per mail wel iets wat wijst op een schriftelijke toezegging/zelf de besproken verlenging bevestigd? Anders wordt het een welles / nietes verhaal en ik denk vooral zonde van je eigen energie. (Los dat ik met verlening daar nu dus ook niet meer zou willen blijven, maar misschien wel dwars zou willen doen uit principiële redenen).

Heb je dit wel (en wil je een punt maken), dan zou ik sowieso zsm bezwaar maken op de vrijstelling van werk en het sluiten van alle accounts laten omdraaien. Daarin ook de specifieke mondelinge toezegging in detail benoemen.

Ik zou sowieso niet terug gaan en als je wel een schriftelijke bevestiging of iets hebt, me na verlenging ook berusten op een ziekmelding vanwege een verstoorde arbeidsrelatie. Want die is met deze actie ongetwijfeld gecreëerd. Want ik zou daar echt niet meer voor gaan werken in ieder geval, stel horken. Of het moet een hele grote organisatie zijn, maar dan lijkt deze aanpak me echt te slecht.

Heb je dat allemaal niet, dan zou ik vooral ergens kenbaar maken dat dit echt niet OK is en het daarbij laten. Het gaat je veel negatieve energie kosten om je gelijk te proberen te halen (daar blijven lijkt me geen optie). Let er overigens wel op dat ze hier niet jouw (onbetaald) ouderschapsverlof en/of vakantiedagen voor in gaan zetten voor je “vrijstelling”.

Wel echt kut dat dit je overkomt, ook de manier waarop.:hugs:

5 likes

Het juridisch loket zegt eigenlijk precies hetzelfde. Zonder bewijs kan ik niks. Ik heb denk ik gewoon nog wat meer tijd nodig om hierin te berusten, ik vind het zo oneerlijk allemaal.
Ik wil sowieso niet meer terug naar kantoor om er te werken, ik zou het dan inderdaad willen gooien op een verstoorde arbeidsrelatie.

3 likes

Ik ben deze week terug van verlof na 4,5 maand en ik ben zó leuk ontvangen. Het voelde ook meteen weer normaal en gezellig. Mijn werkplek en werk is echt niet perfect maar ik heb zulke leuke collega’s.

31 likes

Weet niet waar ik last van heb, maar heb de laatste tijd gewoon echt geen zin in mijn werk. Er is niks veranderd of anders, doe dit nu 3 jaar. Maar iedere dag denk ik gewoon meh geen zin.

Hebben jullie dit ook wel eens gehad en weet je wat dan de reden was?

Misschien ben ik gewoon toe aan iets nieuws. Alleen zijn we bezig om toe te werken naar een nieuwe rol, maar dat duurt zoo lang :sweat_smile:.

3 likes

oh, dit had ik kunnen schrijven…

Ik ben ook zo niet gemotiveerd en ik ben ook samen met mijn leidinggevende aan het kijken naar een nieuwe rol. Onlangs ook een assessment daar voor mogen doen.

Op welke manier zijn jullie naar een nieuwe rol aan het werken? En is het al vrij zeker dat dat het ook gaat lukken of is dat nog onzeker? Wellicht dat dat er ook mee te maken heeft dat je er niet zoveel zin meer in hebt…

Vervelend he? Zeker omdat je werk zoveel tijd opslokt van je dagen haha.

Mijn manager is er heel zeker van, maar ik zelf zie het nog niet 1 2 3 gebeuren. Ze willen mij soort van teamlead maken van het onderdeel wat ik nu zelf uitvoer. Die functie bestaat niet op dit moment, dus moet vormgegeven worden. Maar nu is er een hiring freeze, dus ja…

Het is bij mij ook de branche waar ik in werk die ik niet zo boeiend vind. Alleen omdat ik er nu al langere tijd in werk verdien ik wel gewoon netjes. Stel ik ga nu iets anders zoeken in een andere branche zal ik weer vrij onderaan moeten beginnen. Iets wat ik financieel niet kan hebben nu.

1 like

Ik zou eerlijk gezegd weinig aannemen mbt een nieuwe rol als teamlead zolang dat niet zwart op wit staat met een startdatum. En als dat niet mogelijk is lekker verder gaan zoeken.

2 likes

Ik heb dit ook een tijdje gehad maar ik zat echt niet op mijn plek. Dus heb een andere baan gezocht :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Welke opleding heb je gedaan als je er 1 hebt gedaan. Ik zou proberen zo veel mogelijk verschillende solicitaties te doen zodat je een beetje de keuze hebt

2 likes

Als je in een wat drukkere stad woont zou je altijd richting uets met hotelmanagment kunnen doen. Vaak zoeken ze de daar wel leidinggevende

4 likes

Misschien toch even informeren bij de gemeente? Ik werk zelf voor een gemeente en mijn ervaring is dat er echt alleen halve zolen solliciteren omdat het salaris wel lager ligt dan in het bedrijfsleven. Dus als je gemotiveerd bent maak je echt wel een goede kans.
Maar wel echt kantoorwerk natuurlijk.

2 likes

Ik werk zelf voor een middelgrote gemeente in het midden van het land. Meer werk dan mensen op dit moment. Ook veel concurrentie van grote gemeenten die over het algemeen beter betalen. Zeker nu in de zomer zijn er vaak weinig sollicitanten. Ik zou het dus niet direct afserveren als het je wat lijkt

3 likes

Ik ben ook aangenomen bij de gemeente zonder dat ik het verwacht had! Zorg gerelateerd en ze vertelden bij mijn sollicitatie dat ik de enige van het team zou zijn met een zorg achtergrond. De rest kwam uit de horeca en andere sectoren die totaal niet relevant waren voor dit werk. Dus gewoon proberen ondanks dat je diploma niet helemaal aansluit!

4 likes

Ik krijg van werk opleidingen maar omdat ik een kant moet kiezen die ik op wil gaan (ik wil geen secretaresse blijven forever) heb ik nu iets gekozen wat me wel leuk lijkt, maar ik zie mezelf dat werk helemaal niet doen :joy: Maar ik stap in het bootje en zie wel hoe het allemaal gaat, dat papiertje is altijd welkom! Maar het kan best dat ik over 5 jaar foto’s maak, of in een piercingshop werk… of misschien heb ik wel een passende baan bij de studie. Ik weet gewoon echt niet wat ik “later” wil worden. Ben verdorie al 26 :smiling_face_with_tear:

1 like

Het heeft toch (groot deel ook terecht) een vrij duf imago, bij de gemeente werken. Maar ook heel veel voordelen.

1 like

Ik ken iemand van 47 die het ook nog steeds niet weet. Zelf ben ik 35 en denk ik het nu gevonden te hebben. Gewoon lekker jobhoppen en rondneuzen en elke keer leer je beter wat je wel en niet ligt en ooit vind je dan wel iets wat past bij jou. En zo niet, dan gewoon verder kijken weer!

1 like