Heb je het juridisch loket al gebeld?
Heb je per mail wel iets wat wijst op een schriftelijke toezegging/zelf de besproken verlenging bevestigd? Anders wordt het een welles / nietes verhaal en ik denk vooral zonde van je eigen energie. (Los dat ik met verlening daar nu dus ook niet meer zou willen blijven, maar misschien wel dwars zou willen doen uit principiële redenen).
Heb je dit wel (en wil je een punt maken), dan zou ik sowieso zsm bezwaar maken op de vrijstelling van werk en het sluiten van alle accounts laten omdraaien. Daarin ook de specifieke mondelinge toezegging in detail benoemen.
Ik zou sowieso niet terug gaan en als je wel een schriftelijke bevestiging of iets hebt, me na verlenging ook berusten op een ziekmelding vanwege een verstoorde arbeidsrelatie. Want die is met deze actie ongetwijfeld gecreëerd. Want ik zou daar echt niet meer voor gaan werken in ieder geval, stel horken. Of het moet een hele grote organisatie zijn, maar dan lijkt deze aanpak me echt te slecht.
Heb je dat allemaal niet, dan zou ik vooral ergens kenbaar maken dat dit echt niet OK is en het daarbij laten. Het gaat je veel negatieve energie kosten om je gelijk te proberen te halen (daar blijven lijkt me geen optie). Let er overigens wel op dat ze hier niet jouw (onbetaald) ouderschapsverlof en/of vakantiedagen voor in gaan zetten voor je “vrijstelling”.
Wel echt kut dat dit je overkomt, ook de manier waarop.