Ik heb dat gedaan. Ik kwam eind 2021 thuis te zitten na een niet verlengd contract, wat voor mij uiteindelijk de schop onder mn kont was om het roer om te gooien.
Ik heb het al prettig ervaren. Ik wilde al een tijdje wat anders maar durfde mn zekerheid niet op te geven, dus in dat opzicht was het dus die schop onder mn kont. Ook waren de jaren (en vooral de maanden) ervoor best roerig geweest en was er veel onverwerkte shit waar ik nog mee moest dealen en daar had ik nu ook de tijd en rust voor.
Ik heb echt goed de tijd kunnen nemen om uit te zoeken wat ik nou wil. Veel gesprekken gevoerd met mensen, veel gelezen en de rust gepakt waar nodig. Ik heb uiteindelijk 5 maanden thuis gezeten waarvan ik eerst 2 maanden gebruikt heb om bij te komen en daarna ben ik gaan onderzoeken. Uiteindelijk heb ik werk gevonden waar ik heel blij van word, wat iets heel anders is dan wat ik hiervoor deed, en heb zelfs besloten weer naar school te gaan. Ik ben echt heel blij dat ik de ruimte had om de tijd te pakken om dit uit te zoeken ipv dat ik echt snel weer aan het werk moest.
Ik vond de overgang van weer gaan werken niet eens zo gek groot, maar dat kwam meer omdat ik ook echt zin had om weer aan de bak te gaan. Ik heb in die periode wel geprobeerd zoveel mogelijk ritme te behouden, zodat de overgang naar weer werken op dat gebied ook niet mega groot zou zijn.
Ik merkte dat het in de praktijk niet eens zo gek gevonden werd dat ik in between jobs zat. Ik heb bij gesprekken wel achterwege gelaten dat ik mijn contract niet verlengd werd, maar heb wel gewoon gezegd dat ik wat anders wilde en mezelf de tijd wilde gunnen om die switch te onderzoeken en dat vonden ze eigenlijk alleen maar heel tof.
Als je meer wil weten, stel gerust je vragen!