Werk (algemeen topic)

@Mrs.Fraser Wat een positieve ervaring! Fijn om te lezen dat het je goed gedaan heeft. Ik zit in een vergelijkbare situatie en overweeg om zelf mijn contract niet te verlengen.
Wil zelf ook weer verder studeren en zou het liefst ergens willen werken en dat combineren. Merk alleen dat ik eerst heel goed wil nadenken en rust wil nemen. Dan is het perfect om even tijdje niets te doen voordat ik verdere stappen neem.

2 likes

Je mag mij wel wat vragen hoor! Naar mijn weten is het normaal zo dat je voor een medische ingreep ziekte uren krijgt tenzij het cosmetisch is. Voor cosmetisch gelden vaak verlof uren. Dit is wel afhankelijk van je cao en of je misschien aangepast werk kan doen.

2 likes

Heeft iemand enig idee hoe het werkt als je ziek bent, je contract afloopt en je te maken hebt met een verzuimbureau? Bij het uwv lees ik dat mijn werkgever me aan moet melden bij het uwv. Maar neemt die het dan over en heb ik niets meer te maken met verzuimbureau? Of blijft die in beeld.

Heb dit uiteraard aan mn uitzendbureau gevraagd maar die geeft nog geen antwoord en heb nu even stress dus als iemand hier uit ervaring of misschien op werkgebied iets zinnigs te zeggen heeft?

Het UWV neemt het dan volledig over. Dus je hebt dan niets meer met het verzuim bureau te maken.

1 like

Ik loop een beetje vast mbt juridisch advies, kan het juridisch loket niet bellen want inkomen te hoog. En heb eigenlijk een paar vragen mbt aanzegvergoeding en transitievergoeding.

Wellicht iemand hier die ervaring/kennis heeft en mij kan DM’en?
Of alle tips waar ik het beste informatie kan inwinnen is ook welkom!

Voel me een beetje een noob zo als ik kijk naar alle reclame op google als ik zoek op juridisch advies :smiling_face_with_tear:

2 likes

Dankje, heb even gechat met uwv en ligt eraan of uitzendbureau eigenrisicodrager is of niet. En de chat van uitzendbureau weet dit niet. Weet niet waar ik op hoop. Uwv lijkt me betrouwbaarder qua uitbetaling en lijkt me dat je daar daadwerkelijk iemand te spreken krijgt als je belt. Maar heb net een hele fijne reïntegratiecoach. Maar dat verzuimbureau en bijbehorende arboarts zijn zo ontzettend kut.

2 likes

Ik zou het bij een vakbond proberen, die hebben hier veel kennis over. Volgens mij kun je bijv. FNV ook bellen als je geen lid bent

2 likes

Je mag me wel dm’en

3 likes

Oh dat wist ik niet! Wellicht toch tijd om lid te worden ook. Dankjewel! :grinning:

3 likes

Snap ik maar houd er wel rekening mee dat het UWV ook een keuring kan doen met een andere arts. Dus weer een nieuw gezicht.
Lijkt me hoe dan ook een rot situatie hoor.

4 likes

Thanks! Heb een berichtje gestuurd :slightly_smiling_face:

1 like

Ja wordt lid!

2 likes

Ik heb me dankzij deze berichten ook maar eens ingeschreven.

Ik zou vragen hoe snel de waarde afbouwt in die 3 jaar. Na 2.5 jaar kunnen ze niet meer vragen het gehele bedrag te betalen.

4 likes

Zou idd na de afbouwtermijn vragen en als je na een andere werkgever gaat kun je er vaak ook wel uit onderhandelen dat ze je studiekosten overnemen.

2 likes

Ik ken een paar mensen die van baan wisselden terwijl die periode van terugbetalen nog niet was verstreken, en in alle gevallen nam de nieuwe werkgever toen die kosten over. Dus daar zou ik me niet door laten tegenhouden!

2 likes

Ik maak mezelf zoooo gek met een werksituatie.

Ik dacht altijd dat baan X mijn droombaan zou zijn. Daar heb ik naartoe gewerkt en sinds 6 maanden verricht ik bepaalde werkzaamheden (Y) die een erg goede opstap zijn. In de tussentijd kwam de (zeldzame) vacature voor baan X voorbij. Ik ben het toen niet geworden maar het was een positief gesprek voor de toekomst zeg maar.

Long story short: werkzaamheden Y maken me eigenlijk helemaal niet blij (understatement) en in het verlengde daarvan dan dus blijkbaar droombaan X ook niet. En wil ik er het liefst zsm mee stoppen. Ik merk dat ik het heel lastig vind om die knoop door te hakken omdat door die keuze bepaalde deuren zullen sluiten (maar goed wie hou ik hiermee voor de gek?? Vooral mezelf want dit is blijkbaar toch niet mijn droomfunctie).

Dus ja dit is de cirkel waarin ik steeds blijf hangen. Ik sta nog t/m december ingepland en ergens wil ik het ‘netjes’ afsluiten en voor die tijd aangeven ik stop ermee maar zal mijn ingeplande diensten nog draaien. Maar zelfs van het idee dat ik t/m december nog die diensten moet draaien krijg ik zoveel stress :’’) . Tegen een vriendin zou ik zeggen: meid stop ermee het maakt je niet blij. Maar nu het om mezelf gaat kan ik dat advies toch minder goed zelf opvolgen en blijf ik hier maar over nadenken, help.

2 likes

Denk dat je allang weet wat je moet doen, ik zou in gesprek gaan met je manager en dit aankaarten en kijken welke mogelijkheden er zijn om deze werkzaamheden weer af te bouwen.
Je hebt het geprobeerd, bleek het toch niet te zijn. Is dan toch juist heel waardevol en leerzaam geweest! Uiteindelijk heeft niemand er iets aan als je dingen doet die je zo tegen staan.

6 likes

Ja, hier sluit ik me bij aan! Je hebt toch al besloten dat je wilt stoppen, dus met open kaart spelen heb je niet veel te verliezen.

Wel heel jammer dat nu blijkt dat het toch niet je droombaan is als je daar zo naartoe hebt gewerkt. Ik kan me voorstellen dat je best even tijd nodig hebt om te kunnen schakelen en uit te vinden waar je dan wel gelukkig van wordt. Ik kan een loopbaancoach in dat geval aanraden. @dodecavia

2 likes

Alleen met iets dat ik bewust oppakte ook al was het geen onderdeel van mijn functie maar in het kader van persoonlijke ontwikkeling. Heb dat project wel afgerond, maar daarna niet opnieuw opgestart omdat ik dat best wilde doen maar enkel als dat een andere functietitel en bijbehorend salaris zou betekenen en dat ging toen niet. Daar was toen begrip voor.

Ik vraag me af hoe dit werkt en of dat überhaupt kan als het onderdeel van je functie is. Dan kan je natuurlijk niet zeggen dat je het liever toch niet doet. Haal niet helemaal uit je verhaal hoe dat bij jou zit. Is in gesprek gaan met je eigen manager geen optie? En dan niet met de boodschappen ik wil ermee stoppen maar wel aangeven dat het voor dusdanig veel stress zorgt dat het ook je andere werk beïnvloedt. Wellicht is er dan een vorm te vinden die voor iedereen werkt.

1 like