Ik heb hele goede ervaringen met Philadelphia. Die zitten door heel Nederland. Ik heb er twee leuke stages gelopen tijdens mijn opleiding.
De GGZ is ook heel leuk!
Ik heb dit inderdaad gedaan vorig jaar april! Of ja ben nu nog met de opleiding bezig. In de ouderen zorg dan wel. Ik doe dit via een traject dat ‘lefgozers’ heet. Lefgozers helpt je met het vinden van een baan/leerplek en dat je dan ook een “normaal” (niet leerlingen) loon krijgt. Daarbij kijken ze naar je salaris wat je op dit moment verdient.
Voor mij echt de beste keuze ooit. Ik zou nooit meer terug willen naar mijn vorige baan. En ik weet nu al dat ik door wil leren en wil zien wat er allemaal mogelijk is in de zorg. Het is zo’n dankbaar en mooi werk en je kan zo veel mensen helpen.
Voor mijn werk moest ik een cursus doen waarvoor ik vandaag een examen voor moest maken. Prima, netjes gehaald met een 86% score. Komen ze er nu mee dat er een onderdeel niet goed online
stond en is er nu discussie of het helemaal opnieuw moet. Het examen duurde ongeveer 2 uur en ik moest er ook een uur voor rijden, terwijl het op mijn werk ook gewoon erg druk is.
Ik heb het eerst mondeling bij mijn manager aangegeven en daarna schriftelijk bij manager en HR.
Schriftelijk moet volgens mij om het vast te hebben staan, mondeling is wel zo netjes tegenover je werkgever omdat je dan iets meer toelichting kan geven
Ga je iets anders doen? Je was al een tijd niet op je plek he.
Basisonderwijs toch? Ik hoop dat het je goed gaat bevallen.
Ik heb een nieuwe baan en komende week een gesprek met mijn leidinggevende, over de proeftijd e.d. neem ik aan. Maar het gekke is dat ik die man 2 keer heb gezien na m’n sollicitatiegesprek en hij is heel rustig en stil. Wat prima is verder, kan ik ook zijn. Maar hij begint bijv nooit een gesprek, of stelt geen vragen. Hij maakt wel veel grapjes en heeft een keer gevraagd hoe het bevalt en that’s it?
Gelukkig weet ik van m’n directe teamgenoten dat ik het goed doe etc maar toch wel een beetje ongemakkelijk ofzo.
Ik heb echt al een paar keer meegemaakt dat er mensen benaderd werden om te solliciteren voor een functie bij ons, de directie heeft dan een heel gesprek ingepland om de persoon in kwestie te doen overhalen om te solliciteren. En dan uiteindelijk na de eerste ronde besluiten ze die persoon dan niet verder te laten gaan in de procedure.
Ik vind dat echt zo weird
Ik kan me er wel iets bij voorstellen? Als dan toch in een goed gesprek naderhand blijkt dat de verwachtingen over en weer niet overeenkomen, of dat de match op de functie minder sterk is dan eerst gedacht
Wel beetje gek idd als iemand echt overgehaald is
Ik zou dit ook snappen als het een “onbekend” iemand zou zijn. Maar het gaat nu ook echt over oud medewerkers die zijn benaderd dus dan lijkt het me toch wel dat je weet wie je vraagt. Het vaag haha
Oh dat vind ik echt vreemd. Dus ze benaderen mensen die ze kennen om ze dan vervolgens toch af te wijzen? Nemen ze dan wel iemand aan of vinden ze dan uiteindelijk niemand geschikt?
Ze zijn nu aan het twijfelen tussen de twee kadidaten die wel naar de tweede ronde zijn gegaan, dus ik denk wel dat de juiste er tussen zit.
En de vorige keer ging dat dus ook zo!
Ik werk nog niet eens een maand bij een baan waarvan ik dacht dat ik heel blij zou worden. Maar ik wil nu eigenlijk al stoppen. Werd alleen wel per week betaald en ook dat went snel. Dus nu twijfel ik tussen snel geld (zo voelt betaling per week) of niet m’n leven haten.
Wie heeft er tips. Groetjes onzekere weegschaal.
Er zijn ook andere banen wasrbij je zo word betaald. Vaak via een uitzendbureau. Dus miss kan je naar een baan zoeken die dat ook heeft maar wasr je het wel naar je zin hebt.
Kun je denk je makkelijk een andere baan krijgen? Dan lekker verder zoeken. Als dat niet zo is, dan misschien nog paar maanden volhouden voor werkervaring en dan verder zoeken. Echt, je leven wordt stuk leuker als je plezier in je werk hebt. Dat je evt maandelijks salaris krijgt went vanzelf ook weer
Je kunt gewoon je hele bericht verwijderen
Zo dat lijkt me echt ruk zeg. Dat je wordt benaderd door je oude werkgever voor een functie, denkt ‘die is voor mij want anders zouden ze me niet specifiek uitnodigen’ en dan weer afgewezen wordt… Ze zouden toch precies moeten weten wie ze uitnodigen en welke kwaliteiten die persoon heeft.
Voor het geld zou ik niet blijven, uiteindelijk went een maandsalaris ook wel weer zoals gezegd.
Waarom haat je het? Is er nog iets wat kan veranderen dat het beter wordt?
het inwerktraject valt me tegen. Er is veel focus dat inwerken tijd kost en niks oplevert. Dat ik geld kost op die manier. Maar geen inwerkplan. Moet maar zelf bij collega’s over de schouder turen en hopen dat ik het begrijp.