Ik maak mezelf zoooo gek met een werksituatie.
Ik dacht altijd dat baan X mijn droombaan zou zijn. Daar heb ik naartoe gewerkt en sinds 6 maanden verricht ik bepaalde werkzaamheden (Y) die een erg goede opstap zijn. In de tussentijd kwam de (zeldzame) vacature voor baan X voorbij. Ik ben het toen niet geworden maar het was een positief gesprek voor de toekomst zeg maar.
Long story short: werkzaamheden Y maken me eigenlijk helemaal niet blij (understatement) en in het verlengde daarvan dan dus blijkbaar droombaan X ook niet. En wil ik er het liefst zsm mee stoppen. Ik merk dat ik het heel lastig vind om die knoop door te hakken omdat door die keuze bepaalde deuren zullen sluiten (maar goed wie hou ik hiermee voor de gek?? Vooral mezelf want dit is blijkbaar toch niet mijn droomfunctie).
Dus ja dit is de cirkel waarin ik steeds blijf hangen. Ik sta nog t/m december ingepland en ergens wil ik het ‘netjes’ afsluiten en voor die tijd aangeven ik stop ermee maar zal mijn ingeplande diensten nog draaien. Maar zelfs van het idee dat ik t/m december nog die diensten moet draaien krijg ik zoveel stress :’’) . Tegen een vriendin zou ik zeggen: meid stop ermee het maakt je niet blij. Maar nu het om mezelf gaat kan ik dat advies toch minder goed zelf opvolgen en blijf ik hier maar over nadenken, help.