Hoe feestdagen, overuren en weekendwerk betaald wordt. Ze zouden wel eens durven om een contract van 4 dagen te geven in een week waarin een betaalde feestdag zit en die dan niet uitbetalen (terwijl ze dat wel moeten). Of je uitbetaling klopt (ik zou echt aanraden om alle uren bij te houden en uit te rekenen). Interimkantoren zijn echte boeven. Ik heb echt al heel veel situaties gezien waarin ze te weinig uitbetalen (en dan gaat het eerder over 200 euro dan over 20 euro) en als je er iets van zegt, is het in het beste geval “oeps, foutje, zetten we recht”. Het zijn alleen wel altijd fouten in hun voordeel en als je het zelf niet gigantisch in de gaten houdt, komen ze er mee weg. Of het bedrijf betaalt wel gewoon het voor hen standaard percentage extra aan het interimkantoor voor de overuren/weekendwerk dat je levert, maar het interimkantoor stort dat niet door en rekent lagere percentages. Echt dieven, ik snap niet dat die kantoren nog altijd zo kunnen werken, ik kan me er zo over opwinden. Ik zou interimwerk zoveel mogelijk vermijden, maar als het niet anders kan, zorgen dat je goed weet waar je recht op hebt en alles dubbel narekenen.
(De specifieke situaties gaan wel over België.)