Werk (algemeen topic)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd: wat is jullie droombaan? Ik lees hier regelmatig op het forum dat iemand een droombaan is tegengekomen, haha

Momenteel werk ik bij een NGO en dat was altijd mijn ‘droombaan’. Maar als je er zo 40u pw in zit merk je gewoon dat het ook niet altijd leuk is. Is ook realistisch. Maar ik zit de laatste tijd erg te twijfelen of ik niet gewoon wil werken in de buitenlucht, alleen ja hoe en wat? Geen idee.

1 like

Haha ja als ik dat toch eens wist… zou het een stuk gemakkelijker maken.

Al denk ik, als ik fijne collega’s heb, goede werk/privé balans, goede financiële compensatie en afwisselende werkzaamheden ik al heel tevreden ben.
Geen droombaan, maar ik denk dat heel veel mensen dat ook gewoon niet hebben (waar ik er sowieso 1 van ben haha)

6 likes

Een natuurorganisatie zoals landschapsbeheer, landschappen, terreinbeheerders, e.d. ?

4 likes

Iemand uit mijn vakgebied (iets compleet ongerelateerd) heeft zich laten omscholen tot boswachter, wel leuk om te volgen op LinkedIn haha.

8 likes

Mijn vriend wil dat!! Maar is nog best een opgave geloof ik?

ligt er een beetje aan wat je wil, er zijn meerdere functies die momenteel boswachter genoemd worden, ook bijv publieke of communicatieve functies
wil je echt inhoudelijke kennis is een opleiding in bos- en natuurbeheer wel aan te raden maar ik heb vorig jaar ook een omscholer ontmoet bij staatsbosbeheer die een combi had met in het veld leren en uit boeken leren. weet niet hoe makkelijk het is daarin te komen!

1 like

Mijn favoriete quote is: I don’t have a dream job, I don’t dream of labour.

23 likes

Ik heb een sollicitatie gesprek gehad en het was een leuk gesprek. Ik kan een dagdeel meelopen (kinderopvang)
Maar het aanbod is 24uur ipv 27, wat ik nu werk . Nou vraag ik me af of ik zou kunnen gaan onderhandelen over het salaris. Dat is niet de normale gang van zaken in de kinderopvang maar ergens denk ik dat het misschien wel een kans heeft gezien de extreme tekorten.
Hoe pak ik zoiets aan?
Gewoon aangeven dat ik aan 24 uur niet genoeg heb?

Persoonlijk zou ik dat nooit als reden opgeven als het om een salaris verhoging zou gaan.

Ik zou eerst goed nadenken waarom ik vind dat ik meer geld zou moeten krijgen. Dus welke waarde breng ik mee naar het bedrijf, welke ervaringen. Etc.

2 likes

Hm ok. Maar zij weten niet in welke trede ik nu zit.

1 like

Je kunt denk ik gewoon zeggen: ik verwacht ingeschaald te worden op trede X. En dan vragen ze naar je vorige loonstrook, dan zeg je, ik denk dat mijn vorige salaris niet relevant is, ik heb deze en deze ervaring en die vaardigheden, en mijns inziens is dat passend bij trede X. Dit kun je ook via de mail doen als je het te spannend vindt face to face.

6 likes

Wij hebben dus een kerstborrel op het werk in december. Er zijn twee opties (locaties). Een in het midden van het land en een in het zuiden. Ik kan dus niet naar de eerste optie vanwege een verbouwing/verhuizing. Kan gewoon echt niet want van alles gepland en moet daar zijn. Dus dan wordt het dus optie 2. Wat voor mij dus bijna 3 uur reizen is (enkele reis).

Nu komt de grap: de borrel is verplicht?! Ik werk landelijk en reis veel, dus zo gek is het reizen op zich niet. Wat vinden jullie daarvan? Ga ik er een punt van maken of niet? :roll_eyes: 7 uur reizen op een dag… voor een borrel, even tussen de verbouwing door.

1 like

Ik vind het belachelijk dat zoiets verplicht is. Ik weet niet of ik er een ding van zou maken, maar ik zou iig aangeven dat je er niet bij kunt zijn, zonder er al te veel over uit te wijden. Zou er echt geen 3u reizen voor over hebben.

4 likes

Als het buiten werktijd is vind ik een verplichting raar. Binnen werktijd een andere discussie.
Als jij voor de verbouwingen vrij hebt genomen dan zeker niet gaan.

Inderdaad. Ik vind niet dat je een borrel kan verplichten?!

2 likes

Lol ja doei. Zijn ze delusional ofzo

3 likes

Mwehhh jaa oke… nu al zin in scheve gezichten 🫠

2 likes

Als het verplicht is zou ik uit principe al niet gaan. Niks ergens dan verplichte gezelligheid :face_vomiting:

Door wat veranderingen op mijn nieuwe werk heb ik binnen een maand een betere functie aangeboden gekregen, nu moet ik nog gaan zitten over salaris etc. Dit is de eerste keer dat ik met schalen werk, voor mijn gevoel is het veel makkelijker om te onder handelen zonder schalen (maar misschien omdat ik dat gewend ben), hoeveel schalen hoger vorstellen is een beetje reëel met onderhandelingen?

1 like

Hoort er geen beschrijving bij de schalen? Dan zou ik daar in kijken, en ook ineens gebruiken bij je argumenten (waarom je nieuwe functie eerder in de volgende schaal hoort).

5 likes