Snap ik maar houd er wel rekening mee dat het UWV ook een keuring kan doen met een andere arts. Dus weer een nieuw gezicht.
Lijkt me hoe dan ook een rot situatie hoor.
Thanks! Heb een berichtje gestuurd
Ja wordt lid!
Ik heb me dankzij deze berichten ook maar eens ingeschreven.
Ik zou vragen hoe snel de waarde afbouwt in die 3 jaar. Na 2.5 jaar kunnen ze niet meer vragen het gehele bedrag te betalen.
Zou idd na de afbouwtermijn vragen en als je na een andere werkgever gaat kun je er vaak ook wel uit onderhandelen dat ze je studiekosten overnemen.
Ik ken een paar mensen die van baan wisselden terwijl die periode van terugbetalen nog niet was verstreken, en in alle gevallen nam de nieuwe werkgever toen die kosten over. Dus daar zou ik me niet door laten tegenhouden!
Ik maak mezelf zoooo gek met een werksituatie.
Ik dacht altijd dat baan X mijn droombaan zou zijn. Daar heb ik naartoe gewerkt en sinds 6 maanden verricht ik bepaalde werkzaamheden (Y) die een erg goede opstap zijn. In de tussentijd kwam de (zeldzame) vacature voor baan X voorbij. Ik ben het toen niet geworden maar het was een positief gesprek voor de toekomst zeg maar.
Long story short: werkzaamheden Y maken me eigenlijk helemaal niet blij (understatement) en in het verlengde daarvan dan dus blijkbaar droombaan X ook niet. En wil ik er het liefst zsm mee stoppen. Ik merk dat ik het heel lastig vind om die knoop door te hakken omdat door die keuze bepaalde deuren zullen sluiten (maar goed wie hou ik hiermee voor de gek?? Vooral mezelf want dit is blijkbaar toch niet mijn droomfunctie).
Dus ja dit is de cirkel waarin ik steeds blijf hangen. Ik sta nog t/m december ingepland en ergens wil ik het ‘netjes’ afsluiten en voor die tijd aangeven ik stop ermee maar zal mijn ingeplande diensten nog draaien. Maar zelfs van het idee dat ik t/m december nog die diensten moet draaien krijg ik zoveel stress :’’) . Tegen een vriendin zou ik zeggen: meid stop ermee het maakt je niet blij. Maar nu het om mezelf gaat kan ik dat advies toch minder goed zelf opvolgen en blijf ik hier maar over nadenken, help.
Denk dat je allang weet wat je moet doen, ik zou in gesprek gaan met je manager en dit aankaarten en kijken welke mogelijkheden er zijn om deze werkzaamheden weer af te bouwen.
Je hebt het geprobeerd, bleek het toch niet te zijn. Is dan toch juist heel waardevol en leerzaam geweest! Uiteindelijk heeft niemand er iets aan als je dingen doet die je zo tegen staan.
Ja, hier sluit ik me bij aan! Je hebt toch al besloten dat je wilt stoppen, dus met open kaart spelen heb je niet veel te verliezen.
Wel heel jammer dat nu blijkt dat het toch niet je droombaan is als je daar zo naartoe hebt gewerkt. Ik kan me voorstellen dat je best even tijd nodig hebt om te kunnen schakelen en uit te vinden waar je dan wel gelukkig van wordt. Ik kan een loopbaancoach in dat geval aanraden. @dodecavia
Alleen met iets dat ik bewust oppakte ook al was het geen onderdeel van mijn functie maar in het kader van persoonlijke ontwikkeling. Heb dat project wel afgerond, maar daarna niet opnieuw opgestart omdat ik dat best wilde doen maar enkel als dat een andere functietitel en bijbehorend salaris zou betekenen en dat ging toen niet. Daar was toen begrip voor.
Ik vraag me af hoe dit werkt en of dat überhaupt kan als het onderdeel van je functie is. Dan kan je natuurlijk niet zeggen dat je het liever toch niet doet. Haal niet helemaal uit je verhaal hoe dat bij jou zit. Is in gesprek gaan met je eigen manager geen optie? En dan niet met de boodschappen ik wil ermee stoppen maar wel aangeven dat het voor dusdanig veel stress zorgt dat het ook je andere werk beïnvloedt. Wellicht is er dan een vorm te vinden die voor iedereen werkt.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd: wat is jullie droombaan? Ik lees hier regelmatig op het forum dat iemand een droombaan is tegengekomen, haha
Momenteel werk ik bij een NGO en dat was altijd mijn ‘droombaan’. Maar als je er zo 40u pw in zit merk je gewoon dat het ook niet altijd leuk is. Is ook realistisch. Maar ik zit de laatste tijd erg te twijfelen of ik niet gewoon wil werken in de buitenlucht, alleen ja hoe en wat? Geen idee.
Haha ja als ik dat toch eens wist… zou het een stuk gemakkelijker maken.
Al denk ik, als ik fijne collega’s heb, goede werk/privé balans, goede financiële compensatie en afwisselende werkzaamheden ik al heel tevreden ben.
Geen droombaan, maar ik denk dat heel veel mensen dat ook gewoon niet hebben (waar ik er sowieso 1 van ben haha)
Een natuurorganisatie zoals landschapsbeheer, landschappen, terreinbeheerders, e.d. ?
Iemand uit mijn vakgebied (iets compleet ongerelateerd) heeft zich laten omscholen tot boswachter, wel leuk om te volgen op LinkedIn haha.
Mijn vriend wil dat!! Maar is nog best een opgave geloof ik?
ligt er een beetje aan wat je wil, er zijn meerdere functies die momenteel boswachter genoemd worden, ook bijv publieke of communicatieve functies
wil je echt inhoudelijke kennis is een opleiding in bos- en natuurbeheer wel aan te raden maar ik heb vorig jaar ook een omscholer ontmoet bij staatsbosbeheer die een combi had met in het veld leren en uit boeken leren. weet niet hoe makkelijk het is daarin te komen!
Mijn favoriete quote is: I don’t have a dream job, I don’t dream of labour.
Ik heb een sollicitatie gesprek gehad en het was een leuk gesprek. Ik kan een dagdeel meelopen (kinderopvang)
Maar het aanbod is 24uur ipv 27, wat ik nu werk . Nou vraag ik me af of ik zou kunnen gaan onderhandelen over het salaris. Dat is niet de normale gang van zaken in de kinderopvang maar ergens denk ik dat het misschien wel een kans heeft gezien de extreme tekorten.
Hoe pak ik zoiets aan?
Gewoon aangeven dat ik aan 24 uur niet genoeg heb?
Persoonlijk zou ik dat nooit als reden opgeven als het om een salaris verhoging zou gaan.
Ik zou eerst goed nadenken waarom ik vind dat ik meer geld zou moeten krijgen. Dus welke waarde breng ik mee naar het bedrijf, welke ervaringen. Etc.