Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, eerlijk, ben van deze werkgever af en voel me een stuk beter. Overigens was dit voor mij de enige oplossing, dus hoeft voor jou niet zo te zijn.
Mocht je meer willen weten dan mag ja DM’en.
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, eerlijk, ben van deze werkgever af en voel me een stuk beter. Overigens was dit voor mij de enige oplossing, dus hoeft voor jou niet zo te zijn.
Mocht je meer willen weten dan mag ja DM’en.
Pfff mijn werkgever stuurt me nu goedbedoeld een berichtje dat ik volgende week een extra dag mag thuisblijven (want hij denkt dat ik oververmoeid ben, maar was gewoon 1 dag beetje overwerkt, overemotioneel). Ik kan echt voldoende voor mezelf zorgen en kan niet tegen die bemoeienis om nu zo verplicht een dag extra te nemen. Ik zal wel zelf beslissen wanneer ik verlof wil nemen. Wat zou ik antwoorden? Wil niet ondankbaar overkomen maar hij maakt er iets groters van dan het is.
“Geen zorgen, dat is niet nodig. Fijn weekend!”
Mijn ervaring is dat dit soort dingen niet veranderen totdat er een nieuwe samenstelling in personeel komt. Aanstichter eruit helpt wel, maar soms zijn het ook nieuwe collega’s die zo’n valse sfeer niet accepteren/doorbreken. Als er een strengere manager komt worden de pijlen gewoon daarop gericht en zorgt dat juist voor nog meer saamhorigheid.
Het is echt heel ingewikkeld zo’n dynamiek te doorbreken dus ben wel benieuwd of er hier iemand goede tips heeft. Ik ben zelf ook een keer bijna weggegaan om zoiets totdat de dame in kwestie (ook oud) zelf wegging. Daarna is het best een fijn team geworden.
Hebben er hier mensen ervaring met gaan werken in het buitenland waarbij je zelf de baan zoekt? Ik zou heel graag voor een paar jaar naar Engeland willen, maar heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik werk niet bij een groot bedrijf waar ik overgeplaatst kan worden naar een andere locatie oid.
Ja specifiek Engeland heb ik ervaring mee. Je krijgt daar in heel veel gevallen alleen een werkvisum als ze in Engeland niemand kunnen vinden om dat werk te doen, dus als je gewoon een kantoorbaan hebt is het heel moeilijk. En je moet een baan vinden bij een sponsorbedrijf, daar staan lijsten van op internet.
Dat van die sponsorbedrijven had ik inderdaad al gevonden, jammer dat ze zo streng zijn. Heb jij er wel met een skilled worker visa gewoond, of heb je het op een andere manier ingevuld?
Nee ik heb er zelf niet gewoond maar ik heb een paar maanden gezocht naar een baan samen met een vriendin. Zij was ook ergens aangenomen maar ze kreeg geen visa. Ik heb niks gevonden en ben toen naar berlijn vertrokken
Staat hier iets tussen?
Ik ga volgend jaar naar Engeland, werken als leerkracht en partner is Engels dus iets andere situatie.
@Luzarl journalist en reporter staat er ook bij!
Jaa zeker! Mijn partner is ook docent en ik heb een opleiding gedaan in de gastvrijheidssector, dus er staan meerdere horeca gerelateerde banen tussen die ik zou kunnen doen. Denk dat we qua type baan wel goed zitten, maar we moeten dus wel bij een bedrijf aangenomen worden dat op de sponsor lijst staat.
Heeft iemand hier toevallig aanraders voor een cursus/workshop rondom (office) management? Het zou vooral gaan om het aansturen van een team van rond de 7 mensen dat projectmatig werkt, het in de gaten houden van verschillende planningen en ervoor zorgen dat alles on track blijft binnen de lopende projecten. Ik zoek zoiets voor iemand binnen het bedrijf waar ik werk maar er is zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Er is een vacature vrij binnen mijn directie, en collega’s die binnen die afdeling werken zijn direct naar me toe gestapt met de vraag of ik het wil gaan doen. Nu is het zo dat ik al regelmatig goed samenwerk met de collega die op die plek zat (ze is doorgegroeit naar die functie maar dan net anders) maar zij is dus mega enthousiast en ziet samenwerken met mij echt zitten. Heb zojuist dus een mailtje uitgedaan en zal volgende week vrijblijvend koffie gaan drinken met de leidinggevende. Zo spannend! Ik wilde het eerst niet doen omdat ik mijn mede secretaresses niet wil afvallen, maarja straks gaan zij een keer weg en ben ik de enige die achter blijft. Het zou een hele logische stap zijn en maarliefst 2 schalen hoger. Ik ben zenuwachtig
Lekker aan jezelf en je eigen toekomst denken.
Ik zou denken aan een project management training. IPMA/PRINCE2
Dankjewel, ga ik naar kijken!
Schouten en Nelissen heeft wel goeie opleidingen, niet mega duur maar wel van meerdere sessies. Project- & Procesmanagement trainingen en opleidingen - SUAS
Weet niet of je op zoek bent naar iets eenmalig of kortdurend.
Is het ook gericht op proces-verbeteringen? Dan wellicht Lean six sigma. Hier bestaan ook korte cursussen voor
Klinkt goed, dankjewel! Eenmalig of kortdurend kan allebei, hangt ook een beetje van de kosten af Procesverbeteringen denk ik iets minder maar ik ga er wel even over lezen voor de zekerheid, merci!
Hebben jullie een vast bureau waar jullie mee werken voor trainingen? Ik zou daar anders eens mee bellen, ik vind namelijk bepaalde trainingen die hier genoemd worden wel meer klinken als trainingen die passen bij iemand die echt projectleider is en ik denk dat dit meer ligt in de richting van programmamanager.
Nee (nog) niet, dit is voor het eerst dat we zoiets doen dus vandaar de vraag ook! Interessant wat je zegt, ik ga eens even goed kijken wat passend is/het meest aansluit.
@Feather oh heel interessant ook, thanks! We zijn een klein kantoor in de culturele sector en werken ook niet met een vaste methodiek, maar we zijn recent best wel gegroeid (meer mensen en meer freelancers ook) dus het is nog een beetje zoeken naar wat nu goed werkt, kijken hoe/waar we wat meer structuur aan kunnen brengen. Maar goed om te horen dat je dus wel een soort pick and choose kan doen nav dat soort cursussen!