Werk (algemeen topic)

En dit is in de zorg… Ook op mijn mailtje van dat ik zei dat ik niet weet of ik mentaal in staat ben om dinsdag fysiek aanwezig te kunnen zijn, is door mijn leidinggevende niet eens gereageerd alleen door de secretaresse. Mijn bedrijfsarts is pas dinsdag weer aan het werk, dus die kan ik nu ook niet om advies vragen.

3 likes

Hahaha en nu de hamvraag: hoeveel daarvan gaan er rechtstreeks naar de prullenbak?

6 likes

280 :skull_and_crossbones:

Edit; ok leugens alleen die over m’n kerstpakket niet

11 likes

Ik weet dat er een verschil is met België en Nederland (andere belastingsysteem, zorg wordt anders berekend, …) Maar hier moet je voor 2.800 euro netto, zo’n 4.800 bruto verdienen. En dan moet je redelijk wat ervaring hebben. Mensen die bij mijn vorige werkgever startten kregen zo’n 2.500 euro bruto.

2 likes

ik ken ook echt niemand rond mijn leeftijd die al aan 3k bruto zit, het toppunt vind ik wel nog altijd dat mijn loon bij mijn vorige werkgever zo ging (versimpeld)

2200 bruto

  • min 800 belastingen
  • plus 750 werkbonus

betaald: 2150 netto

Door het forum hier heb ik de indruk dat de lonen in Nederland wel echt hoger liggen, maar ze krijgen ook een pak minder sociale zekerheid er voor terug.

3 likes

Maar hoeveel is dat dan netto?

1 like

https://hrcalculations.securex.eu/gross

Bruto € 2.500,00
Persoonlijke RSZ € -326,75
Werkbonus € 152,40
Belastbaar € 2.325,65
Bedrijfsvoorheffing € -319,00
Vermindering bedrijfsvoorheffing € 0,00
Bijzondere inhoudingen € -13,74
Netto toeslagen € 0,00
Netto afhoudingen € 0,00
Netto € 1.992,91
2 likes

Het vaste brutoloon van de stewardess waarover ik dit hoorde was 2800 ofzo.

Maar door de onregelmatige werktijden, overnachtingen in het buitenland, bedenk het maar… kreeg ze allerlei toeslagen zodat haar vaste basisnettosalaris (2000 ofzo) een stuk hoger uitviel dan die vaste 2000.
Ze had dus veel meer bestedingsruimte dan ze zou verwachten bij een brutosalaris van 2800.

1 like

Cabin Crew krijgt daggeld om op locatie te besteden voor eten e.d. Als je het op locatie laag houd qua kosten dan kun je er inderdaad meer aan overhouden.

3 likes

Thanks, interessant

1 like

Ik zit op 2829 bruto en krijg netto 2302 gestort (36 uurs contract) + 280 maandelijks vakantiegeld

2 likes

Het ligt ook echt aan je cao, pensioen etc., ik verdien €200 bruto meer dan mijn vriend maar hij heeft netto €20 meer dan ik :exploding_head:.

3 likes

En vergeet de 13e maand en/of bonus niet. Die rekenen mensen vaak niet mee in de maand (snap ik ook wel). Maar, als ik dan laatst weer iemand hoor met een bonus van 3x maandsalaris :sweat_smile:, dat tikt over een jaar heen ook wel aan. Dat is, bij 4000€ bruto (maandsalaris), gewoon ook 1000€ bruto per maand extra.
In sommige branches is dat kennelijk nogsteeds wel normaal :disguised_face:

1 like

Ja bij mij is die 280 “vakantiegeld” idd ook bonus/13 maand erbij.

1 like

Succes!!! :muscle::muscle::muscle::muscle: je verdient het als ik het zo hoor

3 likes

De afgelopen tijd heb ik gemerkt dat ik wat minder plezier in werk heb dan ik voorheen kon hebben en ik kom er vooralsnog niet zo goed achter waar dat aan ligt. Zijn er mensen die bepaalde boeken of opdrachten kunnen aanraden om daar voor jezelf meer zicht op te krijgen? Liefst een beetje praktisch en down to earth.

Ik werk nu 8 maanden bij mn nieuwe werkgever. toen ik werd aangenomen heb ik 200€ bruto boven het initiële startbod gekregen. Afgelopen maanden heb ik best goed kunnen laten zien wat ik kan, en krijg ook goede feedback terug. Ik twijfel nu hoeveel salarisverhoging ik kan vragen. Of ik meer op 6% mik , of op 10%. Wat denken jullie?

2 likes

Altijd 10% vragen, dan ben je blij als je op 6% eindigt.

6 likes

En hoe is het gegaan?!

1 like

Stom zeg!
Wat is dan precies de argumentatie mbt secundaire arbeidsvw? Dat ie zo goed zijn dat je niet over je primaire moet beginnen? Haha dat is ook vreemd. En is het bij jullie soort van vastgelegd, mbt loonschalen en de stappen die je maakt? Dus je hebt nog wel ruimte in je schaal
Wel heel goed dat je het gesprek bent aangegaan. Hoop dat je het nu fijn kunt loslaten tot na je verlof
Wat toevallig ook dat je ex-werkgever je benaderde! Wie weet dat je daar evt terecht kunt