Werk (algemeen topic)

Ja misschien moet ik dat idd maar gewoon doen. Ik kan alleen op mijn huidige werk in december geen vrij krijgen (december is een hell in het notariaat), zou je dat in de brief vermelden?

1 like

Nee joh, zoveel werkdagen zijn er niet meer deze maand dus grote kans dat ze de gesprekken toch pas in januari gaan doen. En anders willen ze misschien wel meedenken in een tijdstip dat je wel uit zou komen.

4 likes

Bedankt voor het meedenken! Ik ga morgen m’n cv verbouwen en een brief schrijven :yum:

Wij hebben ook vacatures zonder einddatum. Dat is vooral bij vacatures die moeilijk in te vullen zijn. Als er een geschikte kandidaat zich meldt kun je snel de deal rondmaken. Dus vooral in jouw voordeel en goed gebruik van maken. Ik zou ook bellen want vaak kun je dan ook gelijk op gesprek komen en is alleen een c.v. al voldoende.

2 likes

Zo een eerste dag na 2,5 week vrij is echt weer even inkomen. Ik zit ook nog eens alleen, want al mn collega’s zijn vrij vandaag, weet dus niet goed waar ik moet beginnen en wat er ligt en wat ik op moet pakken. Bijna 17:00 uur, haha

Zoals zovelen nu ook goed ziek in mijn vakantie. Gisteren hele dag geslapen en hoest zoveel, echt niet leuk. Warm/koud… ik kan wel janken, ben altijd wel ziek in de vakantie. Het enige voordeel is dat wij 4 jan naar Disneyland Parijs gaan en dat het dan waarschijnlijk wel over is en we daar niet meer ziek worden (hoop ik).

Wat doen jullie eigenlijk: melden jullie jezelf ziek bij je werkgever als je vakantie hebt? Mijn vriend zegt van wel voor zijn dagen. Ik vind het lastig want dit jaar is geen goed jaar geweest en ben veel ziek geweest

2 likes

Gedurfd om te zeggen :see_no_evil: uiteraard hoop ik het wel voor je!

2 likes

Ik ben ook ziek en ik twijfelde ook, maar ik heb me toch ziek gemeld. Inderdaad vanwege mijn vakantiedagen.

Beterschap!

3 likes

Ik ben vandaag aan het werk en bij vorige werkgevers waren de dagen tussen kerst en oud en nieuw vaak gezellig, vooral kletsen en beetje werken.

Nu zijn de 3 gezellige collegas vandaag toch niet gekomen (werken ineens thuis) en zit ik alleen met mn leidinggevende en met een collega van ICT. En mn leidinggevende had me helemaal lekker gemaakt met “dan gaan we wat drinken in het cafe in ons pand” etc, maar dat is zij nu doen met een oudcollega (die ik niet ken) en ik zit maar te werken en heb echt spijt dat ik niet thuiswerk vandaag. Had me echt verheugd op een gezellige dag hahah

5 likes

Huh wat een stomme actie

2 likes

Ah ik denk gewoon dat ze het vergeten was, maar ik had mn kantoordag anders voorgesteld dus vond het jammer!

Ik heb me ook ziek gemeld. Moet ik een doktersverklaring inleveren om de vakantiedag om te kunnen zetten naar een ziektedag… die de huisarts blijkbaar sporadisch afgeeft volgens de assistente. Maar ik wacht nog op antwoord, dus wie weet.

1 like

Is dit in Nederland? Nog niet eerder gehoord dat je hier een doktersverklaring nodig hebt.

3 likes

Ja, bij een van de universitaire ziekenhuizen. Vraag me nu wel af of dat beleid bij alle UMC’s/afdelingen zo is.

2 likes

Maar een huisarts mag helemaal geen verklaring afgeven?

1 like

Is dat zo? Ik heb me er verder nog niet in verdiept.

Ik kan zelf niet echt een duidelijk ja of nee antwoord vinden, misschien weet iemand het hier:

Als je tijdens je zwangerschapsverlof geen contractverlenging krijgt en dan dus geen werk meer hebt, wordt dan de volledige zwanger/bevallingsverlof wel gewoon betaald?

Mijn verlof begint een paar dagen voor het einde van m’n contract en wil overal op voorbereid zijn. :sweat_smile:

1 like

Als je tijdelijke contract afloopt tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof, dan hoeft je werkgever je contract niet te verlengen. Je krijgt wel doorbetaald tijdens je verlof (minstens 16 weken).

Dit vind ik op de site van fnv, maar misschien dat iemand in het juridische vragen topic precies weet hoe dit zit

2 likes

Hier staat er wat meer over: Werkloos en zwanger, en nu? - Geldfit

2 likes

Je krijgt het sowieso betaald. Ofwel via je werkgever die je contract verlengt en als dat niet gebeurt dan via het uwv (want die betalen het zwangerschapsverlof sowieso)

3 likes