Staat hier iets tussen?
Ik ga volgend jaar naar Engeland, werken als leerkracht en partner is Engels dus iets andere situatie.
@Luzarl journalist en reporter staat er ook bij!
Staat hier iets tussen?
Ik ga volgend jaar naar Engeland, werken als leerkracht en partner is Engels dus iets andere situatie.
@Luzarl journalist en reporter staat er ook bij!
Jaa zeker! Mijn partner is ook docent en ik heb een opleiding gedaan in de gastvrijheidssector, dus er staan meerdere horeca gerelateerde banen tussen die ik zou kunnen doen. Denk dat we qua type baan wel goed zitten, maar we moeten dus wel bij een bedrijf aangenomen worden dat op de sponsor lijst staat.
Heeft iemand hier toevallig aanraders voor een cursus/workshop rondom (office) management? Het zou vooral gaan om het aansturen van een team van rond de 7 mensen dat projectmatig werkt, het in de gaten houden van verschillende planningen en ervoor zorgen dat alles on track blijft binnen de lopende projecten. Ik zoek zoiets voor iemand binnen het bedrijf waar ik werk maar er is zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Er is een vacature vrij binnen mijn directie, en collega’s die binnen die afdeling werken zijn direct naar me toe gestapt met de vraag of ik het wil gaan doen. Nu is het zo dat ik al regelmatig goed samenwerk met de collega die op die plek zat (ze is doorgegroeit naar die functie maar dan net anders) maar zij is dus mega enthousiast en ziet samenwerken met mij echt zitten. Heb zojuist dus een mailtje uitgedaan en zal volgende week vrijblijvend koffie gaan drinken met de leidinggevende. Zo spannend! Ik wilde het eerst niet doen omdat ik mijn mede secretaresses niet wil afvallen, maarja straks gaan zij een keer weg en ben ik de enige die achter blijft. Het zou een hele logische stap zijn en maarliefst 2 schalen hoger. Ik ben zenuwachtig
Lekker aan jezelf en je eigen toekomst denken.
Ik zou denken aan een project management training. IPMA/PRINCE2
Dankjewel, ga ik naar kijken!
Schouten en Nelissen heeft wel goeie opleidingen, niet mega duur maar wel van meerdere sessies. Project- & Procesmanagement trainingen en opleidingen - SUAS
Weet niet of je op zoek bent naar iets eenmalig of kortdurend.
Is het ook gericht op proces-verbeteringen? Dan wellicht Lean six sigma. Hier bestaan ook korte cursussen voor
Klinkt goed, dankjewel! Eenmalig of kortdurend kan allebei, hangt ook een beetje van de kosten af Procesverbeteringen denk ik iets minder maar ik ga er wel even over lezen voor de zekerheid, merci!
Hebben jullie een vast bureau waar jullie mee werken voor trainingen? Ik zou daar anders eens mee bellen, ik vind namelijk bepaalde trainingen die hier genoemd worden wel meer klinken als trainingen die passen bij iemand die echt projectleider is en ik denk dat dit meer ligt in de richting van programmamanager.
Ja inderdaad, ik moest denken aan MSP Foundation en dan vooral het inrichten en managen van een programme office maar mijn eigen ervaring is ook dat je dan eigenlijk als hele afdeling op een bepaalde manier moet werken of die werkwijze heeel goed moet kunnen uitdragen. Ik heb zelf MSP en Agile Business Analysis gedaan en aan allebei veel gehad bij het aansturen van projectmedewerkers. Maar wij werken niet volgens een vaste methodiek dus ik neem vooral van beide wat goed uitkomt. @Dazed
Nee (nog) niet, dit is voor het eerst dat we zoiets doen dus vandaar de vraag ook! Interessant wat je zegt, ik ga eens even goed kijken wat passend is/het meest aansluit.
@Feather oh heel interessant ook, thanks! We zijn een klein kantoor in de culturele sector en werken ook niet met een vaste methodiek, maar we zijn recent best wel gegroeid (meer mensen en meer freelancers ook) dus het is nog een beetje zoeken naar wat nu goed werkt, kijken hoe/waar we wat meer structuur aan kunnen brengen. Maar goed om te horen dat je dus wel een soort pick and choose kan doen nav dat soort cursussen!
Horen functioneringsgesprekken ook binnen (betaalde) werktijd te vallen?
Mijn werk doet überhaupt bijna nooit functioneringsgesprekken of het is even tussendoor als er geen klanten in de winkel zijn. Maar binnenkort willen ze weer iets inplannen en dan waarschijnlijk een half uur voor openingstijd, oftewel buiten werktijd om. Ik heb hier eigenlijk geen zin in en wil dat dit gewoon binnen betaalde uren valt en dat lijkt me eigenlijk ook normaal. Ik zou graag vooraf willen weten of ik dit kan vragen/eisen. Of dat ik dan een half uur eerder weg kan die dag.
Vergaderingen doen ze ook altijd buiten werktijd om en daar hoef ik gelukkig nooit bij te zijn omdat het alleen voor de hogere functies is, maar als er ook een vergadering is voor alle personeelsleden dan vind ik dat ze dat ook gewoon moeten betalen.
Nadeel van retail waar je niet tijdens openingstijden kan gaan zitten.
Dat hoort denk ik wel betaald te zijn. Ik heb het zelf nooit buiten werktijd gehad.
Kan dat echt niet op een rustig moment ingepland worden ?
Dat lijkt mij van wel maar het is altijd lastig te voorspellen wanneer het rustig is. Ik ga gewoon voorstellen dat ik dan een half uur eerder weg wil die dag als ik een half uur eerder aanwezig moet zijn.
Oké ik ben op zoek naar inspiratie voor een nieuwe baan en ben benieuwd of iemand misschien een richting weet waar ik nog niet aan heb gedacht. Ik heb 10 jaar als onderzoeker gewerkt en als docent op de uni en daarna bij een onderzoeksinstituut, maar ben er achter gekomen dat het me doodongelukkig maakt. Dus ik ga een switch maken. Ik ga 2 dagen per week proberen geld te verdienen met een creatieve hobby die ik heb en dan wil ik een baan voor 3 dagen zoeken voor het geld. Ik bekijk alle vacatures maar ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen want kan echt helemaal niets anders dan onderzoek doen natuurlijk en het is ook best lastig om iets te vinden voor 3 dagen. Ik had iets gezien en dat was het begeleiden van studenten bij scripties enzo en dat leek me dan wel leuk (nog wel iets met onderzoek/schrijven, maar minder stress dan zelf continu onderzoek moeten doen), maar dat was maar voor 6 tot 8 uur per week. En had een vacature bij een bibliotheek gezien wat me leuk leek maar ze vonden me niet geschikt omdat ik verder geen achtergrond daarin had. Dus het is moeilijker dan ik vooraf dacht haha. Iemand misschien een goed idee?
En wat maakt je dan precies ongelukkig? Wat heb je nu niet wat je wel graag zou willen en vice versa?
Misschien gewoon klantenservice ofzo dan? Of administratief medewerker? Sales? Als het puur voor het geld is?
Wel meerdere redenen, maar even kort gezegd vind ik de werkzaamheden opzich heel leuk, maar ik wil gewoon een baan met minder werkdruk en verantwoordelijkheid. Want het gaat maar door. Dus meerdere onderzoeken tegelijk en als iets is afgerond dan moet je gelijk weer in een nieuw onderwerp duiken. Dus mijn hoofd staat nooit stil en dat wil ik niet meer (in ieder geval voor een tijd, misschien krijg ik er ooit weer lol in).
@Luzarl thanks voor de tips! Iets administratiefs is inderdaad een goed idee. Vind dat ook wel lastig te vinden alleen! Maar misschien moet ik nog beter zoeken. Sales is niets voor mij want ik ben het tegenovergestelde van commercieel haha dus daar ga ik niet zo blij van worden