Werk (algemeen topic)

Ja is ook lastig ik ben ook al lang op zoek, maar bij uitzendbureaus staat wel veel. Nu bij veel verzekeraars voor de eindejaarsdrukte. Ik heb zelf bij CZ gesolliciteerd, je mag daar thuiswerken alleen de training is in Tilburg

1 like

Wat doe jij dan als ik vragen mag? Wat is je functie zeg maar?

(asking voor mezelf want ik denk/dacht dat onderzoek doen m’n ding is maar ga er mogelijk toch aan onderdoor haha :sweat_smile: maar zie niet echt alternatieven)

Misschien iets in de richting van projectmanager? Jij zat in de sociale wetenschappen, toch? Ik denk dat je dan heel veel nuttige skills hebt die bij zo’n baan van pas komen. Lange termijn kunnen denken en plannen, meerdere projecten tegelijk goed laten verlopen, netwerken, je snel kunnen verdiepen in een onderwerp. Of anders iets ondersteunends op een universiteit inderdaad. Afdelingsondersteuner/afdelingsmanager bijvoorbeeld, studentenzaken, zoiets?

Edit: Never mind, ik zie nu pas je comment dat je juist dat steeds moeten schakelen en in nieuwe dingen verdiepen stressvol vindt :smile:

2 likes

My god, ik heb een supergenuanceerd interview gegeven aan een redacteur van een groot online platform en de preview is echt dramatisch😭. Staan gewoon super stigmatiserende dingen in die wij niet gezegd hebben

Nee zijn hele goede suggesties, heel fijn juist! Snel schakelen en in iets verdiepen vind ik niet perse stressvol overigens, maar meer dat ik zo ‘leef’ met een onderzoek en er maanden mee bezig ben en dat daar nooit een stop op zit/ademruimte is om even stil te staan bij dat je iets hebt afgerond. Maar iets onderwijs of onderzoeksgerelateerd zou ik wel echt leuk vinden nog. Heel erg bedankt voor de suggesties allemaal! Ik ga daar specifiek naar zoeken.

2 likes

Misschien ook eens kijken bij de overheid / gemeentes / openbare sector? Daar zijn veel administratieve functies die misschien wel passend zijn?

3 likes

Ik vind projectmanager en de wens om minder werkdruk en verantwoordelijkheid te hebben niet helemaal met elkaar rijmen @quarterlife
Dan zou ik echt kijken naar een meer ondersteunende functie, al moet je daar denk ik ook goed het gesprek aan gaan over hoe dat eruit ziet. Waar ik werk zijn er ondersteunende (assistenten) functies met behoorlijk hoge werkdruk en hele forse verantwoordelijkheden

2 likes

Ja dit wilde ik ook posten na het lezen van je bericht @quarterlife! Je hebt namelijk binnen de gemeente ook verschillende domeinen waar vast wel iets aansluit met je interesses!

1 like

Kan iemand mij helpen met de Engelse term voor ‘ontwikkelgesprek’? Als in: het halfjaarlijkse gesprek waar je terugkijkt op het laatste half jaar en doelen stelt voor het komende half jaar.

Volgens mij vertaal je functioneringsgesprek als ‘preformance review’ maar ik zoek een iets zachtere term.

(Ga me niet aanvallen op al mijn definities :smiley: ik zit verre van de HR hoek dus de officiële uitleg zal vast anders zijn :stuck_out_tongue: )

Maar Google helpt me niet, krijg halfgare letterlijke vertalingen die ik niet vertrouw.

1 like

Mid-year review noemen ze het bij ons. Maar wij stellen wel doelen voor een heel jaar, waar we halverwege het jaar (tijdens de mid-year review) naar kijken en evt. aanpassen/bijstellen en kijken hoe ver men staat.

5 likes

Ik heb over vijf minuten een teams afspraak met de bedrijfsarts en hoewel ik weet dat bedrijfsartsen meestal heel vriendelijk zijn ben ik ineens zo zenuwachtig :cry:

Bang dat ze zegt: je moet je niet zo aanstellen en morgen weer aan het werk!

4 likes

Wil je weg blijven van het woord performance of review? Als dat laatste het geval is, dan evt “check in”, op dat woord zijn ze gek op bij ons

2 likes

Progress talk? Follow up talk?

Bij ons is het start up talk, follow up talk and evaluation talk in een cyclus

1 like

En, hoe is het gegaan? :hugs:

2 likes

Fijn gesprek, fijne vrouw. Ze was heel begripvol en wil graag met m’n psycholoog afstemmen wat wijsheid is - dus dat is eigenlijk heel fijn. Voor nu zei ze ook loslaten (dat werk (ook) even niet lukt). Enige irritante vond ik een paar opmerkingen over antidepressiva en waar depressieve klachten vandaan komen waar ik mij niet helemaal in kan vinden maar dat maakt verder niet zo uit, daarover hoeven we niet dezelfde gedachten te hebben :stuck_out_tongue:

5 likes

In welke regio woon je? Wij hebben wel een leuke klus liggen (op het raakvlak van administratief/onderwijs/office manager, 2 tot 3 dagen pw, leuk team) maar het is wel een functie (bijna) volledig op kantoor. Je kan me ook een pb sturen.

2 likes

Wij noemen het development interview!

5 likes

@FrozenFlame @soarin @Peyton en @Scorpiovibes Heel erg bedankt van de suggesties, hier kan ik wat mee.

Wilde eigelijk vooral wegblijven van het ‘preformance’ stuk. Maar dat gaat zo wel lukken!

2 likes

Ik heb na 7 jaar bij dit bedrijf te hebben gewerkt mijn baan opgezegd, vond het mega spannend maar ik heb wel heel veel zin om wat nieuws te gaan doen!

21 likes

Wow 7 jaar, spannend idd!
Heb je al wat concreets, of nu op zoek?

2 likes