Ja is ook zeker zo! Heb er daarom ook gemixte gevoelens over. Daarnaast is het een nog niet-bestaande functie en ik vind het ook wel een lastig punt dat ik dan gewoon geen idee heb hoe alles gaat lopen. Ben bang dat thuiswerken straks toch ineens lastig is of dat ik toch weer eindig met taken die ik niet leuk vond.
Ja vind ik ook! Maar aan de andere kant, als het aanbod aantrekkelijk genoeg is kan je er altijd op in gaan. Als het daarna toch niet blijkt te zijn wat je ervan verwacht had let niks je natuurlijk om alsnog te vertrekken.
Mijn werkgever moet mij een vast contract geven maar dat wilt hij niet. Hij wilt mij nu niet verlengen maar wel over 7 maanden weer in dienst nemen😑
Dan zou dit bedrijf wat mij betreft echt dik de tering kunnen krijgen.
Oooh wat kut. Was bij mij ook en ik ben toen gegaan. Vond de baas heel verrassend
Ik zou hier duidelijke afspraken over maken en dit ook vast laten leggen in het contract dan. Hoeveel %je mag thuiswerken etc.
En misschien kun je er zelf over nadenken en een voorstel doen bij ze? Vind dat zulke gesprekken altijd gelijkwaardig moeten zijn, beiden mogen eisen stellen of voorstellen doen. Je hebt niet zoveel te verliezen gezien je er in eerste instantie toch weg zou gaan.
Ja ik denk eigenlijk dat ik het niet aan ga nemen, maar is inderdaad wel goede tip!
Ik heb een collega waar ik zo’n gruwelijke hekel aan heb en ze heeft een tijdje terug ontslag genomen en dit is haar laatste week en ik ben zooo blij. Ik denk dat ik met zoveel meer plezier naar m’n werk zal gaan.
Ik kwam ooit terug van een week vakantie en toen kwam ik erachter dat mn twee minst favoriete collega’s vertrokken waren. Dat was echt zo’n cadeautje
@Espoir @Max oh ik wil dit ook.
Ik baal dat ik dus een collega heb ontdekt die echt in mijn irritatiezone zit en waar ik het meest mee moet samenwerken… ergste is nog ik ben er nog maar sinds kort en weet nu al dat het echt totaal niets gaat worden.
Stel, je twijfelt heel erg of je je huidige baan wel leuk vind en je zit nog in je proeftijd, zou je dit dan aankaarten in een gesprek met je baas of is dat echt een big no?
Ik wil aan de ene kant mijn twijfels graag uitspreken, want voorheen beet ik gewoon door en dat heeft nooit goed uitgepakt, aan de andere kant lijkt het me niet verstandig
Het lijkt je niet verstandig omdat je dan misschien niet door je proeftijd heen komt? En je wilt wel blijven terwijl je het niet leuk vindt maar eigenlijk alleen maar totdat je iets anders gevonden hebt?
Ja hierom inderdaad, maar het gesprek zal hoogstwaarschijnlijk na de proefperiode plaatsvinden.
Geen idee of ze er dan nog iets mee kunnen doen.
Ik zou mijn ervaringen van de vorige x volgen en op basis van jouw verhaal wel het gesprek voeren. Wel heel goed weten wat voor jou de mooiste uitkomst zou zijn, zodat je weet wat je precies uit het gesprek wilt halen. Wat kan de leidinggevende doen om je te helpen? Met enkel (bijvoorbeeld) ‘ik heb geen goed gevoel’ ga je niet tevreden dat gesprek uit. Dus voorbereiding is key.
Wel een belangrijke sidenote: je loopt inderdaad het risico dat je je proeftijd niet doorkomt, maar ik denk dat je dan beter af bent. Dan is het wellicht ook echt je plek niet. Alleen moet je je dat financieel wel kunnen veroorloven om wellicht even zonder inkomsten te zitten. En dan op naar iets dat wel goed voelt!
Goede tip. Ik zit nu nog in de ‘het voelt niet goed’ fase die ik wel kan onderbouwen met wat voorbeelden, maar echt niet voldoende denk ik. Maar ik hoop eigenlijk dat met die voorbeelden we samen tot een middenweg kunnen komen. Want ik sta wel open voor oplossingen, weet natuurlijk niet of het door die oplossingen ook beter gaat worden maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Ze zitten namelijk wel hoog qua werkzaamheden en ik heb tot nu toe altijd wel echt het gevoel gehad dat de baas erg open staat voor een goed gesprek.
Heel goed van je! Kan je nog een klacht tegen hem indienen bij HR?
Heb ooit eens na een dag in mn proeftijd ontslag genomen ergens omdat ik mn directe collega met wie ik veel zou samenwerken zooooo irritant vond. Het erge was dat de teamleider het helemaal snapte en me groot gelijk gaf. Beetje jammer dat die vent niet bij de selectie gesprekken zat. Had ons allemaal een hoop tijd bespaart.
Ik zit al een tijdje niet op mijn plek op mijn huidige werkplek, achteraf misschien zelfs al vanaf het begin. Ik heb het heel lang volgehouden, maar de rek is er steeds meer uit. Ik had vandaag een meeloopdag bij een plek wat niet te vergelijken is met wat ik nu doe, maar wel met wat ik in het verleden heb gedaan en altijd superleuk vond. Ik vond het echt een leuke dienst, maar ik ben bang dat ik weer op de ‘verkeerde’ plek kom. Het liefst blijf ik nog even bij het vertrouwde, ook al word ik daar niet gelukkig van. Hoe maken jullie de keus om te besluiten ergens te gaan werken?
Dat zeg je wel mooi!
Ja puur onderbuikgevoel. Maar het is me in de praktijk ook weleens zwaar tegengevallen, dus ik zou nu altijd vragen of je ergens een dag mee kan lopen met iemand die een directe collega van je wordt, dan heb je wel een redelijk beeld. De dingen die kut zijn aan een functie of organisatie kom je toch pas een paar maanden later achter, en er is overal wel wat. Gaat erom waar je mee kunt leven/ kan accepteren en wat echt veel invloed heeft op je werkgeluk.