Ja ik heb ook wat anders! Vanaf januari ga ik daar aan de slag.
Wow wat spannend! Van wat ik hier heb gelezen had je wel een leuke baan die goed op je hobby aansluit of niet? Ga je in dezelfde richting werken?
Ja klopt! Yes ik heb ook weer een baan in deze richting, dus dat wordt sowieso leuk denk ik.
Wat fijn, gefeliciteerd!
Sinds ik een baan heb waarbij ik ook thuis kan werken merk ik dat ik het onderscheid tussen ziekmelden heel lastig vind. Ik heb vakantie maar zit thuis met corona en ben er best beroerd van en nu twijfel ik dus over een ziekmelding. Mijn leidinggevende belt mij straks op en ik verwacht dat zij hier totaal niet moeilijk over gaat doen, maar het voelt heel dubbel.
Als ik geen vakantie had, en aan het werk was dan was ik namelijk wel thuis door gaan werken. Omdat ik zoiets heb van; of ik nu naar een tv staar de hele dag en mij verveel, of nog even wat nuttigs doe achter de laptop. Dat maakt dan niet zoveel uit. Maar als ik een fysiekere baan zou hebben dan had ik mij wel sowieso volledig ziek gemeld. Ik ‘geniet’ nu natuurlijk ook niet van mijn vakantie want ik lig al dagen plat op de bank.
Hoe maken jullie dit onderscheid? Ik merk op mijn werk namelijk dat veel mensen ook gewoon door werken.
ziekmelden natuurlijk. en gekkigheid dat je in deze situatie gewoon wel was gaan werken.
Ja zo voelt het voor mij dus niet, omdat ik het dan niet erg vind om achter de laptop wat te doen en ik mij anders toch verveel haha. Ik verwacht ook dat mijn leidinggevende inderdaad zelf ook wel oppert om mij gewoon ziek te melden.
Niet zeiken, ziekmelden.
Tenzij je voor mij werkt. Want dan ga ik full Hella Huizinga.
Nee niet doen hoor! Echt ziekmelden en ook niet wachten tot je leiddingevende het oppert.
Ja zo ben ik ook maar ik heb echt al meerdere keren gehad dat ik daardoor alleen maar zieker werd en nog meer in de problemen kwam dus be better en meld je ziek
Hahaha oke thanks voor de bemoedigende reacties! Ik ga straks dan inderdaad gewoon inzetten op een ziekmelding.
Wat is dit nou weer voor gare humble brag-achtige post, “ik ben best beroerd en lig al dagen op de bank vinden jullie dat ik echt ziek ben want of ik nou naar de tv kijk of aan het werk ben maakt mij niet zoveel uit”, als je alleen maar op de bank beroerd ligt te zijn is het toch vrij duidelijk dat je ziek bent? :’’) Wat moet er nog meer gebeuren voor je “echt ziek” mag zijn, dat je ledematen eraf gevallen zijn ofzo?
Wtf is hier nou weer humble brag aan? Ik geef aan waarom ik dat onderscheid maken lastig vind en heb nota bene vakantie op dit moment. Dus het gaat niet eens om ‘kijk hoe ik door werk.’ Daarnaast geef ik ook aan dat het is sinds ik een kantoor baan heb. Toen ik nog in de zorg werkte was het voor mij heel duidelijk wanneer ik wel en niet kon functioneren fysiek op het werk. Nu ik thuis kan werken en geen fysieke baan heb vind ik dat gewoon veel lastiger.
Ik heb mij net ziekgemeld en mijn leidinggevende bood zelf aan dat ik mijn week vakantie hierna nog in kan halen als ik wil. Heel fijn
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je je ziek zou melden in je vakantie? Ja, tenzij je weet dat je na vakantie nog niet kan werken als je vakantie bijna al voorbij is?
Omdat je je vakantiedagen dan terugkrijgt toch? Aangezien je nu niks aan je vakantie hebt
Ja, idd omdat je vakantie uren dan op ziekte uren worden gezet en je je dagen behoud.
Vandaag eindelijk een wat rustigere dag met weinig afspraken. Ideaal om eens rustig mijn to do lijst af te werken. In plaats daarvan ben ik vandaag totaal ongemotiveerd en komt er vrijwel niets uit mijn handen.
Achja, ik focus me maar op de kleine taken die ik vandaag verspreid over de dag heb gedaan (die ik eigenlijk makkelijk in 2 uur had kunnen doen).
Nou ondanks dat je ziek bent wil je natuurlijk nog wel gewoon nuttig bezig zijn, anders zou je maar zinloos voor de tv hangen he. Maar dat heet: herstellen. Of je ziek bent of niet hangt toch gewoon af van hoe je je voelt en niet van wat voor type baan je hebt?
Nja ik vind dus van niet. Ik vind dat er echt wel een verschil zit tussen een baan waar je veel fysiek bezig bent of een baan waar je veel achter een computer zit en dat maakt ook waarom ik het lastig vind. Ik voel heel duidelijk aan wanneer ik iets fysiek niet zou kunnen op dat moment, maar om op een laptop te werken voelt voor mij dan gewoon heel anders.