Ik zou dit dus juist wel doen, juist omdat het hoofdzakelijk gaat om het gevoel dat @wiewatwaar eraan over heeft gehouden. Ik zou zeggen: leg uit hoe je je voelt vanuit jouw perspectief en niet van “jij deed dit en dat was echt stom”
Ik weet niet of ik hier moet zijn of in het sollicitatietopic maar ik heb even advies nodig.
Ik werk momenteel al 7 jaar als externe werkkracht voor een groot bedrijf. Ik ben in die 7 jaar doorgegroeid naar andere functies, maar echt bonussen kan ik niet krijgen bij het bedrijf waar ik nu werk. Het grote bedrijf heeft een budget voor mijn firma en daarmee is de kous af. Ik heb zelf ook nooit de stap durven zetten om in het grote bedrijf te infiltreren. Echter hebben externe collega’s, die op hetzelfde niveau zaten als ik, dat wel gedaan. Wel via een omweg, dus eerst enkele jaren bij dienst X en daarna doorschuiven naar de dienst die ze op het oog hadden. Nu zitten zij wel binnen het grote bedrijf als interne, en niet meer als externe.
Via via ben ik te weten gekomen dat er op een dienst een functie openstaat die mogelijk wel interessant voor mij zou kunnen zijn. Bovendien zou dat een serieuze stap vooruit zijn op maandbasis (minstens € 1000 bruto én meer voordelen). Qua inhoud van de functie zou het een stapje terug zijn en minder uitdagend, maar daartegenover staat een minder stressvolle job met meer collega’s (nu doe ik al mijn werk alleen en heb ik geen andere collega die hetzelfde doet) voor meer geld.
Ik twijfel nu heel erg of ik moet informeren/mezelf kandidaat stellen voor die functie. Mijn baas is momenteel op vakantie, dus ik kan hem pas volgende week inlichten. Het zal hoe dan ook zijn oren bereiken als ik zou informeren naar die interne functie.
Ik zou niet twijfelen en zeker gaan informeren. Als ik het zo lees wil je al langer de stap maken naar intern toch? Dan lijkt mij dit een mooie kans.
Ik zou het zeker doen, maar kan niet kijken naar jouw gevoel hierbij.
Ben altijd wel voor kiezen voor jezelf en eigen carriere/geluk. Minder stress en meer geld zou ik meteen voor tekenen.
Ik zou het zeker doen, als je eenmaal binnen bent kun je altijd doorgroeien.
Enige wat je tegen zou kunnen staan als het echt alleen een interne plek is waar officieel geen externe op mogen solliciteren. Maar eventueel is er wat voor je mogelijk.
Ik lees geen 1 reden om het niet te doen, go!
Ja wel een en dat is een bore out als het echt zo veel minder uitdagend is. Maar ik weet niet of @Tobvit dat in positieve of negatieve manier bedoelt! Want kan ook positief zijn natuurlijk
Maar ik lees ook dat het minder stressvol gaat zijn en dat ze in een team komt en niet meer alleen. Lijken mij allemaal plussen
Lees ik ook
Ik reageer toch op een bericht dat iemand denkt geen een min te zien. Die zie ik misschien wel een als de poster dat zo bedoelde. Naast alle plussen ja
Dank iedereen!
Mijn gevoel zegt ook: GO!
Ik zie voorlopig ook alleen maar positieve zaken aan de job behalve de mindere uitdaging inderdaad. Maar wie weet kan ik de uitdaging nog vinden in die functie, de processen helpen verbeteren of iets in die aard. En wie weet draait het uit op niets en blijf ik gewoon waar ik zit
En ik lees het dus weer als zijnde het is minder uitdaging, maar daar zitten ook weer voordelen aan dus dat het uiteindelijk geen reden is om het niet te doen
@Tobvit Go for it! Succes!
Ik ben gevraagd om onderdeel te zijn van de sollicitatiecommissie op mijn werk. Nu wordt dit voor mij de eerste keer dat ik in een sollicitatiecommissie zit. Hebben jullie tips en trucs? Vragen waar ik aan moet denken of andere belangrijke punten.
Ik ben gewoon blij voor je, klonk echt als een rotplek, je kunt dan gewoon een tijdelijke uitkering ofzo krijgen toch?
Ahh Dankje Ja klopt! Nou, als een kind echt zo blij!
Nee niet mijn nieuwe werkgever, wel mijn mogelijk toekomstige uit de vacature kan ik al opmaken dat de werknemers bijdrage laag is, maar wat de werkgeverbijdrage is, kan ik niet vinden online. Wrs omdat ik niet goed weet waar ik zoeken moet. Van mijn huidige werkggever kan ik het makkelijk online vinden. Het gaat over achmea. En ja, als ik het zeker eil weten moet ik het tzt aan HR vragen natuurlijk maar in dat stadium ben ik nog lang niet.
@FrozenFlame Lucky you!!!
Leuk om te doen en als het bedrijf waar he werk sollicitaties een beetje serieus aanpakt leer je enorm veel van! Solliciteren moet je namelijk vaak doen om goed te worden maar solliciteren doe je over het algemeen niet vaak. Op deze manier ga je je eigen sollicitatieskills ook ontwikkelen.
Hebben jullie een een beetje door de wol gewassen HR medewerker? Ga met die persoon in gesprek over hoe ze het doen en welke rol jij kan vervullen in het gesprek.
Het boek ‘surrounded by idiots’ is ook een aanrader. Je gaat van ieder type mens zijn/haar kracht zien en kan dan goed inschatten of hij/zij een aanvulling op het team kan zijn.
Dit is wel ook een beetje wat ik bedoelde hoor!
Moet je selecteren op skills of of iemand bij het team past? In het eerste geval zou ik meer inhoudelijke vragen stellen, maar in het tweede geval wil ik vooral weten hoe iemand als collega is. Dus dan kun je bijvoorbeeld vragen wat iemand leuk vindt om te doen, of hoe diegene met bepaalde praktijksituaties omgaat.
Update:
Ik ben op gesprek geweest. Ze konden momenteel niet veel doen aangezien het een interne vacature betreft. Ze zijn zich wel bewust dat het niet snel ingevuld zal geraken door iemand intern, dus ze blijven wel pushen bij het management om de vacature naar de buitenwereld open te zetten. Ze gaan mij alsinds op de hoogte houden nu ze weten dat ik geïnteresseerd ben
Ik vond het heel spannend, maar ik ben wel blij dat ik de stap heb gezet om te informeren. Het voelt alsinds goed nu ik het gedaan heb. Ik heb ook nog meer uitleg gekregen over de jobinhoud en dat sprak me wel aan
Heeft iemand tips hoe ermee om te gaan als je heel perfectionistisch bent op werk? Merk dat ik zowel qua kwaliteit en kwantiteit de lat vrij hoog leg voor mezelf, en hier wel tegenaan loop (last van krijg, bijv nog met malen ih weekend)?
Nu is de werkdruk sws vrij hoog bij ons, en vind ik het niet echt redelijk dat dit een individueel probleem wordt gemaakt (“goh heb je een drukke agenda?”) terwijl het werk overall op de afdeling structureel teveel is