Ik zit op 2829 bruto en krijg netto 2302 gestort (36 uurs contract) + 280 maandelijks vakantiegeld
Ja het is zeker geen loon wat je - uitzonderingen daargelaten - snel verdient. Vandaar ook de best een mooi loon, vind het zeker niet weinig. Het bruto netto gat is in nl wel iets kleiner dus je zit er sneller aan dan bij jullie.
Het ligt ook echt aan je cao, pensioen etc., ik verdien €200 bruto meer dan mijn vriend maar hij heeft netto €20 meer dan ik .
En vergeet de 13e maand en/of bonus niet. Die rekenen mensen vaak niet mee in de maand (snap ik ook wel). Maar, als ik dan laatst weer iemand hoor met een bonus van 3x maandsalaris , dat tikt over een jaar heen ook wel aan. Dat is, bij 4000€ bruto (maandsalaris), gewoon ook 1000€ bruto per maand extra.
In sommige branches is dat kennelijk nogsteeds wel normaal
Ja bij mij is die 280 “vakantiegeld” idd ook bonus/13 maand erbij.
Succes!!! je verdient het als ik het zo hoor
De afgelopen tijd heb ik gemerkt dat ik wat minder plezier in werk heb dan ik voorheen kon hebben en ik kom er vooralsnog niet zo goed achter waar dat aan ligt. Zijn er mensen die bepaalde boeken of opdrachten kunnen aanraden om daar voor jezelf meer zicht op te krijgen? Liefst een beetje praktisch en down to earth.
Ik werk nu 8 maanden bij mn nieuwe werkgever. toen ik werd aangenomen heb ik 200€ bruto boven het initiële startbod gekregen. Afgelopen maanden heb ik best goed kunnen laten zien wat ik kan, en krijg ook goede feedback terug. Ik twijfel nu hoeveel salarisverhoging ik kan vragen. Of ik meer op 6% mik , of op 10%. Wat denken jullie?
Altijd 10% vragen, dan ben je blij als je op 6% eindigt.
En hoe is het gegaan?!
Stom zeg!
Wat is dan precies de argumentatie mbt secundaire arbeidsvw? Dat ie zo goed zijn dat je niet over je primaire moet beginnen? Haha dat is ook vreemd. En is het bij jullie soort van vastgelegd, mbt loonschalen en de stappen die je maakt? Dus je hebt nog wel ruimte in je schaal
Wel heel goed dat je het gesprek bent aangegaan. Hoop dat je het nu fijn kunt loslaten tot na je verlof
Wat toevallig ook dat je ex-werkgever je benaderde! Wie weet dat je daar evt terecht kunt
Weet je baas dat je anders bereid bent weg te gaan? Kan ook schelen.
Ik ben helemaal niet op zoek naar nieuw werk maar kwam net een vacature tegen die eigenlijk best goed aansluit bij mijn profiel. En het loon is iets waar ik bij mijn huidige werk alleen maar van kan dromen (de vacature spreekt over een maandloon van X tot Y en zelfs X is al 400 hoger (bruto) dan ik nu verdien + er komt nog 28% bovenop voor budgetten. Krijg bij mijn huidige baan per januari denk ik maximaal 200 erbij. Wil morgen sowieso even polsen wat mijn loon gaat doen ivm huurtoeslag.
Aan de ene kant wil ik niet weg bij mijn huidige baan want ik zit hier wel comfortabel maar als ik ooit een koopwoning wil hebben dan zou dit wel een mooie kans zijn… Vind het heel lastig want als ik weg ga bij mijn huidige baan dan zijn mijn collega’s letterlijk de sjaak omdat er ook nog iemand met verlof is, maar goed dat is natuurlijk niet mijn probleem.
Wat ik ook lastig vind is dat er bij de vacature geen einddatum staat. Er staat een mailadres bij die je kan mailen voor vragen over de vacature, is het gek als je die vraagt wanneer de vacature sluit?
Ik zou niet informeren wanneer de vacature sluit maar als je interesse hebt gewoon solliciteren! Gesprek aangaan kan altijd en dan kom je er ook achter of het iets voor je is, hoe de sfeer is etc.
Ja misschien moet ik dat idd maar gewoon doen. Ik kan alleen op mijn huidige werk in december geen vrij krijgen (december is een hell in het notariaat), zou je dat in de brief vermelden?
Nee joh, zoveel werkdagen zijn er niet meer deze maand dus grote kans dat ze de gesprekken toch pas in januari gaan doen. En anders willen ze misschien wel meedenken in een tijdstip dat je wel uit zou komen.
Bedankt voor het meedenken! Ik ga morgen m’n cv verbouwen en een brief schrijven
Wij hebben ook vacatures zonder einddatum. Dat is vooral bij vacatures die moeilijk in te vullen zijn. Als er een geschikte kandidaat zich meldt kun je snel de deal rondmaken. Dus vooral in jouw voordeel en goed gebruik van maken. Ik zou ook bellen want vaak kun je dan ook gelijk op gesprek komen en is alleen een c.v. al voldoende.
Zo een eerste dag na 2,5 week vrij is echt weer even inkomen. Ik zit ook nog eens alleen, want al mn collega’s zijn vrij vandaag, weet dus niet goed waar ik moet beginnen en wat er ligt en wat ik op moet pakken. Bijna 17:00 uur, haha
Zoals zovelen nu ook goed ziek in mijn vakantie. Gisteren hele dag geslapen en hoest zoveel, echt niet leuk. Warm/koud… ik kan wel janken, ben altijd wel ziek in de vakantie. Het enige voordeel is dat wij 4 jan naar Disneyland Parijs gaan en dat het dan waarschijnlijk wel over is en we daar niet meer ziek worden (hoop ik).
Wat doen jullie eigenlijk: melden jullie jezelf ziek bij je werkgever als je vakantie hebt? Mijn vriend zegt van wel voor zijn dagen. Ik vind het lastig want dit jaar is geen goed jaar geweest en ben veel ziek geweest