Dit is toch heel afhankelijk van jou en hoe leuk je je werk vindt/gepassioneerd erover bent en hoeveel stress je er van ervaart? Ik ben gepassioneerd over mijn werk maar er zijn ook heel veel andere dingen die ik leuk vind (zoals koken, sporten, vrienden zien, wandelen, lezen etc) waardoor ik als ik de kans krijg zéker Max 4 dagen zou willen werken. En ook om bij te komen trouwens. Maar voor sommige mensen is hun werk nou eenmaal het belangrijkste en leukste in hun leven - als dat bij jou ook zo is zou ik wel nagaan of je een idee hebt hoe dat komt (is het ook coping/afleiding? Heb je bewust/onbewust een overtuiging dat carrière/werk/aanzien het belangrijkste is in het leven en vind je dat ook echt of zijn er andere dingen die je belangrijker vindt? Etc)
Als je omgeving (vrienden, familie, mensen die jou goed kennen?) zoiets tegen je zeggen zou ik wel nagaan of er een kern van waarheid in zit (dat je er niet gelukkig van wordt). Maar als jouw vuur gewoon in je werk ligt en je eigenlijk gewoon het liefste werkt, tja dan zou ik daar lekker voor gaan haha
Edit: je zegt ook dat je vereenzaamd, dat is echt een rotgevoel en het is niet makkelijk daar iets aan te doen maar het kán denk ik wel? Dat lijkt mij eigenlijk ook een afzonderlijk “probleem”?