Gedurfd om te zeggen uiteraard hoop ik het wel voor je!
Ik ben ook ziek en ik twijfelde ook, maar ik heb me toch ziek gemeld. Inderdaad vanwege mijn vakantiedagen.
Beterschap!
Ik ben vandaag aan het werk en bij vorige werkgevers waren de dagen tussen kerst en oud en nieuw vaak gezellig, vooral kletsen en beetje werken.
Nu zijn de 3 gezellige collegas vandaag toch niet gekomen (werken ineens thuis) en zit ik alleen met mn leidinggevende en met een collega van ICT. En mn leidinggevende had me helemaal lekker gemaakt met “dan gaan we wat drinken in het cafe in ons pand” etc, maar dat is zij nu doen met een oudcollega (die ik niet ken) en ik zit maar te werken en heb echt spijt dat ik niet thuiswerk vandaag. Had me echt verheugd op een gezellige dag hahah
Huh wat een stomme actie
Ah ik denk gewoon dat ze het vergeten was, maar ik had mn kantoordag anders voorgesteld dus vond het jammer!
Ik heb me ook ziek gemeld. Moet ik een doktersverklaring inleveren om de vakantiedag om te kunnen zetten naar een ziektedag… die de huisarts blijkbaar sporadisch afgeeft volgens de assistente. Maar ik wacht nog op antwoord, dus wie weet.
Is dit in Nederland? Nog niet eerder gehoord dat je hier een doktersverklaring nodig hebt.
Ja, bij een van de universitaire ziekenhuizen. Vraag me nu wel af of dat beleid bij alle UMC’s/afdelingen zo is.
Maar een huisarts mag helemaal geen verklaring afgeven?
Is dat zo? Ik heb me er verder nog niet in verdiept.
Ik kan zelf niet echt een duidelijk ja of nee antwoord vinden, misschien weet iemand het hier:
Als je tijdens je zwangerschapsverlof geen contractverlenging krijgt en dan dus geen werk meer hebt, wordt dan de volledige zwanger/bevallingsverlof wel gewoon betaald?
Mijn verlof begint een paar dagen voor het einde van m’n contract en wil overal op voorbereid zijn.
Als je tijdelijke contract afloopt tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof, dan hoeft je werkgever je contract niet te verlengen. Je krijgt wel doorbetaald tijdens je verlof (minstens 16 weken).
Dit vind ik op de site van fnv, maar misschien dat iemand in het juridische vragen topic precies weet hoe dit zit
Je krijgt het sowieso betaald. Ofwel via je werkgever die je contract verlengt en als dat niet gebeurt dan via het uwv (want die betalen het zwangerschapsverlof sowieso)
Ah ja, UWV betaald tijdens het verlof natuurlijk. Dan zit het wel goed. Thanks!
Ligt eraan wat er in de verklaring moet staan maar in het algemeen mag je werkgever de bedrijfsarts inschakelen om te beoordelen of je kunt werken, is geen taak voor je huisarts.
Ik heb een conflict op het werk met iemand, dit heb ik vorige week aangegeven bij mijn baas. Hij heeft gezegd dat hij dit met haar ging bespreken. Mijn baas en zij staan in hierarchie boven mij. Ik merk dat ik nu met een heel vervelend gevoel op het werk loop en geirriteerd en kortaf reageer naar de collegas die boven mij staan want ik vind dat ze mij als groep benadeeld hebben. Ik weet bijna zeker dat er geen excuses gaan komen maar dat het wordt doodgezwegen zoals met andere conflicten ook gebeurt. Ik heb nagedacht over ontslag nemen maar dat voelt alsof zij dan winnen. Ik leer veel hier en heb allemaal dingen opgestart dus ik wil zeker nog twee jaar blijven.
Ik wil alleen niet een sfeerverpester zijn en bij elke gesprek met de groep cynische opmerkingen maken, met mijn ogen rollen of wegkijken omdat ik niet leuk kan doen. Ik zit nu op youtube filmpjes te kijken met waarom het goed is om geen grudge naar mensen te hebben omdat het je eigen gemoedstoestand beinvloedt maar ik heb daar denk ik wat meer tijd of andere tips voor nodig.
Dan ligt het toch ook wel beetje aan jezelf? Ik snap een paar dingen niet uit je tekst en misschien mis is context
Je hebt een conflict en bent naar je baas gegaan? Maar heb je het niet eerst met diegene zelf besproken?
Als je een leuke werksfeer wil moet je ook gaan investeren en helpt het je niets om jezelf zo negatief neer te zetten. Ik zou mij ook kapot ergeren aan een collega die steeds wegkijkt of met haar ogen rolt. Zo lastig is het toch niet om jezelf gewoon in te houden op dat gebied.
Dankje
Nee joh, dit is een serieus conflict waarbij ik meerdere malen heb moeten horen van die collega dat ik niks kan, wat ik zeg is zonde van de tijd, ik zou het nooit gaan redden in het wereldje en nog meer denigrerende dingen. Ze heeft hier een tijdje geleden excuses aangeboden maar nu begint ze toch weer in de groep, achter mijn rug om maar ook in mijn gezicht hele vervelende dingen te zeggen wat gewoon geen opbouwende kritiek meer is. Of mails sturen met iedereen in de CC om te zeggen Maurice dit heb je helemaal verkeerd opgeschreven, dit kan echt niet zulke fouten. Toen bleek dat ik dat helemaal niet had opgeschreven, maarja toen was het kwaad al geschied. Het is nu echt gemeen pestgedrag geworden.
De reden dat ik nu met mijn baas direct ben gaan praten is omdat ik het de vorige keer ook al had besproken en toen had ze haar excuses aangeboden. Sindsdien voel ik mij niet veilig bij haar want ik ben bang dat ze mij ieder moment zo voor de bus kan gooien op een hele nare manier wat soms echt denigrerend is. Ik denk dat het geen zin meer heeft om het weer tegen haar te zeggen en voel mij onveilig bij haar.