Ja eigenlijk ging het gesprek wel goed maar ik heb enorme stress en het word volledig ‘gedownplayed’ bij gebrek aan een ander woord. Ik krijg maar te horen dat dit een beetje hoort, ze dit vroeger ook al hadden, ik niet te negatief moet zijn, er zijn vacatures uitgezet etc etc.
Dus ben echt sad en heb nu al in deze afgelopen 2 dagen al flinke overuren gemaakt.
Oh wow dat is echt wel heel zuur, zeker als jij hiervan niet op de hoogte was. Kwamen ze ook met een oplossing voor het teamprobleem?
@Barbamama ik zou eens even geen overuren draaien, hoe moeilijk het ook is. Want zo komt er een signaal dat het wel allemaal gaat en komt er geen urgentiebesef bij hogere hand.
Klinkt misschien hard maar door die overuren te maken bewijs je alleen maar dat het prima kan zo. Zou daar echt direct mee stoppen en duidelijk aangeven wat je er nu gewoon gaat blijven liggen vanwege het tekort aan mensen. Gaten dicht blijven lopen gaat dit alleen maar erger maken, laat de boel maar klappen.
Ik heb een salarisvoorstel gehad obv van 36 uur. Bij mn huidige werk is fulltime 34 uur. Ik wil dus een vergelijking maken maar ik kom er niet goed uit hoe dit nu nou het beste kan berekenen. Kan iemand aangeven hoe ik dit precies kan doen?
Bedrag delen door 36 en keer 34?
Of denk ik dan te simpel?
Als je je huidige salaris deelt door 34 en dan vermenigvuldigt met 36 dan heb je beide salarissen obv 36 uur!
Edit: of wat @Saray zegt maar dan met je nieuwe salaris, dan heb je beide obv 34 uur.
uitleg staat al hier boven maar haal het ook nog even door een bruto-netto calculator!
Aan chatgpt vragen
Misschien heb je er al aan gedacht maar ik zou ook pensioen e.d. meerekenen. Ik ging er bruto helemaal niet zoveel op vooruit maar netto was het alsnog een goede stap omdat ik minder voor allerlei andere dingen ging betalen. Zou die berekening gewoon aan degene van het nieuwe aanbod vragen. Ging bij mij concreet over de pensioenpremie van de werknemer die lager was.
Ik heb gister goedkeuring gekregen voor een enorm project wat ik van a tot z heb opgezet en nu ook ga managen en vandaag ben ik gevraagd om deel te nemen aan een panel om m’n kennis over iets heel anders te delen.
Nog nooit gedaan ook van beiden dingen dus begin nu wel klein beetje kriebels te krijgen.
en dan hier komen wenen als het toevallig een fout antwoord gaf omdat de bron verkeerd is
Over 5 weken loopt mn jaarcontract af. In de vacature stond destijds dat je na een jaar een vast contract krijgt (of dat is de intentie iig). Ik heb nog helemaal niks gehoord hierover of dat er een meeting hierover gepland staat. Nu is dat bij ons sowieso niet heel vast gepland allemaal maar ergens maakt de situatie me onzeker. En ik denk: als ik een vast contract krijg, moet ik dan niet onderhandelen over salaris?
Hoe ging dit bij jullie en heeft iemand tips?
Allereerst zou ik gewoon je leidinggevende bellen om te vragen hoe en wat, dat is helemaal geen gekke vraag.
Bij ons is het niet gebruikelijk salaris verhoging te krijgen bij het krijgen van een vaste aanstelling. Maar bij heel veel bedrijven is dit wel het geval. Dus als jij vindt dat je recht hebt op een verhoging, dan zeker aangeven.
En kan je het niet afleiden uit bijv de plannen mbt het werk, wat jij komende maanden gaat oppakken of niet? Of andere toezeggingen?
Formeel moet je werkgever het uiterlijk 1 maand voor einde contract horen, zo niet zijn ze een aanzeg-vergoeding verschuldigd:
Je moet dan ook horen tegen welke voorwaarden je evt verlengd wordt. Als je niets hoort over de voorwaarden maar wel dat de verlenging zelf akkoord is, dan wordt je oude contract voortgezet onder de vorige voorwaarden.
Kortom ik zou het volgende week bespreekbaar maken, als je zelf ook duidelijkheid wil. En evt andere voorwaarden zou willen. Heb je tussentijdse gesprekken gehad, is hier benoemd dat ze tevreden zijn?
Bij ons wordt het uiterlijk 2 mnd voor einde contract meegedeeld
Ja, wel onderhandelen! En ik zou het zo snel mogelijk bespreken met je leidinggevende, want bij mij ging er een tijdje overheen voordat alles officieel geregeld was en ik vond dat een beetje stressvol
Ah dankje! Duidelijk dit. Ja ik ga het maar vragen volgende week, er is ook heel wat chaos gaande dus misschien staat het niet ook bij hen niet op het netvlies m’n vorige beoordeling was goed, maar toch.
Ja wie weet, is het een groot bedrijf? Meestal hebben ze dat dan wel via het systeem ingericht, dat de leidinggevende een reminder of actie ontvangt.
Goed dat je het gaat navragen!
Zijn jullie wel eens ergens vertrokken zonder al een nieuwe baan te hebben? Ik denk dat ik dit ga doen. Zit echt helemaal niet op mijn plek en kan het financieel wel aan, 1/2 maanden zonder inkomen (langer ook wel, maar dat wil ik echt niet). Ergens geeft het me energie om even niet te weten wat ik ga doen: rustig tijd om het even uit te zoeken en te solliciteren. Ik merk toch dat solliciteren onder werktijd echt niet te doen is. Maar het ‘gooi je schoenen niet weg voor je nieuwe hebt’ is toch wel hardnekkig hoor, dat zit echt vast in mijn hoofd. Pff, echt spannend.
Ik zou dit zelf alleen doen als ik minimaal zes maanden zonder inkomen vooruit zou kunnen. Ik snap dat je snel weer aan de slag wil hoor, maar ik zou er toch wel rekening mee houden dat het langer kan duren voor je iets vindt wat bij je past.
Ja, goed punt. Ik sta er ook voor open om eventueel iets anders te gaan doen wat het niet 100% is, puur omdat er geld nodig is, maar ik heb opzich wel een makkelijk beroep dat veel gezocht wordt. 6 maanden zou financieel wel kunnen, maar daar zou ik zelf niet blij van worden. Maar goed puntje om even bij stil te staan, dat het zomaar zou kunnen.