Nou ik zit ook een beetje in die situatie. En hoe leuk het ook klinkt, ik krijg dus geen energie van mijn werk. Alle klusjes kunnen morgen ook wel bij wijze van, en wat niet morgen kan regel ik meestal dan op die dag ook wel. Daarnaast mis ik ooo aansluiting bij het team. Hele lieve mensen, maar zit niet veel pit in. Ik kom uit een team waar we altijd heel veel lol hadden samen.
Maar ik word er heel erg moe van merk ik en ik ben net een paar maanden geleden hier begonnen. En Netflixen ofzo dat durf ik dan weer niet of sporten of whatever. Want dan voel ik me nog schuldiger en ben ik bang dat er net iemand belt ofzo.
Dus nu is het doomscrollen, een keer een wasje draaien en vaatwasser uitpakken, boodschappenlijstjes maken etc. Maar daar krijg je ook niet echt energie van.
Ik vraag me wel soms af of er iets mis is met me dat ik zo ongemotiveerd ben, maar ik denk echt dat het aan de ‘druk’ ligt die ontbreekt en dat ik de werkzaamheden die er liggen ook niet waanzinnig interessant vind en het lastig is om er werk bij te zoeken. Dan worden het gauw kutklusjes of zaken die te groot zijn. Op mijn werk zijn ze trouwens tevreden over me.
Misschien moet ik toch maar weer eens loopbaanadvies gaan vragen. Ik merk dat het me heel fijn lijkt om te ‘moeten’ werken zoals bijvoorbeeld een docent, fysiotherapeut, verpleegkundige of arts. Dan moet je klaarstaan en wordt je dag/dienst voor een deel bepaald. Nu heb ik een kantoorbaan en dan moet je grotendeels je eigen werk zoeken en zit er weinig druk achter. Daar ga ik niet lekker op merk ik. Ik ben geen enorme initiatiefnemer bijvoorbeeld. In een afgebakend project lukt me dat al beter.
Food for thought in ieder geval. Ik ben anders bang dat het een bore-out kan worden. Merk nu al dat ik moe ben en chagrijnig.