Mag ook een tshirt met opdruk niet?
Is voor mij wel afhankelijk van de opdruk
Ben benieuwd waar jij werkt dan. Ik werk ook op een kantoor, maar hier kan en mag gewoon alles. Behalve dan die bikini, denk dat daar wel raar van opgekeken zou worden… Ik heb er ook verder nul last van of iemand in een trainingspak of op blote voeten loopt? Natuurlijk vind ik het fijner om te zien als die voeten verzorgd zijn, maar ook als ze dat niet zijn, zolang ze maar niet stinken, you do you boo (en ik ben zelf iemand die niet in joggingbroek de deur uit gaat en zal ook niet op teenslippers of in een minirokje of heel korte shorts naar mijn werk gaan, maar wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten )
Er komt bij mij op kantoor verrassend veel voorbij (overheid) maar ik bedoelde mijn eigen grens en wat ik er van vind - ik houd de lengtes over de knie en geen blote oksels/spaghettibandjes/mouwloze tops. Ik heb zelf geen t-shirts met opdruk, en vind ze vaak ook gewoon lelijk of te casual voor op kantoor.
Bij mij op kantoor kan ook echt van alles en word je niet snel raar aangekeken. Niet alles wat mijn collega’s dragen zou ik zelf aan doen naar kantoor, maar ik heb toch liever dan iemand dan een net te kort jurkje aan heeft en zich goed voelt, dan perse een lange broek of dichte schoenen en het te warm heeft om fatsoenlijk te functioneren.
Oh ja, ik las het meer als wat je vindt kunnen bij collega’s/algemeen. Voor mezelf zou ik wel al eerder ophouden dan pas bij de bikini. Maar wel pas bij 12, ik heb regelmatig een hawaïshirt aan (sta er zelfs mee op de foto op onze teampagina op de website) en aangezien ik nogal een zweter ben loop ik liever met blote oksels/in spaghettibandjes dan in een shirt met enorme zweetvlekken (we hebben geen airco op kantoor)
Bij ons is het tm 11 acceptabel dus dat valt me nog wel mee.
Even een verlate update: geen VSO maar andere plannen. Ik werk nu samen met een collega op ons gebouw, plan is om dat te gaan reduceren naar 1. Er gaat een herverdeling plaatsvinden waarbij ik meer naar de achtergrond ga na mijn vakantie om te toetsen of het met 1 persoon mogelijk gaat zijn qua aansturing.
Er werd wel al gezegd dat ze wilden gaan werven voor de toekomstige functie vanaf september, aparte uitspraak vond ik zelf .
Maar goed ik heb woensdag een sollicitatiegesprek staan, hopelijk gaat dat wat worden.
Bedankt voor al jullie tips!
Ik ben benieuwd hoe mijn (grote) werkgever/overheidsorganisatie dit gaat doen. Ze weten wel dat ik met de trein reis, maar niet dat ik met de auto naar het station kom. Kan dat nu ook nog nergens invullen.
Dit denk ik ook, niet hoe je van je voordeur naar de trein gaat. Neem aan dat je die paar km ook niet vergoed krijgt.
Voor losse declaraties buiten van huis naar kantoor moeten wij voortaan bij de declaratie aangeven hoe dat is geweest (dus ov, auto en dan benzine/hybride/elektrisch/diesel).
Ik werk bij een groot bedrijf. Ik moet nu voor elke individuele werkdag aangeven of ik thuis werk, naar kantoor kom, ergens anders zakelijk moet zijn én met welk vervoersmiddel. Beetje irritant maar het moet maar, went iedereen wel weer aan (maar nu eerst op intranet allemaal keihard zeiken want ja he )
Jeeeeej nog meer werk voor onze afdeling, want we vervelen ons al zo
Mag een werkgever verlofuren afschrijven terwijl je die week al aan contracturen zit?
Bijv. ik heb een contract van 18 uur per week:
Maandag 9 uur werken
Dinsdag 9 uur werken
Woensdag, donderdag en vrijdag vrij: 12 uren verlof afgeschreven
We werken met een jaarurensysteem, maar toch blijf ik het vreemd vinden.
Ik heb dus twee contracten bij dezelfde werkgever (2x 18 uur) en ook daar vraag ik deze dagen vrij en worden ze afgeschreven, voelt echt alsof ik dubbel verlof betaal zo.
Nee dan zou het iets van roostervrij moeten zijn.
Want anders zou je iedere week uren inleveren, je kunt hooguit in de minuren gaan bij een JUS.
Ik heb de personeelsplanning maar even gemaild, hopelijk kunnen zij het me helder uitleggen.
Ik dacht dus net nog, misschien worden die 2x 9 uren werken dan wel plusuren in het JUS en uiteindelijk verlofuren als ik ze meeneem naar volgend jaar.
Ligt eraan hoe je de week erna in je uren zit. Als je elke week netjes aan je uren komt dan mag dit niet en is het roostervrij. Als je de andere weken minder uren draait dan mag het wel zolang je periode gemiddelde op 0 uitkomt.
Hier wel even m’n vrij-vraag-irritatie. Mensen mailen me altijd “ik wil die dag vrij”. En dan moet ik maar aanvoelen hoeveel uur ze die dag normaal werken.
En nee dit doen mensen niet alleen als ze 8 uur werken, meestal ook op een dag die ze altijd 4 uur werken.
Die verlofuren moeten dus inderdaad er weer uitgehaald. Het systeem zet het verlof erin na goedkeuring van manager en dat moet dan weer handmatig aangepast worden.
Mijn collega is dus vorig jaar meerdere keren bedonderd op deze manier kwamen we net achter.
Onze leidinggevende is twee weken met vakantie en het is zo chill, iedereen gaat elke dag een halfuur eerder naar huis en ik doe lekker mee.
Wat wel kut is is een workbestie die een nieuwe baan heeft gevonden en dat vandaag liet weten. Workbesties mogen nooit weg
Ik heb een aanbod gekregen om voor 2/3 maanden een administratieve functie te gaan doen in de zorg. Het is in mijn woonplaats en de taken lijken me prima, ook fijn om even een pauze te hebben van cliëntencontact. Maar de afdeling waar ik zou gaan werken is leeggelopen. De laatste persoon vertrekt volgende week donderdag en ik zou dan dus volgende week binnen drie dagen ingewerkt moeten worden en daarna het in mijn eentje moeten kunnen. Ik kan wel iemand benaderen bij vragen volgens de manager, maar diegene doet dat dan ook gewoon buiten eigen takenpakket om.
Ik vind het lastig!