Bij het bedrijf waar ik werkte helaas niet en dat zal (gok ik) bij veel bedrijven zo zijn.
Ik weet pas na een nacht slapen of ik weer kan werken
Bij het dierenasiel waar ik werkte zijn ze afhankelijk van stagiaires en vrijwilligers dus daar zou ook vervanging moeten komen bij afmelding.
Ik heb sinds deze maand een nieuwe college en damn, hoe ze deze man ooit hebben kunnen aannemen is me echt een raadsel. Hij heeft overal een weerwoord op en stelt alles ter discussie. Bij zijn vorige werkgever is hij ontslagen en heeft hij zelfs moeten tekenen dat hij daar nooit meer mag werken in de toekomst Opzich wel leuk een beetje reuring. Heel benieuwd hoe dit eindigt.
Heeft ie dit zelf verteld? Zo ja, wáárom zou je dat doen haha
Ik weet niet hoe cruciaal dat gesprek is, maar ziek is ziek en dan zou ik ook dat gesprek lekker verplaatsen tenzij het een kwestie van leven of dood is.
Zou het persoonlijk ook best vreemd vinden als een collega die ziek is voor iets niet essentieels toch even komt. Dan zou ik of denken doe het jezelf niet aan want er gaat niemand dood als je dit verplaatst of me afvragen hoe ziek iemand dan is.
Ik denk dat je dit echt veel te ver overdenk allemaal. Als jij je te ziek voelt om te werken, meld je je ziek. En als je thuis kan werken ligt die grens hoogstwaarschijnlijk net anders dan als je heel de dag voor de klas moet staan.
Als dat gesprek cruciaal is en jij voelt je oké om dat te voeren (wellicht zou het online via Teams kunnen) dan doe je dat. Wat andere daar dan van vinden is aan hun toch, zij voelen niet wat jij voelt (al denken sommige soms van wel).
Hoe is het uiteindelijk gegaan vandaag? Ik herken deze gedachtestroom wel en meestal is mijn oplossing om dan maar ‘‘gewoon’’ te gaan werken want dat is de makkelijkste optie. Blijft een lastig ding.
Nou, goed opgelost dan toch? Mensen zijn meestal niet zoveel bezig met een ander dus waarschijnlijk denken ze helemaal niets. En nu kun je zonder stress verder uitzieken!
Zag net deze enquête uitslag
Volledige tekst bij mini onderzoekje
Ben echt benieuwd bij welke bedrijven men het schijnbaar ok vindt om in bikini op kantoor te verschijnen
Zwembaden
Dacht ik eerst ook. Maar er staat specifiek kantoor. Ben nu echt nieuwsgierig
Sowieso wel interessant dat chino’s en loafers minder geaccepteerd zijn dan spijkerbroeken en sportschoenen.
Ik denk dat je op zo’n puber-straatverkoop-kantoor van Pepperminds ofzo wel met je bikini aan kan komen, altijd als ik daar langsloop is iedereen dronken
Ben benieuwd naar de doorsnede van het Hart van Nederland panel.
Bij mij valt na punt 5 alles af voor kantoor hahaha. Misschien 8 maar hangt wel af van de sandaal.
Mag ook een tshirt met opdruk niet?
Is voor mij wel afhankelijk van de opdruk
Ben benieuwd waar jij werkt dan. Ik werk ook op een kantoor, maar hier kan en mag gewoon alles. Behalve dan die bikini, denk dat daar wel raar van opgekeken zou worden… Ik heb er ook verder nul last van of iemand in een trainingspak of op blote voeten loopt? Natuurlijk vind ik het fijner om te zien als die voeten verzorgd zijn, maar ook als ze dat niet zijn, zolang ze maar niet stinken, you do you boo (en ik ben zelf iemand die niet in joggingbroek de deur uit gaat en zal ook niet op teenslippers of in een minirokje of heel korte shorts naar mijn werk gaan, maar wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten )
Er komt bij mij op kantoor verrassend veel voorbij (overheid) maar ik bedoelde mijn eigen grens en wat ik er van vind - ik houd de lengtes over de knie en geen blote oksels/spaghettibandjes/mouwloze tops. Ik heb zelf geen t-shirts met opdruk, en vind ze vaak ook gewoon lelijk of te casual voor op kantoor.
Bij mij op kantoor kan ook echt van alles en word je niet snel raar aangekeken. Niet alles wat mijn collega’s dragen zou ik zelf aan doen naar kantoor, maar ik heb toch liever dan iemand dan een net te kort jurkje aan heeft en zich goed voelt, dan perse een lange broek of dichte schoenen en het te warm heeft om fatsoenlijk te functioneren.
Oh ja, ik las het meer als wat je vindt kunnen bij collega’s/algemeen. Voor mezelf zou ik wel al eerder ophouden dan pas bij de bikini. Maar wel pas bij 12, ik heb regelmatig een hawaïshirt aan (sta er zelfs mee op de foto op onze teampagina op de website) en aangezien ik nogal een zweter ben loop ik liever met blote oksels/in spaghettibandjes dan in een shirt met enorme zweetvlekken (we hebben geen airco op kantoor)